Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INILAH MAINAN ORANG YANG BERWANG

Rasuah Sultan: Tan Sri serah diri kepada SPRM
rasuah
Gambar hiasan

PUTRAJAYA - Seorang ahli perniagaan bergelar Tan Sri menyerah diri kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas namanya dikaitkan cuba memberikan rasuah kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar.

Dia dikatakan cuba memberi rasuah berhubung penganugerahan pingat bergelar tan sri.

Individu itu bersama dua peguamnya tiba di pejabat SPRM Putrajaya kira-kira jam 6 petang tadi.

Terdahulu, media melaporkan beliau diberi tempoh sehingga 12 tengah malam ini untuk menyerah diri kepada SPRM.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki berkata, sekiranya individu terbabit gagal berbuat demikian, pihaknya akan menahan serta mendedahkan maklumat dirinya kepada media.

"Dia tahu kami sedang mencarinya, namun masih melarikan diri. Individu ini berketurunan Cina dan berkepala botak.

"Nama dia sudah disekat di lapangan terbang sekali gus tidak boleh ke luar negara dan dia juga masih berada di Malaysia," katanya kepada pemberita selepas Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang SPRM di sini, hari ini.


Ahad lalu, Sultan Ibrahim menyatakan kesediaan mendedahkan maklumat kepada SPRM berhubung orang tengah yang cuba merasuah baginda mengenai penganugerahan pingat.

Baginda mendedahkan menerima tawaran RM2 juta daripada seorang individu bagi mencadangkan nama kepada Ketua Setiausaha Negara untuk gelaran 'Tan Sri' daripada Yang di-Pertuan Agong.

Menerusi kenyataan yang dimuat naik dalam laman Facebook baginda, Sultan Ibrahim bertitah, baginda mahu SPRM mengadap segera supaya perkara berkenaan dapat disiasat.

21 orang berkata:

Anonymous said...

Nak tanya sikit boleh tak?
Kenapa agaknya pas ni dari dulu sampai skrg asyik nak bermusuh je dgn parti lain ye? Kalau tak bermusuh tak boleh ker? Kalau tak bermusuh, solat tak sah ke?

Aseph My said...

CERITA KISAH SUKSES DARI SAYA

Sumpah demi allah ini kisah cerita nyata saya...

Assalamu Alaikum wr-wb, Saya pak Aseph seorang TKI kerja di malaysia. Mohon maaf mengganggu waktu dan aktifitas ibu/bpk, saya cuma bisa menyampaikan melalui pesan singkat dan semoga bermanfaat, Saya sangat berterima kasih banyak kpd MBAH WIRANG atas bantuan nomer togelNya yang beliau berikan kemaren kpd saya untuk 4D , kini kehidupan saya sekeluarga sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ternyata apa yang di tulis oleh orang2 tentang MBAH WIRANG di internet termasuk pak zahid hamidi itu semuanya benar benar terbukti dan saya adalah salah satunya orang yang sudah membuktikannya sendiri,usaha yang dulunya bangkrut kini alhamdulillah sekarang sudah mulai bangkit lagi itu semua berkat bantuan beliau,saya tidak pernah menyangka kalau saya sudah bisa kembali sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan kebaikan beliau, setiap ada room yg saya temui pasti saya posting nomer beliau agar sahabat2 semua bisa seperti saya.. Bagi anda yang butuh nomer togel silahkan waps +628234'666'7564 Mbah Wirang...






Salam Nak Rantau



Anonymous said...

Org pas ni tak malu ker kat anak cucu dia org sbb maki hamun barua, babi, anjing, kafir, munafikun...? Dia org tak takut ker klu anak cucu dia org terikut perangai buruk dia org tu?

Anonymous said...

Kulit muka tebal mana tau malu

usop ali said...

lebai ker kalau suka maki hamun org...

Anonymous said...

Sebenarnya benda2 yg berkaitan dgn ruu 355 hadi tu dah lengkap ke belum? Klu dah lengkap knapa ada mp umno BN yg masih keliru dan tak mau sokong undi supaya umno BN yg bentang ruu 355 hadi tu? Ker ada udang besar di sebalik batu. Cuba cerita sikit.

Anonymous said...

Sebenarnya kalo umnobn yg bentang, kejap je ruu355 tu lulus.

Saja je derang nak buat umpan. Mesti ada yg termakan umpan tu..

Anonymous said...

Strategi umnobn sudah menjadi. Pas sudah lemah. Tinggal tunggu masa je bungkus kain baju.. unta2 kena cari bisnes lain la nampaknya. Jual kismis dan air jampi pun ok

Anonymous said...

Arwah tgna dah bg nasihat jgn kena patuk dua kali. Tapi korang degil. Ikut kepala korang je.

Anonymous said...

Lebai kat kg aku tak maki orang. Air muka dia bersih je. Tak ada la mcm lebai2 lain tu

Anonymous said...

Bila pas nak saman?
Husam senyum je

Anonymous said...

Org berwang main wang.
Orang agama main agama.

Rakyat jugak yg hidup susah

Anonymous said...

dari dulu masa bersuamikan abg lim pun kene patok dah cuma x perasan je hehe..skrg pun kene patok jugan.ko kalo jual agama memang kene patok je keje,cume ko x perasan je..agama ni ko bleh jalankan usaha dakwah tanpa ko rebut kuasa dengan ular2 pun..ko duduk jalan di jalan ular..ko pun jadi ular..ko bawak pulak nama agama kat jalan ular hihi..tu yg syurga neraka dari dulu ko buat mcm atok ko punya sebab nak raih undi..ko menang kat 1 2 kawasan pun manada mat rempit bakar motor2 mereka..bahkan hasan ali kene tendang lagi ada..ko rebut kuasa atas nama agama..pas xda kat negara china pun muslim2 sana x murtad keluar dari islam pun walau kene provok ngan pemerintah..ko jgn bohong atas nama agama la..malu la sikit..aku doakan semoga umat islam kat malaysia ni semua ngaji bab asas ahlusunnah tu ialah apa dia sebenarnya..sebabnya wahabi pun ngaku2 ahlusunnah juga,budak2 bleh la dia tipu,yg ngaji dia x leh tipu..supaya lain kali x mudah tertipu dengan puak2 yg jual agama..

Anonymous said...

Porshe.Audi.Semalaysia 90juta

Takburrr!

Anonymous said...

Hadi pun dah pandai main dgn wang. Hadi lagi munafik daripada tan sri yg melobi utk dapat darjah kebesaran dari sultan johor tu. Sekurang2nya tan sri tu tak jadikan agama sebagai tunggangan. Hadi bukan saja tunggang agama, lebih hina lagi sebab dia dah jadi haiwan tunggangan najib.

Anonymous said...

pas dia suka tipu budak2..dia propagandakan dari dulu kalo dia dapat kuasa kerajaan di malaysia itu sama makna dengan kemenangan untuk islam..budak2 yg bersemangat tapi x g ngaji ape lagi berlumba2 la mereka membontot pas sampai terbabas mmbenci dan mengkafir muslim lain..nabi nuh berdakwah tapi xdapat kerajaan..nabi nuh kalah ke?berapa banyak nabi yg berdakwah tapi xdapat kerajaan?nabi2 tu semua menang ke kalah?..menang la..
dia maknakan "menang" pakai makna dalam politik demokrasi yg jadi laluan dan pakaian ular2..maka membontot la budak2 yg malas g ngaji tapi semangat ada berpikul2 hehehe..nabi2 yg berdakwah walaupun xpernah dapat kerajaan tu semua mereka ialah org2 yg menang..kalo berdakwah sampai dikurniakan kerajaan itu bonus la..
tapi kalo kerja ko memang nak dapatkan kuasa untuk dikurniakan agama tu kan dah terbalik..

tengok tol2 tol2 ni ye-
1-berdakwah kadang2 sehingga dikurniakan kuasa..
2-cari kuasa(ikut jalan ular2 lak tu) untuk dikurniakan agama..
yg kedua itu kan kelompok2 yg tertipu namanya..dia buat perkara terbalik..
hehehe..maka berduyun2 la budak2 yg malas ngaji tapi semangat berpikul ikut membontot..
hahaha..sian kan?

Anonymous said...

1-belajar sungguh2 kadang2 tu sehingga dikurniakan hadiah..(lulus periksa cemerlang)..kalo xdapat pun tidak mengapa kerana matlamat dah pun tercapai..

2-kejar hadiah bersungguh2 untuk dapat dikurniakan belajar bersungguh2..

sedangkan kalo ada pun hadiah,hadiah itu kan lahirnya dari belajar sungguh2 dahulu tu tadi..tapi dia kejar hadiah dulu untuk dapat belajar bersungguh2..
hahaha

no 2 tu la yg pas sedang buat,maka berduyun2 yg malas g ngaji tapi ada berguni2 semangat waja nak cari jalan shortcut masuk syurga,maka pangkah pas je cukup dah dapat tiket..
hahahaha

Anonymous said...

Ko pun kaki tipu.
Tolong jangan tipu kami.
Ko tipu hadi aje cukup la.

Anonymous said...

Nak kaya kena jual kismis dan air jampi, bang!

Anonymous said...

Kerbau2 politik dah memang tertipu..x yah tipu lagi xpe hihi

dong dong23 said...

christian louboutin outlet
oakley vault
ralph lauren polo outlet
nike outlet
ralph lauren outlet
michael kors handbags
true religion
ray ban wayfarer
nike outlet
ray ban sunglasses
20174.15wengdongdong

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.