Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS KENA BUKTIKAN

PRU14 bakal hukum pengkhianat Tok Guru
Mohd Nassuruddin
Mohd Nassuruddin

KOTA BHARU - Pas membayangkan biarpun Datuk Husam Musa sudah ‘hidup’ dengan Amanah namun belum tentu Adun Salor itu boleh mencapai impiannya bersama parti itu pada PRU14 akan datang.

Sehubungan itu, Ketua Penerangan Pas Kelantan, Datuk Mohd Nassuruddin Daud mahukan golongan muda dan rakyat bangkit untuk menghukumnya pada Pilihan Raya Umum nanti.

Mohd Nassuruddin berkata, sejak kebelakangan ini pun, terlalu banyak perkara yang mengelirukan dan mengarut dibangkitkan termasuk isu baiah dan tuduhan dana RM90 juta oleh Umno untuk Pas.

“Orang yang langgar sumpah setia (baiah) kita tidak boleh ikut...Bila orang muda sokong kita, Insya-ALLAH dalam pilihan raya nanti, bukan Umno sahaja kalah tetapi Amanah akan hilang deposit,” katanya pada ceramah Baiah: Siapa Khianati Tok Guru di sini malam kelmarin.

Ceramah yang diadakan di tapak Pasar Lama Kok Lana situ turut disertai Ketua Penerangan Pas Terengganu,  Mohd Nor Hamzah, Ketua Pemuda Pas Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari dan Yang Dipertua Pas Ketereh, Wan Ismail Jusoh.

Mohd Nassuruddin yang juga AJK Pas Pusat turut meminta Husam mengumpulkan bukti sebagaimana dakwaannya, Pas telah menerima dana RM90 juta daripada Umno.

“Tunjuk bukti kalau kata Pas makan duit, duit itu berada dengan siapa, siapa yang ambil.  Macam mana dia tahu?  Kalau dia tahu kena beritahu. Kalau tiada bukti jangan tuduh. Kita pun buka supit (bekas) kutip duit di ceramah,” soalnya.

Mohd Nassuruddin  juga menyifatkan, sikap bekas Exco kerajaan negeri itu juga semakin pelik kerana kerap mempergunakan nama arwah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam ceramahnya sebagai senjata mengkritik Pas.

Padanya, tindakan tersebut sebenarnya tidak sesekali melemahkan semangat perjuangan Pas, namun sebaliknya telah membuka mata rakyat untuk menilai individu yang selama ini menganggap dirinya sebagai anak didik setia Allahyarham mantan Menteri Besar Kelantan itu.

Jika begitu, Mohd Nassuruddin menganggap individu tersebut perlu rasa malu dengan semangat Nik Aziz yang terus istiqamah dengan Pas biarpun wujud pelbagai cabaran termasuk tertubuhnya parti baharu selama ini.

“Tok Guru tidak pernah mengkhianati perjuangan Islam. Tok Guru meninggal dunia semasa hayatnya ahli Pas. Ini belum mati dah ke parti lain,” katanya sinis.

25 orang berkata:

Anonymous said...

ala org kua parti politik pun ko nak bising2..perangai ko mengalahkan wahabi kafir2kan kita org islam demi politik pun kitorang wat rilex wat peace je hehe..kitorang anggap ko manusia bodoh yg terbabas demi politik..itu je,malas nak pk banyak hihi..
mcm2 fatwa politik bangang ko
kawan ngan kafir jadi kafir
sambut maulud tiru kristian
undi pas masuk syurga
undi umno masuk neraka
sembelihan umno x leh makan
bla bla bla bla bla
hahahahahaha.

Anonymous said...

lepas bercinta ngan abang lim
"negara islam rupa2nya xda dalam quran"
hahahahaha
betul2 mcm binatang perangai hihihi

Anonymous said...

Pas dah dituduh baham dedak, pas la yg kena buktikan tak bersalah atau saman la SR dan abe husam yg tuduh tu. Baru la anak muda faham dan sokong pas. Dah terbukti pas bersih dan suci, baru la anak muda akan hukum abe husam.

Kalau tak bersihkan nama pas, bersedialah utk dihukum masa pru nanti.

Anonymous said...

Puak2 jgn jadikan ugama utk kepentingan politik katanya politik tu islam..nama politik tu diambil dari sekular

Anonymous said...

Undi dap melayu nk khalwat no hal...nk murtad pn senanh...nk kawin dgn kapir dipermudahkan...allah tuhan jesus pn x terasa..fatwa kapir tapis dulu biar jer...oktobefest elok juga...selfie dgn amoi cam cucu jer...cerdik...cerdik

Anonymous said...

Tapi klu abglim xper...dia kata apa jer...terus kami percaya...xyh bukti ttp buku

Anonymous said...

Jgn nama jer demokratik tp action jer party...60thn...blk2 muka tu jer...otokratik aku percaya

Tar Snake Kote Kecik said...

7.31
Itu ko cakap.
Itu ahli pas cakap.
Pas dgn fitnah mana blh pisah.
Lepas fitnah, kafirkan org.
Semua rakyat msia tau dah

Smart Pomen said...

Bukan ke dlm harakah dulu arwah cakap sape yg cakap nak join umno dia akan ludah muka org tu. Pasal apa, dia tau parti umno bermasalah. Tu pasal masa arwah ada, sape berani cakap. Jadi nampak sgt semua mcm tunggu arwah pergi. Masa arwah ada cina pun hormat pas. Tapi sekarang, lepas tu nak salah kan org. Jadi cerita mudah saman je la. Ini baru sebok nak kutip derma la, mcm2 alasan. Dulu pun ada gak akbar luar cakap yg tak elok kat haji hadi. Elok je terus saman. Takde pusing2. Pasal Ape, konfiden menang. Jadi kalau tak salah , buat. Jgn buat org tertanya tanya.

Anonymous said...

Dlm Quran surah HUD kata jgn kafirkan org. Ahli pas buat jugak. Dlm ruu hadi memang la tak ada larang ni

Anonymous said...

Saman je la klu tak ambik.
Apa nak takut.
Pondan ke?

Anonymous said...

Lancau la pondan berani saman husam. Debat pun takut, lagi nak saman? Buto la pondan.

Anonymous said...

100 tahun pun x apa klu x cilok dedak 90 juta. Tak guna kalu 10 tahun pegang dah kenyang dedak

Anonymous said...

Tu la pelik. Byk binatang lembu, kuda, keldai, kerbau, ugama jugak yg lobai2 tunggang sambil maki hamun.

Anonymous said...

Kelantan memang sesuai untuk dijadikan ujikaji pertandingan 3 penjuru untuk melihat sejauh mana sokongan pas yg dikatakan hebat sangat tu.

Anonymous said...

Lebai2 dah kelam kabut takut Amanah tanding kat kerusi parti lebai. Husam relax je....

Anonymous said...

Lobai lagi la kuku besi. Tapi pondan. Dgn Husam pun gelabah...

Anonymous said...

Bila TGNA meninggal, penternak unta dan keldai terus naik tocang....

Anonymous said...

Bodo punya hamlau. LEBUH raya belum buat, awak dah kena saman. Apa punya suwey la turrr

Lan said...

Ust Nasha ni pelik ....kalau orang fitnah mu saman lah ...x betoi esok2 dia kena bayar . Nak tau bukti dia saman lah dulu . Di Mahkamah akan di berikan bukti bukan dalam ceramah . Mu tuduh kawan tu lari debat ...bila dia meh kat mu , mu kata dia kacau majlis mu ....mu ada telo dak ???

Anonymous said...

tuduh2,fitnah2,dakwa dakwi,label melebel dsbgainya ni biasela dlm politik ni..parti mana yg x pernah buat semua ni?..cuma yg paling hebat dalam kelakuan2 sebegini ialah parti pas..pas masih mengungguli carta terbabas dalam politik,kerana pas sering menyanyikan lagu bahawa org islam lain yg menentangnye sebagai kafir..dan ianya sekaligus sebagai sebuah lambang manifestasi utk segolongan manusia2 yg memalukan keturunan dek kerana jakun dan taksub kat politik sistem demokrasi hehehehehe

Anonymous said...

ko 731 x payahla wat lagu politik bangang ko tu..ko g tipu kambing la jgn tipu manusia..pas menang kat tempat aku mat rempit x gantung motor secara berjemaah pun,mereka merempit gak mcm biase hehe..yg berdadah2,berdadah gak mcm biase..
ko ingat kalo pas menang kat 1-1 kawasan tu,tiba2 esok semua tubuh badan penduduk kawasan tu melayang sendiri g solat subuh kat masjid?mana maunye...syarat adanya agama dalam diri bukan perlu memiliki kuasa memerintah bangang..ko sendiri pun dah ada kuasa atas diri ko,ada x ko abiskan duit simpanan ko tiap2 bulan untuk bagi kat org susah? kalo xda,ko ko jgn buat lagu politik bodoh ko tu la untuk tipu org atas nama agama..

Anonymous said...

Wahai pengundi2..kalau kamu undi selain dpd umno dan pas..kamu akan jadi kapir..kamu pilihlah kedua2 parti ini..kerana kami ingin menaikkan denda kpd rm100ribu..penjara 30thn..rotan 30kali..ini yg org islam kena buat dahulu..pedulikan isu rasuah..isu 1mdb..isu seleweng duit..isu brg naik..isu pengangguran..itu semua x penting..yg penting kamu kena undi umno dan pas..sebab kami islam..

Anonymous said...

Saya baca bnyk komen2 dlm blog2 politik ni tak jumpa pun ayat PAS kafirkan PAN ...tapi knp PAN terasa seolah2 dikafirkan atau mnjadi kafir. Rileks la, kalu rasa bersama dgn kafir DAP itu terbaik dunia akhirat, yakin je lah & teruskan perjuangan tu. Moga2 berkumpul semula sebari dgn org2 yg kita sokong masa di dunia ini.

Anonymous said...

Takutnya aku.. tak sokong ruu 355 jadi kapir. Tak boleh semak2. Sokong je terus klu x Mao jadi kapir

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.