Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PANDANGAN INI BETUL, MELAYU/UMNO BERPECAH SEMUANYA KERANA MAHADHIR

SEKARANG APA UMNO HENDAH BUAT ? JIKA KERANA MAHADHIR MELAYU/UMNO AKAN LUMPUH MAKA MELAYU HANYA AKAN SEDIAKAN KUBURNYA

HIDUP MELAYU !

HIDUP MELAYU !

HIDUP MELAYU !

HIDUP MAMAK !

 

-Pak Karamu-

 

Umno dijangka hilang undi

Umno
Umno
(Ubah saiz teks)
SHAH ALAM - Sebuah badan pemikir, Kajian Politik Untuk Perubahan (KPRU) menjangkakan Umno bakal kehilangan undi kaum Melayu pada pilihan raya umum akan datang, susulan perselisihan faham di antara pemimpinnya dengan bekas pemimpinnya.

Pengarah eksekutif KPRU, Ooi Heng berkata, perkara tersebut mungkin berlaku ekoran dua siri perselisihan faham di antara bekas Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad dengan dua anggota tertinggi partinya ketika menghadapi dua pilihan raya pada tahun 1990 dan 1996.

“Apabila Umno mengalami krisis politik, undi orang Melayu akan merosot dan ini sekali gus membuatkan mereka kehilangan beberapa kerusi Parlimen. (Ini terbukti) apabila Tengku Razaleigh Tengku Hamzah mengambil keputusan untuk menubuhkan parti Semangat 46, Umno kehilangan 12 kerusi iaitu daripada 83 kerusi yang dimenanginya pada tahun 1986, mereka hanya memperoleh 71 kerusi pada tahun 1990.

“Situasi yang sama berlaku apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998, beberapa ahli Umno telah mengambil keputusan untuk bersama beberapa NGO untuk menubuhkan PKR. Akibatnya, 17 kerusi Parlimen Umno hilang iaitu daripada 89 kerusi yang dimenangi pada tahun 1995 kepada 72 kerusi pada 1999,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Dengan Mahathir mengambil keputusan untuk menubuhkan Bersatu, Ooi berpendapat, Umno ketika ini dalam situasi kritikal bagi memastikan dua situasi tersebut tidak akan berulang, dengan parti itu menjadi tonggak utama kepada BN.

Beliau menjangkakan parti tersebut akan kehilangan 15 ke 20 kerusi Parlimen lagi, iaitu daripada 88 kerusi pada PRU13, kepada 73 atau 68 kerusi, berdasarkan kepada situasi terkini sekiranya Umno tidak mencari cara untuk memikat pengundi Melayu lari daripada mengundi mereka.

“Dengan Mahathir yang bakal mengetahui pihak pembangkang serta pengalamannya menerajui kerajaan selama 22 tahun dan senario pilihan raya umum tahun 2008 dan 2013, rakyat boleh melihat bahawa landskap politik di negara ini sudah banyak berubah,” ujarnya.

38 orang berkata:

Anonymous said...

Melayu pecah kerana fuckwa badi bin bawang

Anonymous said...

Ini semua toyol punya kerja

Anonymous said...

Sebenarnya cina lah yg memecahbelahkan org melayu dgn memperbodohkan pimpinan umno dan pas supaya bergaduh. Dari dahulu hingga sekarang,,lihat bgmna dap mempergunakan pan,pkr dan ppbm,,sblm ini dap mempergunakan pas, dan sbgaimna diketahui cina mca mempergunakan umno. Politik org melayu bagi saya politik liw class dan cukup bodoh bahkan paling bodoh dlm dunia. Bergaduh sesama sebangsa dan seugama,,lps tu,,nak bagi padan muka lawan masing2,,maka dilayannya cina...kah kah,,,politik menang sorak kampung tergadai.

Anonymous said...

Ini potret ayotoyollah khomeini punya pasal la. Bawak ajaran tehran gantung kat depan tempat sembayang

Anonymous said...

Amanat hadi tu mcm amanat dajjal. Umat islam berpecah, amalkan takfiri, solat pun dua imam. Semoga hadi sempat bertaubat. Harap2 rci memali siasat punca tragedi memali bermula dari amanat hadi.

Anonymous said...

Amanat hadi punca solat 2 imam, puak pas mmg taksub dgn amanat hadi, gila nak mati syahid.

Anonymous said...

Mesti buat RCI ni. Pas mesti cadangkan RCI ni

Anonymous said...

Kena buat rci ni solat 2 imam

Anonymous said...

Pas kena buat rci ni

Anonymous said...

Pas kena buat rci ni

IrWrWs said...

Fitnah2 macam ni aku suka korang org pan war2kan.. sebabnya sebelum ni dah byk kali fitnah2 yg seumpama ini disebarkan.. alhamdulillah sehingga tinggal 1% sahaja kini sokongan kpd pan..

Pernah dengar tak atgna kata kalau syaitan nak membantu kerja2 islam, pas masih boleh menerima? Oleh kerana sokongan kpd pan hanya tinggal 1% maka ini pastinya amatlah baik utk islam.. persoalannya siapalah gamaknya yg telah memainkan peranan sbg syaitan kpd dap yg menyebabkan islam lebih gemilang?

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [6403] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 880 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Pas kena buat rci ni

Anonymous said...

Pas kena buat rci ni

Anonymous said...

Kat iran puak ayiah sesat je yg gantung gambar ayatolah khomeini. Kat malaysia tak tau la. Pas kena tubuh rci ni

Anonymous said...

Puas kita kata dia mati syahid.
Tapi bapak dia boleh kata ajaran sesat pulak

Anonymous said...

Bapak dia pun tak sedey. Malah dia bersyukur ajaran tu tak merebak ke tempat lain

Anonymous said...

Bapak dia dah nasihat 20 kali. Laat2 dah gedup tak nak mengaku anak

Anonymous said...

Bapak nak selamatkan dia. Tapi dia tak nak dengar nasihat bapak. Tu yang sahid tu

Anonymous said...

1% tu dah baik dah tu. Mau lingkup paa kelantan

Anonymous said...

Syukur tindakan pantas polis dpt menghalang ajaran tu drp merebak tempat lain

Anonymous said...

Bodo. Bawak parang nak lawan mesingun

Anonymous said...

Klu gantung amanat tu kat leher mungkin boleh jadi kebal

Anonymous said...

Kalu gantung gambar ayatola komini mengkin bole jadi kebal peluru m16

Anonymous said...

Org iran gantung gambar komini sbb dia puak syiah. Geng kits gantung pambar komini sbb jinak2 sgn syiah kot

Anonymous said...

Pak karam, gambar ayatollah khomeini dan amanat hadi kat ruang tamu rumah pak karam ada lagi ke?? Ke dah buang? Jgn buang tau nanti malaikat tak masuk rumah.

IrWrWs said...

Macam tgh usaha nk up kan balik 1% je keh keh.. cuba lagi lagi dan lgi keh keh..

KESAL said...

PEMIMPIN PEMIMPIN PAS TERUTAMA HAJI HADI, PENGIKUT PENGIKUT TAKSUB PAS DAH LUPA , PAS.. TERUTAMA HAJI HADI PERNAH DAN MASIH MEMECAH BELAHKAN MELAYU BERUGAMA ISLAM, INGAT TAK KERANA AMANAT HAJI HADI, RUMAH TANGGA PORAK PERANDA BERCERAI BERAI,SEMBAHYANG DUA IMAM, MEMULAU DALAM KENDURI KENDARA, SEMBELIHAN SELAIN SEMBELIHAN ORANG PAS HARAM DIMAKAN DAN BERBAGAI LAGI...TAPI SEKARANG NI DEMI KEPENTINGAN POLITIK , DEMI KEPENTINGAN KELANGSUNGAN PAS DEMI KEPENTINGAN DUNIA, HAJI HADI DAN PENTAKSUB PAS SANGGUP BERSEKONGKOL DENGAN YANG PERNAH DIMUSUHI DULU, SANGGUP SEDONDON, SANGGUP MAKAN SEMEJA (HALAL KE MAKANAN YANG DI MAKAN TU, SIAPA YANG SEMBELIH??)DULU KATA UMNO MENGAMALKAN PERLEMBAGAAN KAFIR, SEKARANG UMNO DAH TUKAR PERLEMBAGAAN KE??? ATAU PAS DAH IKUT SAMA AMALAN UMNO??? PAS KATA HANYA PAS YANG MEMPERJUANG KAN ISLAM ...INIKAH CARA CARA MEMPERJUANGKAN ISLAM, DARI KATA KATA PEMIMPIN PAS DAN PENTAKSUB PAS,PAS MENGANGGAP ORANG DARI PARTY LAIN YANG BERUGAMA ISLAM BUKAN ISLAM SEBENAR, SEOLAH OLAH ORANG YANG KELUAR PAS DAN YANG TIDAK MENYOKONG KLUK KLAK PAS TERKELUAR DARI ISLAM,JANGAN LUPA ALLAH YANG MENGETAHUI SEGA GALANYA, ALLAH YANG MENENTUKAN SEGALA GALANYA, ALLAH YANG MAHA BERKUASA.

IrWrWs said...

TAPI SEKARANG NI DEMI KEPENTINGAN POLITIK , DEMI KEPENTINGAN KELANGSUNGAN PAN DEMI KEPENTINGAN DUNIA, HAJI MAT SABU DAN PENTAKSUB PAN SANGGUP BERSEKONGKOL DENGAN YANG PERNAH DIMUSUHI DULU (TUN M)!

Tuduhan2 lain di atas hanya org umno yg pernah buat dulu tapi kini diperbaharui pula oleh pan.. pan kan kini ganti umno.. Ntahlaa..

IrWrWs said...

Cuba lagi pan utk up kan 1% tu..

Anonymous said...

Bendera umno dan indon sama cuma bendera indon terbalik. Knapa perkara ini blh terjadi sdgkan kita adlh penganjur sukan bertaraf antarabangsa. Kalau dlm jabatan kita digesa utk double check typing error dan sbgnya. Kenapa amalan ini tidak diterapan olh pihak penganjur atau ada pihak yg lepas tgn tanpa membuat semakan. Pihak penganjur perlu semak berkali-kali supaya tiada kesilapan. Supaya Malaysia tidak dimalukan walaupun kini Malaysia mmg sdh dimalukan seluruh dunia.

Anonymous said...

Ucapan Presiden PAS Abdul Hadi Awang pada 1981 yang dikenali sebagai 'Amanat Hadi' mempengaruhi Ibrahim Libya dan pengikut-pengikutnya sehingga terjebak melakukan kegiatan yang mengancam keselamatan negara.

SIASATAN oleh Suruhanjaya Diraja (RCI) terhadap peristiwa Memali yang berlaku 32 tahun lalu hanya akan mendedahkan peranan presiden PAS sebagai punca tragedi berdarah itu, kata bekas ketua polis negara, Abdul Rahim Noor.

Anonymous said...

Setuju tubuhkan RCI.
Tangkap dan penjarakan Hadi.
Tuduhan menghasut , mengalakkan pemberontakkan, merosakkan kestabilan keselamatan kedaulatan negara dan menderhaka kepada Agong selaku ketua negara.
#tangkap_hadi

Anonymous said...

Bapak dia pun kata anak dia dah bawak ajaran sesat. Orang yg tak pernah jumpa dia pulak kata dia mati sahid.

Anonymous said...

Bapak dia kata anak dia bawa ajaran sesat

Anonymous said...

Syiah sesat. Buat apa gantung gambar pemimpin sesat? Patutlah bapak dia kata anak dia bawak ajaran sesat

Anonymous said...

Tangkap bawah akta hasutan

IrWrWs said...

Bagi pan seronok sikit dgn komen2 pan spt di atas.. kalau diaorang tak komen bimbang lagi kurang dari 1% jadinya.. keh keh

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.