Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LANGKAH TERBAIK

Perak negeri pertama letak pegawai SPRM di pejabat MB
Perak negeri pertama letak pegawai SPRM di pejabat MB
Zambry (tengah) bersama Dzulkifli (empat kanan) ketika ditemui di sini, hari ini. - Foto Sinar Harian

IPOH - Perak negeri pertama yang mengambil inisiatif meletakkan seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di pejabat menteri besar bagi memastikan pentadbiran berjalan lancar dan bebas gejala rasuah.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Dzulkifli Ahmad berkata, pegawai berkenaan telah berkhidmat di pejabat menteri besar sejak 2010 selain ia merupakan langkah yang diambil oleh Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.

"Negeri lain tidak ambil inisiatif sepertimana yang dilakukan menteri besar Perak di mana beliau membuat permohonan meletakkan seorang pegawai SPRM di pejabatnya.

Kita tidak ada negeri lain yang ada pegawai diletakkan tetapi ini merupakan inisiatif menteri besar untuk menempatkan seorang pegawai di pejabat beliau.

"Ini menunjukkan komitmen menteri besar dalam memastikan pentadbiran perak ini dijalankan tanpa apa-apa isu rasuah dan salah guna kuasa," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas Majlis Menandatangani dan Lafaz Ikrar Bebas Rasuah (IBR), di sini, hari ini.

Hadir sama Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Abdul Puhat Mat Nayan dan barisan Exco Kerajaan Negeri.

30 orang berkata:

Anonymous said...

Kelantan bila nak letak?

Anonymous said...

Nak tanya.
Jadi ke nak bentang ruu 355 kat parlimen?

Anonymous said...

Macamana rasanya kena kencing dan dipatuk ular di lubang yg sama? Seronok? Malu? Marah? Sedih? Hebat?

Anonymous said...

Bila pas nak keluar dari Selangor?

Bila MB selabgor nak pecat pas?

Kihkikihkih

Anonymous said...

Adoiiii

Anonymous said...

Sapa suruh percaya Kat ular?

Anonymous said...

Sapa2 yg bawak ruu355 tu Kita misti sokong. Jgn tangguh2. Jgn kaji2. Jgn tengok2. Sapa tak sokong tanam Kat jirat cina

Anonymous said...

Sian din chicken

Anonymous said...

Umno jugak yg terbaik. Transparent dan Telus.


Pas ado?

Anonymous said...

semuanya ular..ko pangkah je mana 1 ular ko suka hehe

Anonymous said...

esok kalo takdir Allah pas dan abgblim bercinta balik..korang saling kerja sama la buat2 skrip org2 mulia..contohnya "yg lepas biarla lepas,kita pandang kedepan" hahaha..saling jilat bontot masing2 sendiri la bagi syok..

Anonymous said...

Pak lebai tak kesah kena kencing berapa kali pun, dah dapat rm90juta kena berak atas kepala pun cool jerrr.

Anonymous said...

Jibubi dan iskola adalah mainan biasa bagi ahli politik.

Anonymous said...

GAJI BULAN PULUHAN RIBU. MUSTAHIL LA SEDARA PAK AJI LOBAI DOL NAK KUAR DARI SELANGOR....

MUSTAHIL MUSTAHIL MUSTAHIL

Anonymous said...

Mustahil nak kuar dr selangor. Mana dia berani hilang gaji dan elaun puluh2 ribu sebulan, bhai. Tak may nya dia nak beramboos. Kuasa duit tu lagi kuat pengaruhnya, bhaiii

Anonymous said...

Pangkat din chicken. Ada berani?

Anonymous said...

Kalu ditakdirkan bekerjasama dgn umno, yg lepas2 tu tak timbul2 lagi. Semua dedak kira hukum halalan toyiban

Anonymous said...

Susah la untaa2 cari makan kalu sprm letak pegawai Kat pejabat kejaan negeri serambi zimbabwe.

Anonymous said...

Tak ado.
Hukumnya haram. Sebat 100 x.
Sbb tu tak ado.

Anonymous said...

Langkah terbaik ialah pas keluar dari selangor. Apalah sangat dengan nilai gaji puluhan ribu tu kalau dibandingkan dengan mendapat barokah drp tn guru kita yang maha mulia itu. Takbir!

Anonymous said...

ANOK SAPO LER AGOKNYE YG GOMAR BONAR BERSEKONGKOL DONGAN UMNO TUU?

Anonymous said...

Bior orang Kato tak ado tolur namun jawatan gaji bosar puluhan ribu tu tak akan eden lopeh an.

Anonymous said...

Pas sebenarnya dia x suka umno pun,dia terpaksa je jadikan umno dahan berteduh..ko tau x bertapa benci pentaksub2 pas kat umno sebenarnya?kalo kasar cakap dia lagi suka tengok gambar babi la dari tengok gmbar umno hehehe..dan korang tau x betapa bermasalahnya pentaksub pas nak jilat kahak dia balik dikala pas kawan ngan umno ni..walaupun dalam bentuk pura2 mereka sangat derita tau nak pusing2 cakap sambil jual agama..dan korang tau x dihati kecil,mereka sangat berharap abg lim pujuk mereka gurau senda seperti dulu,supaya penderitaan mereka tamat..
Hahahahaha

Anonymous said...

So korang jgn kutuk2 pas sangat,mereka x pernah suka pada umno pun..hanya pura2 je insyaAllah...esok lusa dia kembali la ke pangkuan korang insyaAllah..masa tu korang wat u turn mcm biasela..x perlu malu2..u turn je..serius kita faham hal ni,biasela kerbau2 politik hehehe

Anonymous said...

Korang jgn buat2 lupa yg x pernah ada 1 manusia pun yg sanggup puji seorang kafir ke tahap yg ko dengar pun nak muntah taik..bukan muntah nasik tau..muntah taik..pas yg pernah buat..dia panggil abg lim tu khalifah umar abd aziz..cuba korang amat2ti..ada x rasa nk muntah taik x?x pernah di buat manusia lain..pas je buat
Hahahaha..

Anonymous said...

Dah puas aku predict pas nk ug...x jgk2 ug...bila la nk ug ni...maleh dah nk predixt2 lagi...ishhh byk dosa fitnah aku ni...tlg la pas ug...takla berdosa lagi aku

Anonymous said...

Ph ke bn ke....dua2 biawak hidup...org mukmin boleh menilai

Anonymous said...

AMANAT HADI dah jd LAHANAT HADI.

Anonymous said...

Bila PA$ nak saman SR dan Husam psl rasuah duit haram 90juta?

Anonymous said...

PA$..Parti Ajaran Syaitan berketuakan dajjal. Org mukmin boleh menilai.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.