Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MP DIHALAU KELUAR DEWAN


Isu 1MDB hangatkan Dewan Rakyat

2
Isu 1MDB hangatkan Dewan Rakyat
KUALA LUMPUR - Dewan Rakyat sesi pagi hari ini hangat apabila Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng dihalau keluar dewan.

Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Seri Ismail Mohamed Said mengeluarkan arahan selepas mendapati Lip Eng gagal mengikut peraturan mesyuarat apabila tetap bertanyakan mengapa isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak dibahaskan.

Tidak hanya itu, ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang yang 'cuba' untuk mendapatkan jawapan mengenai perkara sama turut diarah duduk.

"Mengapa Parlimen tak mahu bahas? Mengapa Parlimen mahu terjebak dalam masalah penipuan dalam sektor kewangan," kata Kit Siang.

Ismail berkata, bisnes kerajaan perlulah diberi keutamaan berbanding isu lain.

Sementara itu, dalam satu sidang media, Lip Eng berkata, pertanyaannya mengenai 1MDB tidak diendahkan sedangkan isu itu sangat penting.

"Soalan saya apakah tindakan yang telah diambik oleh 1MDB terhadap semua hutang-hutangnya.

"1MDB sudah dijawab oleh Perdana Menteri semalam dengan jawapan masalah teknikal. Ia bukan hanya teknikal," katanya.

Jelasnya, Dewan Rakyat perlu membahaskan isu ini.

"Saya sangat sedih. Soalan saya ditolak, dan saya dihalau keluar.

"Saya tidak tahu berapa lama saya tidak boleh masuk Dewan," katanya.

11 orang berkata:

Anonymous said...

x kecoh2..
Hj hadi boleh tlong jwab bagi wakil najib....

Anonymous said...

1MDB???
masalah teknikal je...
x haram pun... bertaubat.. pastu kwn dgn hj hdi.. setle masalah... ade peluang masuk syorga....

Anonymous said...

curi rompak samun garbus songlap mkn kedarah pusing duit Rakyat... x salah.x berdosa pun..kt Ruu355 pun x de hukuman utk itu..kecil sgt salahnya... yg salah & berdosa besar je cuma kalau keluar Pas & masuk PAN je...tiada dosa didonia sebesar dosa masuk PAN....

Anonymous said...

kepoh betul la cina tu. hadi and the gang tak kecoh pun pasai 1mdb. relax laa baca laa surat terbuka hadi tu, kan penuh dgn nas dan dalil, aduan doj tu cuma gangguan anasir luar. hehehe.

Anonymous said...

Klu lobbai yahadi dah maafkan, ketua prompak teragong pom bole masok sorga 7 tingkat. Bawah sikit drp tingkat lobbai yahadi

Anonymous said...

Ana cadangkan supaya sapa ente2 yg sapu potongan gaji cikgu, yg sapu tanah cina kapir, yg cilok duit saham kohilal, yg cilok tabong mamali, yg pelingkup ladang rakyat, yg sapu balak,,, silalah ente2 menghadap lobbai yahadi mintak mahap dan keampunan........

Anonymous said...

Sape2 yg belajar maki hamun org, nak fitnah org dgn tuduhan palsu, nak khalwat dgn isteri kawan sendiri,,sila berjumpa mat sabu dan baruah2 dap,,,,mereka pandai dlm isu2 mcmni,,,boleh masuk "syurga",, syurga yg dibuat dap la....kah kah

hamim said...

Megapalah ko orang kutuk Haji Hadi, bawak bawaklah berdoa semuga Haji Hadi cepat sembuh dan mendapat petunjuk dari Allah memperbetulkan segala kesilapannya dan meneruskan apa yang telah diamanatkan oleh arwah TGNA " Setelah saya tiada, teruskan perjuangan saya, jangan sesekali percaya dengan UMNO". Kita ikut apa yang betul seperti apa yang pernah dilakukan oleh TGNA, kalau PAS, PKR, AMANAH, BERSATU, DAP tak betul kita jangan ikut, kalau UMNO & BN tak betul jangan sesekali kita ikut, kita minta dan berdoa kepada ALLAH semuga ada perubahan supaya rakyat tidak terus menderita menanggung beban kos sara hidup yang meningkat setiap hari, kita minta dan berdoa kapada ALLAH supaya pemimpin pemimpin tidak mementingkan diri sendiri, tidak bersandiwara, tidak belakon, supaya mereka berubah menjalankan tanggung jawab mereka dengan amanah, mengikut menantu arwah Tuan Haji Mat Saman bapa mertuanya pernah berkat " Pemimpin pemimpin dahulu jika hendak dicalunkan dalam PRK PRU masing masing menolak sebab takut tidak dapat menjalankan amanah dan tanggung jawab, pemimpin pemimpin sekarang berebut rebut nak bertanding sebab dihadapan banyak habuan berebut rebut seperti monyet berebutkan pisang"

Anonymous said...

Mat sabu yg khalwat bini kawan sendiri ko tak suruh bertaubat ke? Haji hadi je yg kena tobat?...pan suci sesuci selfie di dada amoi tu tak perlu tobat ke?

Anonymous said...

Asyik hadi je yg kena tobat. Porntovi ko tak suruh tobat? Tar Snake topi german ko tak suruh tobat ke?

عبده العمراوى said...

شركة قمة الدقة للخدمات المنزلية
شركة تنظيف بالجبيل
شركة تسليك مجارى بسيهات

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.