Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS TIDAK MENYALAK SEPERTI P.HARAPAN


PAKATAN HARAPAN MENYALAK TENTANG 1MDB TAPI TIDAK MENGUBAH APA-APA

KALAU P. HARAPAN BIJAK BISTARI BERTINDAKLAH DENGAN CARA MEREKA. TAPI NAMPAKNYA TIADA KESAN APA-APA

BERCAKAP SAHAJA LEBIH TAPI TIADA KESAN APA-APAPUN NAMPAKNYA.

KEMUDIAN MEREKA MACAM MENYALAHKAN PAS PULAK

ATE? TAK NAK TURUN KASI BERSIH KE ?

MENGAPA TAK TURUN BERSIH LAGI ?

KAN KE ITU CARA P. HARAPAN ?

TAKUT ? KECUT ?

 

-Pak Karamu-

 

 

1MDB: Apakah akar umbi Pas pun puas hati?

1MDB: Apakah akar umbi Pas pun puas hati?
 
FIRMA pelaburan negara milik kerajaan, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sudah lama mencemar imej negara dan mencalar perasaan seluruh rakyat Malaysia.

Beberapa negara asing seperti Singapura, Switzerland, Luxembourg dan Amerika melancarkan siasatan berkaitan dakwaan rasuah dan pengubahan wang haram membabitkan syarikat ini dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sendiri menjadi pengerusi lembaga penasihat.

Seluruh dunia memberikan pandangan negatif terhadap Najib dan seorang ahli perniagaan dari Pulau Pinang, Low Taek Jho ataupun Jho Low yang dinamakan dalam saman sivil difailkan Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat yang mendakwa lebih AS$3.5 bilion (RM15.4 bilion) diselewengkan daripada 1MDB.

Pihak berkuasa Singapura turut membekukan aset Jho Low, bagaimanapun pemuda berusia 34 tahun itu sehingga hari ini belum berdepan sebarang pertuduhan dalam siasatan ke atas 1MDB.

Ramai mendakwa 1MDB adalah skandal kewangan paling besar di dunia ketika ini, kalau tidak, mustahil sampai empat negara asing masuk menyiasat. Sudah tentu ada penyelewengan dan salah guna kuasa yang berlaku. 

Sedang pendedahan demi pendedahan dibuat sama ada melalui perbicaraan di mahkamah Singapura ataupun saman yang dikeluarkan DoJ, kerajaan Malaysia masih bersikap tenang bagaikan tiada kena mengena dengan kita.

Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali membersihkan nama negara dengan menegaskan tiada bukti dari mana-mana agensi penguatkuasaan yang menunjukkan wang digelapkan dari 1MDB.

Malahan, katanya, tiada sebarang tuduhan jenayah dilakukan terhadap mana-mana individu yang berkaitan dengan penyelewengan dana dari 1MDB.

Begitu juga dengan percubaan ahli-ahli parlimen daripada pembangkang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai isu penyelewengan ini menemui jalan buntu.

Dua minggu lalu, ahli parlimen Pakatan Harapan mendakwa 30 soalan berkaitan 1MDB untuk diajukan dalam sesi soal jawab dalam sidang parlimen tidak dibenarkan oleh Speaker Dewan Rakyat.

Mereka menuduh ia sebagai usaha untuk gelapkan maklumat dan keterangan mengenai 1MDB. Namun, Tan Sri Pandikar Amin Mulia menafikan dakwaan tersebut.

Tatkala ahli-ahli parlimen Pakatan Harapan disekat mendapat penjelasan dengan kerajaan tidak bersedia membongkar tanda tanya, lalu muncul Pas yang sebelum ini cukup senyap dalam isu 1MDB ini.

Kelmarin, rombongan Pas yang diketuai Timbalan Presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengadakan pertemuan kira-kira dua jam dengan Presiden 1MDB, Arul Kanda Kandasamy.

Hasilnya, Pas menyatakan mereka berpuas hati selepas mendengar penjelasan mengenai hutang ditanggung dan pelan rasionalisasi hutang dirancang oleh 1MDB.

Nampaknya Pas jauh lebih hebat dan berjaya berbanding Pakatan Harapan dalam menyelesaikan isu 1MDB.

Lihatlah bagaimana Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta ramai lagi pemimpin Pakatan Harapan tidak putus-putus menghentam Najib dan 1MDB, sehingga hari ini, rakyat masih tidak tahu ke mana hilangnya wang 1MDB itu?

Barangkali Pas kini sudah boleh diangkat sebagai jaguh 1MDB. Mereka kini sudah puas hati dan menerima segala jawapan yang diberikan Arul Kanda.

Pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan sukar hendak buat temu janji dan berbincang dengan Arul Kanda, tetapi Pas sudah buktikan mereka boleh lakukan dengan senang.

Perkataan 'puas hati' yang dikeluarkan Tuan Ibrahim cukup mendalam. Pas sudah faham, setuju dan dapat terima apa yang dinyatakan oleh Arul Kanda. Namun apakah akar umbi Pas pun sudah faham dan puas hati?

Selepas ini, pastinya pemimpin-pemimpin Pas tidak akan membangkitkan isu pasal 1MDB lagi.

 Tanpa perlu mendesak Najib, Arul Kanda sudah mampu menyelesaikan kerumitan mereka.

DoJ dan mahkamah Singapura berhempas-pulas mencari fail dan menghabiskan begitu banyak masa untuk melakukan dakwaan, tetapi Pas hanya diberi penerangan beberapa jam, sudah lebih daripada cukup untuk akur dan puas hati.

Sesungguhnya perasaan 'puas hati' Pas itu apakah benar-benar jujur serta meyakinkan atau sekadar memenuhi matlamat politik mereka semata-mata?

24 orang berkata:

Anonymous said...

Semasa cina li liong sik tipu kerajaan isu pkfz,,eric chia tipu rakya malaysia isu perwaja,,berpuluh billion,,,adakah babi2 dap ini bising? Tak ada pun,,kenapa? Ya...bangsa babi yg sama tipu,,buat senyap saja. Ini lah politik licik cina yg perlu org melayu sedar.

Anonymous said...

Oi babi 0956 ! Kan isu tu hangat. Ko budak lagi kot?
Jangan perkauman sial!
Salah tetap salah.
Lebih memalukan senarai korup diketuai Melayu Islam.
Ko faham x babi!
Memang betul2 babi ko ni!

Anonymous said...

Kesian dia dpt gelaran Babi dari anon 1013.
Ha3

Anonymous said...

Ha ha,,,baruah2 dap kepanasan dan kebingungan. Konon nak jafi jagoan selamatkan harta negara konon,,hujung pangkal perjalanan 1mdb pun tak tahu hujung pangkal. Memang la isu ni hangat,,tapi cara pas tangani adalah betul,,bersemuka. Kenapa pas mudah bertemu dgn pengurusan 1mdb,,ini kelebihan pas yg ada akhlaq terpuji. Mcm korang yg berperangai mcm anjing kurap salak bukit,,siapa nak berjumpa korang, nanti berjangkit penyakit kurap korang tu...ha ha...

Anonymous said...

P.harapan tanya soalan 1mdb dlm parlimen, tapi 32 soalan ditolak. Parlimen tempat paling sesuai bincang isu 1mdb sebab melibatkan kepentingan awam.

Tapi pas pilih prbincangan tertutup utk isu 1mdb. Tup tup dah puas hati dan tiba2 1mdb suci dan murni!? Hehehe semoga pak lebai tidur lena sebab tolong najib dan arul kanda tipu rakyat malaysia.

Anonymous said...

Berasa cerdik ke boleh tanya 32 soalan? Selalunya soalan yg ditolak ni soalan yg tak relevan je. Okaylah,,soalan korang ditolak parlimen, pergi la jumpa direct arul kanda mcm pas buat. Korang beritahu rakyat hasil pertemuan kpd rakyat jelata. Sama seperti di parlimen la jugak. Bezanya,,korang ni ada akhlaq e di luar parlimen? Dlm parlimen korang kita lihak melalak je pandai,,berdepan dgn arul entah2 kelu lidah jadinya. Dr tan seng giow dap pzn ngaku nama najib tidak boleh dikaitkan dlm isu 1mdb,, apa ke bodognya puak ph yg beriya2 nak salahkan pm najib dlm isu ini ha?..

IBU HERLINA DI SUKABUMI said...

Awalnya saya hanya mencoba mengikuti program pesugihan akibat adanya hutang yang sangat banyak,dan akhirnya saya mencari jalan pintas meskipun itu dilarang agama,apa boleh buat dengan kondisi keuangan,dan akhirnya saya menemukan seorang dukun yang bisa membantu,saya di kasi pesugihan dana gaib tanpa tumbal sebesar 10M.alhamdulillah dengan seisin gusti allah dengan lantaran MBAH BUDI HARTONO,saya dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik dari sebelumnya,berkat bantuan MBAH BUDI HARTONO dengan waktu yang singkat,saya sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup,bagi saudarah bisa membuktikan sendiri,silahkan hubungi MBAH BUDI HARTONO di no 085256077899 untuk info lebih lengkap buka blog mbah karna di dalam blognya sumuanya sudah di jelaskan klik PESUGIHAN DANA GAIB TANPA TUMBAL yang penting anda yakin dan percaya,dan jangan samakan dengan dukun yang lainnya,bantuan MBAH BUDI HARTONO tidak ada epek samping aman tanpa tumbal,dan meman tidak ada duanya,wassalam dari saya ibu herlina..

Anonymous said...

dalam blog pak karamu banyak menyalak judi ye.....pesugihan dana gaib tanpa tumbal apa ye... pak karamu tau maknanya ye... atau nak tanya pak zahid..

Anonymous said...

Tak baik ko cakap gitu kat geng jo low tau

Anonymous said...

Hang barua jo low. Sbb tu puas hati

Anonymous said...

Mereka barua jo low. Sbb tu mereka puas hati

Anonymous said...

Ph rak salahkan dia la. Ph salahkan barua jo low aje. Barua jo low dah puas hati sbb sondol dedak. Dedak cap cina tembam. Puas hati woii

Anonymous said...

Nak kaya byk duit mcm jo loo

Anonymous said...

Betul tu pak karam. Barua jo loo tak boleh nyalak. Barua jo loo puas hati sondol dedak cap cina tembam

Anonymous said...

Barua jo loo tak kepanasan. Barua jo loo puas hati tak kepanasan. Kena dedak campur balak terus sejuk. Tak kepanasan lagi barua2 jo loo

عبده العمراوى said...

شركة قمة الدقة للخدمات المنزلية
شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
شركة تسليك مجارى بالدمام

Anonymous said...

Mudah2an lobai diam2 tak menyalak akan dapat Q7 dan velfire joo loh. Bole bini muda no 3 pusing2 jual kismis jampi....

Anonymous said...

Air jampi lobai 4 botol RM300 selepas diskaun. Baik punya jampi

Anonymous said...

Air mineral cina jual belum kasi lobai jampi 1 kotak 12 botol cuma RM9.80...jampi lobai tu bole up harga. Nak kaya cepat jual air jampi lobai.

Anonymous said...

Kismis india jual 1 kilo RM25. Lobai sudah jampi 10 gram bole up harga RM30. 10 bijik q7 pun barua joo loh bole beli

Anonymous said...

Otak2 lobai jadi pandai ingelis sbb makan 3 bijik kismis jampi tiap2 hari

Anonymous said...

India makan kismis 1 gengam satu kali makan. Lobai makan 3 bijik. Sebab tu otak barua joo loo lembab tak mcm joo loo

Anonymous said...

Macam pigs je embah indon ni.

An Anonymous said...

Pas tak pandai ingelis tak apa jangan sokong evangelis macam barua dap sudah la..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.