Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PERJANJIAN MANA SATU ? PERJANJIAN MASIH KABUR

APA YANG HANGPA JANJI ? YANG KITA NAK TUNGGU ADALAH PERJANJIAN DIANTARA EMPAT PARTI, KALAU BERSETUJU APA BENDA YANG HANGPA SETUJU ? SEMANGAT PERLEMBAGAAN 57/63 ? APA BENDA TU ? AGAMA ISLAM AGAMA RESMI ? RAJA BERPERLEMBAGAAN ?  MARTABATKAN BAHASA MELAYU ? INI LAMA PUNYA HAL. SELAMA NI ADA YANG BANGKANG ? PERKARA YANG AKAN DAN AKAN TU APA BENDANYA ? KABUUUUUR ! - Pak Karamu                                                
 
Pakatan Harapan, Bersatu setuju kerjasama
Pakatan Harapan, Bersatu
Sidang media yang diadakan di ibu pejabat PKR, hari ini.

PETALING JAYA - [DIKEMASKINI] Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) bersetuju untuk menjalin kerjasama sepertimana yang diputuskan dalam mesyuarat hari ini.

Ketua Setiausaha Sekretariat Pakatan Harapan, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, terdapat tujuh kandungan utama perjanjian yang dibincangkan dan mendapat persetujuan kedua-dua pihak.

"Kami bersetuju untuk berjuang dengan berlandaskan kepada peruntukan dan semangat Perlembagaan 1957/1963.

"Terutamanya mengenai Islam agama rasmi, peranan dan tanggungjawab Institusi Raja Berperlembagaan serta martabatkan penggunaan Bahasa Melayu sebagai bahasa ilmu," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR tadi.

Perjanjian persefahaman ini ditandatangi oleh pimpinan tertinggi PKR, DAP, Amanah dan Bersatu serta turut dihadiri oleh tujuh wakil dari keempat-empat parti.

Selain itu, Saifuddin berkata, keempat-empat parti komited dalam memperjuangkan agenda reformasi dalam membangunkan semula negara demi rakyat.

"Kami juga bersetuju untuk menggunakan satu calon sahaja (pada PRU14) yang akan mewakili kedua-dua pihak ini.

"Di samping itu, akan diwujudkan gabungan parti-parti politik pembangkang sebelum PRU14 dengan bertujuan membentuk kerajaan," katanya lagi.

Sementara itu, pengunaan logo dan manifesto bersama akan turut digunakan serta kewujudan Jawatankuasa Teknikal Bersama bagi membincangkan pembahagian kerusi PRU kelak.

5 orang berkata:

Anonymous said...

Tak kan semua perjanjian nak tunjuk kat pakkaramu. Mana bole. Nanti lebai pecah lobang susah laa...

Anonymous said...

Ug ada perjanjian tak? Kabur ker tak? Saja tanya. Bukan fitnah tau..

Anonymous said...

Orang lain punya perjanjian buat apa pakkaramu sibuk2 ni? Tak payah la buang masa pakkaramu benda2 mcm tu. Bukan boleh tolong pas menang kat kelantan pun.. melingkupkan pas kelantan ada la.

Anonymous said...

Orang makan rojak, mu makan kapor. Orang tak ajak, pakkaramu takyah la masuk campor. Kang org kata pakkaramu ni kepoh pulak. Buruk woii kalau dah tua bangka pun masih mulut kepohhh....

Unknown said...

ray ban sunglasses
moncler coats
true religion jeans
ray-ban sunglasses
mcm backpack
ray ban sunglasses
ray ban sunglasses
michael kors handbags
christian louboutin shoes
canada goose jackets
20170114lck

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.