Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TUNGGU PRU 14, NAK TENGOK ORANG SOMBONG DOK LONGKANG MANA !

Rabu, 8 Mac 2017

RUU355 : Bila Bodoh Tidak Boleh Diajar, Cerdik Tidak Boleh Diikut



www.bebasmalaysia.blogspot.com

Ramai para pandir berbayar menyerang PAS bertali arus siang dan malam untuk memastikan hayat PAS akan berkubur pada PRU14 nanti. 

Kajian demi kajian dilakukan oleh badan berbayar oleh sebuah kerajaan negeri yang diterajui PKR dengan ahli lembaga pengarah adalah dikalangan para ilmuan terulung dunia.


Apa yang gua lihat, PKR sudah naik tonjang dan bertambah sombong sejak dua mejak nih. Mereka semakin sombong dengan hasil kajian badan tajaan mereka sendiri dan kerana terlalu angkuh mereka mengatakan yang PAS akan hilang semua kerusi termasuk kehilang Kelantan.

 Adakah mereka sedar atau mereka memang barua yang bongkoh dengan menyatakan rakyat Selangor akan mengekalkan pemerintahan mereka. 

Dari parti yang tiada apa-apa pun untuk bertanding pada PRU, semua gerak kerja mereka adalah ehsan dari pendokong PAS, malah wang deposit untuk calon Dun dan Parlimen semuanya dari sumbangan akar umbi PAS yang berpenat lelah siang malam demi melihat parti yang baru dapat bersaing tetapi apa balasan PAS dapat dalam memberi pertolongan tanpa meminta balasan. 

Bila mereka merasakan yang mereka sudah kaya dengan pemimpin-pemimpin mereka bergaya dengan syarikat, banglo dan kereta mewah, mereka pula memaksa PAS mengikut telunjuk mereka seperti 'Langkah Kajang' untuk menyingkirkan TSKI yang amanah menjaga harta rakyat. penolakkan TSKI menolak pemintaan KKR agar setiap parti dalam PR diberi RM 100 juta. 

Kerana isu inilah mereka mula mencipta fitnah-fitnah terhadap TSKI yang diketuai oleh Saifuddin, SU PKR. Beliau akhirnya mengaku mengadakan-adakan fitnah itu dan meminta maaf secara terbuka apabila TSKI menyaman beliau. 

Dalam isu ini TSKI disokong kuat oleh al-Marhum TGNA dan TGHH kerana bagi dua figura ummah ini, TSKI tidak melakukan apa-apa kesalahan apatah kesalahannya belum lagi dibuktikan.



Tindakan dua pemimpin PAS benar-benar mencabar kridibiliti DSAI yang ingin memecat dan mengambil alih kepimpinan Selangor kerana beliau sudah kelabu mata dengan simpanan tunai berbilion, tidak termasuk aset-aset bernilai tinggi. 


Sehebat mana ilmu politik manusia terulung ini tidak dapat menjangka akan ketentuan Allah SWT dimana beliau akhirnya tidak layak bertanding kerana kes liwatnya, malah beliau juga terpaksa mengosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauhnya. 

So siapalah DSAI dalam cita-cita besarnya untuk menjadi MB Selangor dan PM Malaysia. DAP sudah tidak memerlukan DSAI dalam poltik negara selepas PH (Pakatan Harang Jadah). PH semuanya diketuai oleh para penasihat di PPBM penasihatnya Che Det, DAP penasihatnya Lim Kit Siang, PKR penasihatnya DSAI dan PAN memakan dedak tegar pula TG Ahmad Awang. 

Jadi  yang sedang gah bersilat dibelakang pentas untuk mengawal PH hanya dua orang sahaja iaitu Che Det dan Lim Kit Siang kerana DSAI akan rehat lama dalam politik melainkan beliau mendapat pengampunan Agong. 

Ada berita  belakang tabir di mana orang kuat DSAI telah bertemu dengan mangsa liwat agar (Saiful) dapat membantu DSAI mendapat pengampunan Agong kerana kemaruknya untuk menjadi PM tercapai jika benar kajian yang diumumkan Rafizi baru-baru ini. Mengikut kajiannya boleh di lihat di bawah.....




Bagi mereka yang kecewa kerana ditolak secara besar-besaran oleh pewakilan PAS pada pemilihan yang lepas telah melebalkan PAS adalah parti sampah disebabkan amarah yang teramat sangat kerana gagal menguasai PAS untuk menjadi barua kepada tuan besar mereka yang cukup anti Islam.


 Buat para pandir-pandir, kerana PAS lah tiada lagi kedengaran dari para pemimpin dan ahli-ahli Umno yang mengeluarkan kenyataan 'Politik Suku Agama Suku'. Kerana parti sampah inilah lu boleh mendengar azan di radio dan TV.

Apabila para ilmuan terulung lagi bertaraf bekas ketua hakim negara menunjukkan sikap terulungnya tentang era zaman pemerintahan Khalifah Umar RA yang menggantung hukuman Hudud yang ketika negara mengalami zaman kesusahan. 

Maka hujah bodoh dari mantan ketua hakim negara telah dijaja demi dijadikan modal oleh Bani Melayu yang cukup berbangga dengan nasab Melayu mereka.
 


Adakah mereka lupa yang hukum hudud ditangguhkan itu hanya bersifat sementara kerana Hudud telah menjadi undang-undang sejak Rasulullah SAW masih hidup lagi. 


Bukannya ketika itu umat Islam berhukum dengan undang-undang Rom atau Parsi atau jahiliah tetapi still dengan hukum Allah. Biarlah jadi cerdik sikit walau pun kamu bertaraf bekas ketua hakim negara.

Mungkin bagi Siti Kassim 'si rambut Merah serabai' yang melaung-laungkan dengan gah bahawa beliau adalah seorang Melayu lagi Islam. 

Walau pun bertaraf loyar buruk adakah terlalu bodoh buatnya untuk membezakan Melayu dan Islam walau pun DNA Bani Melayu yang beliau miliki telah dilaporkan ratusan ribu murtad DNA yang sama beliau miliki. 

Mungkin kerana kehebatan DNA bani Melayunya adalah tiket buat beliau untuk ke Syurga. 

Adakah lu all lupa bagaimana seorang loyar yang menjadi menteri telah memperlekehkan hukum yang di gubal oleh Dun Kelantan tentang hukum hudud. Beliau dengan sikaf sombongnya telah menyerang undang-undang hudud dengan mengatakan hudud itu adalah hudud PAS. 


Beliau bercakap sebagai seorang bertaraf lowyer dengan mempertikaikan bagaimana seorang suami yang meliwat isterinya tidak dikenakan hudud tanpa merujuk mana-mana kitab berkaitan perkara ini. 

Orang bijak pandai nih mana taraf nak rujuk kitab-kitab pasal kitab-kitab duk bawah kakinya sahaja.

 Inilah bila bodoh tidak boleh di ajar sedangkan dalam kes liwat isteri ia tidak termasuk di dalam hukum hudud kerana ia berada di dalam bab hukum Qisas.
Inilah yang dikatakan bodoh tidak boleh di ajar dan cerdik tidak boleh di ikut.

 Mai gua sekolah sikit kat para ilmuan terulung dan ulama luar biasa yang siang malam menjaja diri dan menyerang PAS sehinggakan orang Umno sendiri mati kutu pasal tak ada kerja untuk menyerang PAS. 

Bani Melayu adalah bangsa dan Islam adalah agama, maka Melayu bukan Islam tetapi Melayu akan di katakan Islam apabila mereka memeluk Islam. Sebagaimana dengan seorang muslim tidak boleh dianggap seorang mukmin tetapi seorang mukmin pasti seorang muslim. 

Kerana itulah umat Islam dianggap bersaudara tanpa mengira bangsa, hitam, putih hatta bangsa Arab sekali pun.

 Islam kuat bukan kerana bangsa tetapi Islam kuat kerana iman yang bertatah di hati para penganutnya. Kuat Islam maka kuatlah sesesuatu bangsa  dan lemah Islam maka lemahlah sesesuatu bangsakerana itulah Islam secara jelas menolak sikap assobiah (perkauman).

Mungkin kerana terulungnya keilmuan mereka di tambah dengan fatwa-fatwa ulama luar biasa mereka, mereka lupa yang Hudud hanya terpakai kepada fakir miskin yang kelaparan tetapi tidak kepada orang kaya yang mencuri. 

Mereka juga lupa bahawa hukum Hudud sudah dilaksanakan semasa Rasulullah SAW masih hidup. 

Inilah fe'al manusia yang di dalam kepala hotak mereka sarat dengan undang-undang dan pemikiran penjajah sehinggakan tiada sedikit pun ruang untuk Islam berada didalam kepala hotak bijak pandai terulung ini. 

Allah SWT mencipta manusia berbangsa-bangsa agar mereka saling kenal-mengenal satu sama lain. Walau pun Allah SWT menurunkan wahyunya kepada Rasulullah SAW yang berbangsa Arab. 

Bahasa Quraisy dipilih diantara salah satu bahasa Arab. Sebagaimana dengan bahasa Bani Melayu yang banyak dialeknya sebagaimana percakapan Melayu Kelantan, Perak, Kedah, Penang, Negeri Sembilan dan banyak lagi. 

Tetapi Allah SWT tidak meletakkan beban untuk menjaga KitabNya kepada bangsa Arab semata-mata kerana Allah SWT Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.

Sebagaimana para pemimpin PAN/IRC/JIM/IKRAM yang amat terulung di campur pula dengan para ulama luar biasa yang merasakan mereka maha hebat lagi mengetahui dengan meletakkan PAS akan berkubur selepas beberapa bulan tetapi siapa mereka untuk meramalkan apa-apa yang mereka tidak ketahui pada masa akan datang. 

Semuanya demi menunjukkan kepada Abang Besar mereka yang mereka sudah mengkaji sampai ke hujung akar umbi PAS (walaupun mereka sendiri diangkat menjadi pemimpin bukan dari kalangan akar umbi), puak-puak cai mereka akan menang dengan penuh bergaya pada semua jawatan yang ditandingi. 

Ustaz yang diangkat menjadi Tuan Guru Ahmad Awang pasti akan menang besar untuk jawatan Presiden PAS kerana kepewiraannya (tuan tubuh mengangkat dirinya sebagai wira) kerana beliaulah 'Penjanjian Pangkor II' berjaya dilaksanakan. 

beliau mengaku sebagai wira kerana berjaya mengelak UG antara PAS dengan Umno untuk memerintah Perak. Beliau telah menyembunyikan terma-terma yang terkandung di 'Penjanjian Pangkor II' diantara DAP, PAS dan PKR dengan mendabik dada kerana berjaya meletakkan Nizar sebagai MB Perak. 

Apabila kandungan itu diketahui oleh majlis Syura Ulama, jawatan beliau sebagai Pesuruhjaya PAS Perak tidak disambung dan diganti dengan Ustaz Abu Bakar Hussain.

Ramai akar umbi PAS Perak marah kerana Nizar tidak di lantik sebagai Pesuruhjaya PAS Perak mengantikan TG Ahmad Awang tanpa mengetahui cerita sebenar apa yang berlaku dibelakang tabir antara PAS dengan DAP tanpa restu PAS Pusat. 




PAS masih menjaga air muka TG Ahmad Awang dan Nizar walaupun mereka adalah dalang dalam pengkhianatan mereka terhadap perjuangan PAS.

 Jika Ahmad Awang dan Nizar mengangkat dii mereka wira kepada PR, tetapi bagi gua merekalah pengkhianatan terbesar terhadap PAS demi sedikit imbuhan pangkat dan harta. 
Gua ingin ucapkan kepada para peserta #RUU355 dengan lautan baju berwarna Ungu.




Mereka datang bukan di taja, malah ada yang menabung untuk turut serta memberi sokongan. Kejayaan Himpunan Ungu amat-amat memalu DAP, PAN, PPBN dan PKR yang cuba mengagalkannya dengan menaja NGO bebas (LBGT) dengan keahlian yang teramat ramai sehinggakan selak kamera aru boleh lihat penceramah. 

Antara yang hadir ialah Zaid Ibrahim tukang saman Hukum Hudud. Jika Allah S.W.T boleh di sapina, gua pasti ZI orang pertama akan menghantarnya.

# Buat percerahan bagi pencacai-pencacai, barua-barua, pandir-pandir, pencuci taik-taik Dinasti Lim, Lu boleh bezakan antara RUU355 dengan RUU Hadi. 


Jangan tonjolkan sikap bodoh nak mampus lu all kerana RUU 355 adalah arahan dari Majlis Syura Ulama (MSU) rujukan tertinggi PAS. Jika Presiden tiada kerusi parlimen tetapi timbalannya MP maka wajib timbalan presiden membawa ususl tersebut. 

Sedarkah lu all yang penambahbaik kepada mahkamah syaraiah tidak sezalim dengan undang-undang yang loyar buruk kendali setiap hari tetapi mengapa mereka tidak bantah yang kanun-kanun mahkamah sivil memang zalim. 

So terang lagi bersuluh bahawa lu all memang barua celaka kepada DAP lahanat. Gua sarankan bila lu yang mengaku Bani Melayu mampus boleh ler tanam kat jerat Cina dengan LGE sebagai tok iman pasal sehari dua nih duk galak sangat mengajar agama kat Bani Melayu. /GANR

5 orang berkata:

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [8042] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 850 JUTA , wassalam.


Anonymous said...

dalam banyak2 parti politik sebenarnya semuanya 2x5 sombong..tapi parti ko yg paling sombong..percayala yg hal ni org dah tau lama dengan jelas,seperti mana ko je yg bodoh x nampak yg gang mata sepet tu x leh wat kawan=x boleh percaya selama ni..padahal org dah tau hal tu sedari umur tadika lagi..ko baru nak tau seminggu dua ni..
semua parti 2x5 sombong tapi parti ko yg paling sombong..ko percayala..ko hanya memalukan diri ko kat anak cucu ko je dgn kelakuan yg mcm ni..

Anonymous said...

Fuhhhh...kalau seramai tu lah main no.togel yg Pakkara iklan kan ni....kaya kaya Pakkara.

Anonymous said...

Janji pas kalah dan kelantan jatuh kpd parti lain, kita dah cukup bersyukur kpd Allah.

Aminn

Anonymous said...

Himpunan DUNGU

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.