Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BETUL KE ANUAR MELIWAT ? BETUL KE SAIFUL DILIWAT ?

Hakim tarik diri kes saman Anwar Ibrahim

 Anwar Ibrahim

KUALA LUMPUR - Seorang hakim Mahkamah Tinggi hari ini menarik diri daripada mendengar kes saman difailkan bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Kerajaan bagi memohon supaya dilepaskan dan dibebaskan dari penjara selepas didapati bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh membuat keputusan itu di dalam kamarnya ketika pengurusan kes berkenaan dengan dihadiri peguam N.Surendran dan Latheefa Koya yang mewakili Anwar manakala Peguam Kanan Persekutuan, Nadia Hanim Mohd Tajudin bertindak bagi pihak kerajaan selaku defendan.

Surendran memberitahu pemberita bahawa hakim itu menarik diri atas alasan beliau tidak sesuai mendengar kes itu kerana pernah dilantik sebagai Timbalan Menteri Dalam Negeri dan pernah dimaklumkan oleh Pengarah Siasatan Jenayah ketika itu berhubung kes liwat kedua pada Julai 2008.

Dalam alasan bertulisnya, hakim itu menyatakan beliau tidak pernah campur tangan dalam siasatan kes liwat itu kerana ia urusan polis.

Mahkamah menetapkan 10 Ogos untuk pengurusan kes di hadapan Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi.

Anwar,  memfailkan saman itu pada 17 April lepas, antaranya memohon perintah supaya keputusan Mahkamah Rayuan bertarikh 7 Mac 2014 dan keputusan Mahkamah Persekutuan pada 10 Feb 2015 diketepikan atas sebab penipuan yang didakwa dilakukan oleh Mohd Saiful, iaitu saksi utama pendakwaan.

Beliau berkata Mahkamah Rayuan telah membatalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang melepaskan dan membebaskannya serta mensabitkan dan menghukumnya dengan penjara lima tahun dan Mahkamah Persekutuan pula menolak rayuannya pada 10 Feb 2015 dan mengekalkan sabitan dan hukuman itu.

Beliau mendakwa Mohd Saiful telah memberi keterangan sumpah bohong yang diketahui defendan sebagai palsu, namun defendan bergantung serta meneruskan penggunaan keterangan sumpah bohong Mohd Saiful untuk kelebihan sendiri.

Beliau juga mendakwa defendan mempunyai pengetahuan bahawa perbuatan liwat yang dikatakan berlaku oleh Mohd Saiful tidak pernah berlaku atau tidak mungkin berlaku berdasarkan keterangan yang diberikan oleh bekas pembantunya itu.

Disebabkan penipuan itu, Anwar mendakwa keputusan Mahkamah Rayuan yang dikekalkan oleh Mahkamah Persekutuan adalah terbatal dan tidak sah dan boleh diketepikan di bawah Seksyen 44 Akta Keterangan 1950 selain turut memohon kos, dan relif lain difikirkan sesuai oleh mahkamah.

Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun di Penjara Sungai Buloh selepas didapati bersalah meliwat Mohd Saiful di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008. - Bernama

17 orang berkata:

Anonymous said...

Seteruk2 hj hadi , mad yaakob, hashim jasin, tantawi titm, iskandar samad,,geng2 lobai2 pas tak ade la pulak yg disabitkan bersalah rogol atau liwat. Yg baik dan memjadi pujaan baruah2 dap seperti mat sabu,,dia khalwat bini kawan, anwar disabitkan liwat. Tak kisah lah korang nak kata konspirasi ke ape ke,,,tp disabitkan. Tun yg korang puja tu juga yg merestui tindakan terhadap anwar,,sekarang mohon maaf dan korang danh kata tun insaf,kepala hotak korang...bodoh sampai tahap ini ke baruah2 dap ni? Jika anwar tak bersalah,,cakap lah " saya mohon maaf,,sebenarnya anwar di aniayai oleh saya" ....ada ke tun cakap mcmtu?....lge pulak rasuah banglo murah dan juai tanah rakyat tmn manggis dgn harga rendah drpd nilai pasaran. Pemilihan cec dap pun tipu,,pakai cai....ha ha...korang ni,,individu bertaraf sampah pun korang ambik jd pemimpin korang...kah kah kah...rahmatan lilalamin konon, poorah....

Anonymous said...

diaorg x handsome... sape mau.. tamtawi? gemuk... pondan pun x mau...

Anonymous said...

lobai ni selekeh... spm pun x de.. karisma jauh sekali... macho??? x de.... kurang dugaan...

Anonymous said...

5.26 Otak kamu dah tumbuh bisol.ahli pas totok ni

Anonymous said...

biasa lobai ni,umuq 40.. perut dh kedepan... kalau naik moto besaq.. perut lagi besaq dari tank minyak...

Anonymous said...

kt tempat aku sape yg sokong Pas depa panggil geng ABC.... geng ABC ni kira geng yg x de spm & x de sijil... yg diploma keatas & ade otak dh pandai pikir... kalau nk jadi mcm kelantan.. sila undi PAS....

Anonymous said...

Yg baik dan maksum setaraf nabi cuma hadi bawang sorang jerr. Teruskan ikut telunjuk hadi.

Anonymous said...

5.26 kita tunggu keputusan bicara saman SR. Mokhtar senik apa cerita???. Tontowi diGerman tonton apa?? baiknya orang orang bulan putih langit hijau

Anonymous said...

Yg ni tunggu bicara kat akhirat besok la sbb Kat dunia dia dan lepas.

Anonymous said...

Dunia lepas. Akhirat tak boleh lepas

The Cagu said...

Betul ke tar snake hantar gambar topi german? Betul ke ika lembah pantat eh sorry lembah pantai terima gambar topi german?

Anonymous said...

Tak pergi german ke? Jgn lupa bawak tisu lebih sikit. He3

Anonymous said...

Bila keluar cerita liwat, lobai2 lupa kisah membalun tanah cina kapir, mencilok potongan gaji cikgu, membaham tabung anak yatim mangsa mamali, menyapu saham kohilal, melingkup 4 sykt ladang rakyat.... Alhamdulillah.

Anonymous said...

Spender putih lohe tu dah jual ke belum? Ramai minat tu

Anonymous said...

Jari bercagu tu dah baik yer?? Alhamdulillah

Anonymous said...

Kah kah,,,lobai hanya ingat berita sahih dan disabitkan di mahkamah je,,,islam ajar lobai begitu. Adapun tuduhan yg tiada bukti dan fitnah, islam ajar lobai jgn percaya, siasat dahulu. Tetapi BARUAH2 dap,,babi dap ajar mereka supaya memitnah, kemudia n paksa org suruh percaya kpd fitnah itu,,jika org tak percaya,,maka gelar irg itu dan maki hamun. Ini ajaran kitab najis karangan lks dan lge...kah kah....

عبده العمراوى said...

شركة قمة الدقة للخدمات المنزلية
شركة تنظيف شقق بالجبيل
شركة تنظيف منازل براس تنورة

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.