Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PANDANGAN PAS YANG BERNAS TAPI PANDANGAN P.H HAPRAK


Pas dedah 'pertemuan' bersama Arul

2
Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim Tuan Man
 
SHAH ALAM - Pas tidak menafikan bahawa kemelut 1Malaysia Development Berhad (1MDB) adalah satu bala terhadap negara.

Timbalan Presidennya, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, oleh sebab itulah di dalam taklimat 1MDB oleh Ketua Pegawai Eksekutifnya Arul Kanda Kandasamy kepada pimpinan tertinggi Pas, beliau menegaskan pelan rasionalisasi 1MDB adalah apa yang boleh beliau buat sekadar mampunya.

"Beliau (Arul) hanya memastikan 1MDB tidak lagi perlu meminta suntikan dana daripada kerajaan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Sebelum ini, pimpinan tertinggi Pas yang diketuai oleh Tuan Ibrahim bertemu dengan Arul  bagi mendengar penjelasan daripadanya mengenai isu 1MDB.

Di akhir pertemuan dilaporkan Pas berpuas hati dengan hasil sesi meja bulat bagi membincangkan isu tersebut.

Tuan Ibrahim sebelum ini dipetik  berkata, pihaknya menerima penjelasan oleh Arul mengenai pelan rasionalisasi yang dicadangkan beliau bagi mengatasi kemelut 1MDB.

Bagaimanapun katanya, Pas melihat ada keperluan untuk parlimen memantau aset 1MDB yang diambil alih Kementerian Kewangan.

Jelas Tuan Ibrahim lagi, "Masalah 1MDB hari ini, kalaupun adanya kerajaan baru selepas PRU14 dan semua yang terlibat menyeleweng berjaya ditangkap dan disumbat di dalam penjara, hutang 1MDB masih perlu ditanggung rakyat dan kerajaan yang baru kerana hutangnya dijamin kerajaan telah diluluskan oleh mereka yang berkuasa hari ini".

Katanya lagi, itulah realiti yang menyayat dan itu kesan sebenarnya skandal 1MDB terhadap rakyat dan negara.

"Jika pelan rasionalisasi 1MDB gagal dan sekiranya 1MDB lewat membayar hutang, ini menyebabkan kos faedah bertambah melebihi ASD$1.9 bilion setahun yang perlu ditanggung kerajaan, sama ada kerajaan bertukar tangan ataupun tidak di PRU14," katanya.

Ujarnya,kelewatan menjelaskan hutang ini menyebabkan kadar bunga bertambah, di mana ia akan memeritkan rakyat dan kerajaan akan datang, suka mahupun duka.

"Yang menanggung akibat ini ialah kerajaan dan rakyat, bukan mereka yang terlibat menyeleweng 1MDB yang masih berkuasa. Hatta harta mereka yang terlibat dirampas pun, ia tidak mampu untuk membayar hutang 1MDB," katanya.

Disebabkan itu, katanya, Pas mengharapkan supaya 1MDB perlu diberi peluang untuk menyelesaikan segala hutang yang ditanggung oleh 1MDB dan pada masa yang sama kita berusaha menumbangkan BN agar mereka yang meninggalkan hutang 1MDB untuk ditanggung rakyat dan kerajaan dapat dibawa ke muka pengadilan.

"Disebabkan Pas meragui kemampuan kerajaan dalam mengendalikan aset-aset negara dan memandangkan Kementerian Kewangan telah pun mengambil alih aset yang ada pada 1MDB dan diserahkan kepada MOF Incorporated, maka Pas berpendirian bahawa Menteri Kewangan perlu melaporkan kepada Parlimen dari semasa ke semasa," katanya.

Katanya lagi, "Ini bertujuan supaya ahli-ahli Parlimen dapat mengetahui dan memantau perkembangan aset-aset tersebut dan mengelakkan tidak timbul masalah baru jika tidak dikawal.

Dalam pada itu, katanya, Pas terus menggesa agar Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) diwujudkan bagi menyiasat perkara yang mencetus kemelut dalam isu 1MDB.

"Selepas pertemuan dengan Arul, pendirian Pas tidak pernah tidak ubah dalam isu 1MDB. Malah orang pertama yang menyarankan RCI terhadap 1MDB ialah Presiden Pas sendiri pada 2015," katanya.

Dalam pada itu, katanya lagi, Arul bersedia berjumpa dengan Pas barangkali mungkin kerana Pas mengamalkan budaya politik matang dan sejahtera dan bukannya politik “fitnah dulu, bayar kemudian.”

"Ini bezanya Pas dengan parti-parti politik pembangkang yang lain. Memang ada beza antara yang mencari solusi dengan yang mencari publisiti," katanya.

20 orang berkata:

Anonymous said...

Eh bodoh ke apa? Hanya 'puashati' dapat jumpa.
Alang2 berjumpa kenapa tidak nyatakan ketidak puashati kerana duit rakyat hangus kerana 1MDB?
Itu rupanya puashati hanya kerana dapat berjumpa...lawak lebai malang
PAs@pigs sebodoh-bodoh parti lebai yang pernah wujud.
Macam Haram!

Anonymous said...

Hehehe berbahagialah kamu wahai pak lebai sebab tolong halalkan rompakan mega oleh najib dan jho lo. Rakyat jelata dibebankan dgn kenaikan harga barang, petrol dan gst. Lebai2 masih boleh hidup mewah pandu porsche, audi, range rover. Tahniah pimpinan pas, hanya Allah yg boleh balas jasa kalian sebab bersekongkol halalkan rompakan mega. Walaunta boleh terus berangan utk masuk syurga dgn kad keahlian masing2, beban sara hidup cuma sebahagian ujian dari Allah, teruslah redho asalkan ulama dan lebai dapat hidup mewah.

Anonymous said...

Kikiki haritu kemain tuan brahim melalak berlakon suruh tubuhkan RCI utk siasat 1MDB. Lepas jumpa Arul Kanda terus puas hati dgn 1MDB.. ada apa-apa ke? Cuba check akaun Affin, ntah2 Najib top up lagi 90juta hehehe.

Anonymous said...

PAK KARAMU, ISLAM MENGGALAKAN KITA BONGKAK KE?? ISLAM MENGGALAKAN KITA RIAK KE?? ISLAM MENGGALAKAN KITA MENGUTUK ORANG KE??? INGATLAH ALLAH LAH YANG MAHA BIJAKSANA

Anonymous said...

Walaunta2 bodoh yg tak pass spm jgn nak susah2 fikir, korang mmg tak reti berfikir pun, korang tunggu jer la arahan lanjut dari hadi awang. Hadi kata Najib dan jho lo suci dan murni, maka suci la dua ekor tu. Jgn lawan cakap ulama nanti tak masuk syurga, ikut jer la walaupun ulama tu bahalol.

Anonymous said...

Hadi tu setaraf nabi la. Bukan setakat kutuk2 saja, dia juga boleh kafirkan org sesuka hati mcm dlm amanat hadi, dia boleh bongkak dan riak. Jgn nak komplen2 ulama kami yg maksum tu, tak masuk syurga kau nanti kak.

Anonymous said...

Kasihan melihat gelagat bekas ahli pas yg keluar jadi pan...memfitnah kunon pak lobai halalkan rompakan, hj hadi dikatakan sama taraf nabi...hj hadi gitu gini.....masyallah. Molek sangat kamu berpihak kpd lge,,kerana akhkaq korang semua tidak ubah seperti akglaq org kafir.

Anonymous said...

Ni lagi sorang, perangai mcm hadi suka cakap org itu ini mcm kafir.

Anonymous said...

dia kalo x sebut ko mcm orang kafir dia gian, sama mcm ko kalo ko nampak ape pun ko nampak umngok, waima ko selsema pun ko nampak umngok hehehe..gian ki ngan gian dia sama je.. cuma dia lagi malang la sebab cenderung masuk bab kafir mengkafir dah..dia malang.. ko lak kelakar hehehe

Anonymous said...

Dia kata akhlak mcm akhlaq org kafir tu,,aku faham je. Bukan kata ko tu org kafir,,,ko tak lulus spm ke?? Ingatkan lobai je tak lulus spm,,ko org pan pun bodoh juge ye...

Anonymous said...

ko 8.34 yg x lulus spm kot hehe.. kan aku dah guna perkataan "macam" tu seperti yg ko sebutkan.. aku x kata pun ko memang kafirkan orang secara terang2ngan dan jelas.. tapi kalo ko dah bodoh sangat padahal ko mengikut2 je, meh aku gtau ko ye hehe.. kecenderungan ko "memacam2" kan orang seperti kafir, di situ tempat nyoroknya "taqiyah" hehe, lama2 ko sedap "bertaqiyah tanpa ko sedar.. mcm yg biase wahabi dan syiah wat la.. dia x buat mcm betul2 secara terang2 pun kadang,tapi dia nyorokkan" taqiyah" dua melalui "macam" tu tadi.. dia nyanyi hari2, "macam kafir macam kafir".. mcm ko ngan puak2 ko nyayikan tu la hehehe.. ko tu yg bodoh, ko belagak pandai je..sembang je lebih hihihi

Anonymous said...

orang politik yg jual agama pun suka juga "taqiyah" nyanyi2 macam ko gak, supaya orang yg bodog x g ngaji takut.. lalu pangkah/sokong parti dia hehehe.. kalo dia wat demo dia kata wajib pegi, dia "taqiyah" menyorokkan ayat" dosa kalo korang x pergi".. hehehe.. jadi yg bodoh mcm lembu pun pergi berduyun2 terpekik terlolong kat jalan raya sebab takut dosa x pegi..yg kaya raya diorang gak hahaha.. tapi bila dia dah x kawan ngan parti2 yg dulu wat demo sekali dan bekas kawan2 dia lak wat demo yg serupa dia cakap lain pulak.. dia kata demo tu dah tersasar.. dia taqiyah kan ayat "tak wajib korang pegi dah, dah x dosa" hehe.. hukum hakam ni dia buat ikut suka kepala bapak dia nak nyanyi camne hehe... mcm2 lagi.. kejap negara islam ada dlm quran, tapi bila dah kawin dab jadi isteri kepada lim guan eng, dia cakap xda pulak dah dalam quran hehe..mcm2 lagi la hahaha

Anonymous said...

"taqiyah" halus berlevel tinggi nama dia tu hahaha..

PAK SUKIMAN said...

Maaf jika lewat pasan ini saya publikasikan dan sampaikan kisah sukses saya.
saya seorang TKI DI MALAYSIA
pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asa apalagi dengan keadaan susah
gaji suami saya itupun buat makan sehari2. sedangkan hutang banyak
kebetulan suami saya buka-buka internet Dan mendapatkan
nomor MBAH KASSENG (0853-4288-2547) katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dan dengan keadaan susah, terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran Toto/malaysia
angka yang di berikan waktu itu 4D 
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 269.jt Oleh Karna itu saya posting no HP MBAH KASSENG ini supaya saudarah-saudara ku di indonesia maupun di luar negri yang sangat kesulitan masalah ekonomi (kesusahan) jangan anda putus asa. Karna jalan masih panjang yang penting anda tdk malu atau takut menghubungi MBAH KASSENG. Semua akan berubah Karna kesuksesan ada pada diri kita sendiri. Yakin dan percaya bahwa itu semua akan tercapai berkat bantuan dari mbah AMIN.
MBAH KASSENG
NO: 0853-4288-2547 / +6285-342-882-547

Anonymous said...

Ko ni barua jo lo ke?

Anonymous said...

Klu kawin dgn 1mdb sama tak dgn jadi barua joo loo?

Anonymous said...

Nak senang bertaqiyahlah dgn joo loo. Misti puas hati

Anonymous said...

Rasionalisasi jual tanah negara pun ko boleh puas hati, yo lobai... Ko ni byk makan taik kolodai ker hapo?

Anonymous said...

Bernas kepala hotak nkau..kedai dh byk tutup kerana gst..nk byr hutang 1mdb..dasar lebai bangsat pengkhianat rakyat..kau tggu lah nasib nkau pru nanti..bodoh

An Anonymous said...

Marah nampak.. sekarang dah 5% .. nanti kena jual..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.