Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DEPA KATA PEH TAK PANDAI BERPOLITIK, LA NI SAPA MENGGELUPUR ? ?

Soal kerjasama masih lagi dalam perbincangan
Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim Tuan Man

KUALA LUMPUR –  Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man membayangkan kerjasama antara parti itu dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) belum dapat diputuskan lagi kerana masih dalam perbincangan.

Beliau berkata, Pas tetap dengan pendirian terbuka dengan mana-mana pihak dalam menjalin kerjasama menghadapi PRU, asalkan menghormati ti kerusi partinya.

“Yang itu (Soal kerjasama dengan Bersatu , kita akan bincang. Seperti yang dinyatakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul hadi Awang sebelum ini, Pas memang sedia berbincang dengan mana-mana parti.

"Asalkan jangan masuk rumah kami, bawa lari kerusi sudahlah,” katanya dengan nada seloroh pada sidang media selepas pertemuan Gagasan Sejahtera dengan Jawatankuasa Konsultasi Nasional Mengenai Pembiayaan Parti Politik   (JKNMPP) di Institut Integriti Malaysia, di sini, semalam.

Dalam pada itu, Gagasan Sejahtera yang disertai Pas dan Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) menyerahkan memorandum kepada  Pengerusi JKNMPP yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk Paul Low Seng Kuan.

Pada pertemuan itu, dua perkara dibincangkan menyentuh aspek politik wang dan kawalan terhadap dana parti politik.

Menurut Tuan Ibrahim, pihaknya telah menubuhkan jawatankuasa khas bagi mengkaji 32 syor  JKNMPP itu dan telah mengemukakan maklum balas.

“Tahniah kepada Institut Integriti Malaysia kerana mengambil inisiatif yang sangat penting untuk mengawal dana politik yang melampau di negara kita.

“Kita harapkan cadangan ini dapat dibawa ke Parlimen pada Mac tahun hadapan,” katanya.

16 orang berkata:

Anonymous said...

Puak koranglah yg menggelupur..meroyan tak abis mintak perhatian..kesiannn.

Anonymous said...

Jika melihat kemungkaran, halanglah. Dgn hati adalah selemah2 iman. Ini tn hj ko pergi join pulak.

Camne hukum dia turr.

Mintak2lah tn hj ko tu sempat bertaubat sebelum nafas berakhirnya. Amin.

Anonymous said...

Mudah2an Unno dan BN akan terus menang pru 14 akan datang. Walaupun kita akui Umno sudah lemah, Insyaallah dengan kerjasama Pas yang tidak bergabung dengan Pakatun Harapan, peluang kita menjadi lebih besar untuk terus memerintah malaysia. Hidup Umno. TQ Pas.

Anonymous said...

Alang2 mandi biar basah. Alang2 undi biar sampai pas kalah.

Anonymous said...

Kerana marahkan mat sabu, khalid samad dan lim guan eng, nik abdoh sanggup hilang kelantan.

Unknown said...

Pas tetap menjadi pembangkang? Ya. Selepas pru 14 umno/bn kalau bersama sekiranya pas. Maka jadilah pembangkang kerja tu...
Cerita bela Rohingya konon Islam, tapi orang asli kat tanah sendiri juga Islam ditebas...penipu je puak ularmak sedunia.
Mungkin menantu dia org Rohingya tak?

Anonymous said...

Elok la sbb sejak tgna dah tiada, kelantan makin mundur. Lebuh raya pun tak siap2.

Anonymous said...

Yup setuju.
Babi dlm bukit nampak, mak badak depan mata tak nampak.

"MEMBALAK BERSAMA ULAMAK"

Anonymous said...

Balak dah kena rembat, highway tak nampak2 jugak.

Anonymous said...

Parti Akhlak Sempit

Anonymous said...

TITM dah makan ubat?

Anonymous said...

Hadi beruntung sbb walaun tk reti guna otak..

Anonymous said...

Parti Angkuh Semalaysia.

Anonymous said...

Meroyan la sampai pru ni saja budak hingus oren lepas tu pan akan jd hantu bungkus.sekarang dok bergantung pd kerusi yg dicuri dari pas.nanti lepas pru bergantung kpd kepala tahi keras dap pula.siap la buat sembelit selalu.sembelit n membelit itu le kerja dap yg dipuja puji oleh puak hingus oren.ye la bila time org semua tak iklas n politik bila time dia nak pula suruh org sokong.setakat nak sokong bagi kemenangan pada tokong tu tak ada le org nak kisah sgt selain beberapa org yg berjingus oren itu.meroyan la sampai hilang akal sekalipun.Pakkaramu no 1.keep it pas

Anonymous said...

Pas yg akan bungkus melingkup pru14 nnt di setiap kerusi. Org melayu semakin benci dgn parti lebai jual agama. Hanya walaun2 biol yg masih sokong Pas parti ajaran sesat.

Anonymous said...

Apalah bangang ko ni pas menang PRU 13 atas gabungan pr undi bukan Melayu banyak membantu . sedar sikit PAS popular pun atas isu Anwar dulu..n sikap tgna kalau tidak org x pandang parti ini..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.