Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PKR POLITIK MALAUN

Thursday, August 24, 2017

ADUN PKR 'Ditangkap' Tabur Fitnah

Kita sedia maklum bahawa parti PKR adalah sarang di mana pemimpin-pemimpinnya terkenal dengan pembohongan dan menabur fitnah.

a. Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail telah didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi berhubung artikel yang memfitnah FELDA.
b. Nurul Izzah, Naib Presiden PKR pula telah mengaku bersalah kerana telah menabur fitnah yang jijik terhadap Raja Nong Chik sehari sebelum PRU-13 yang telah menjejaskan nama baik dan reputasi Raja Nong Chik sebagai seorang Menteri ketika itu, serta ahli keluarganya.
c. Saifudin Nasution, Setiausaha Agung PKR dan PKR mengaku bersalah mengeluarkan dan mengedarkan laporan fitnah terhadap Khalid Ibrahim.
d. Rafizi Ramli, Naib Presiden PKR memang sudah terkenal dengan fitnah jahat dan sekarang berdepan dengan pelbagai kes fitnah.
Senarainya : https://novandri.blogspot.com/2017/06/skirt-senarai-24-fitnah-rafizi-pkr.html
Yang turut masuk dalam senarai ialah Naib Ketua Pemuda PKR. Terbaru, Dr Afif Bahardin yang juga merupakan ADUN PKR Seberang Jaya telah menabur fitnah melalui twitter beliau. Beliau berbohong apabila menulis ‘harga minyak naik lagi pada 23 Ogos 2017 hingga 29 Ogos 2017’.

Kononnya harga RON95 naik 10 sen kepada RM2.28 dan RON97 naik 7 sen kepada RM2.50. Beliau juga menyertakan foto seorang lelaki yang membaling kertas seperti wang dan perkataan ‘Terima Kasih Najib’.

Bagaimana pun, harga RON95 dan RON97 tidak naik untuk minggu tersebut.


Pembohongan ADUN PKR ini telah dikecam hebat oleh pihak netizen. Malah, ada netizen yang turut meminta pihak Suruhanjaya Komunikasi Malaysia, Polis DiRaja Malaysia dan Ketua Polis Negara supaya menyiasat twitter tersebut di bawah AKMM dan Akta Fitnah.


Mungkin kerana takut akan didakwa, ADUN PKR itu telah memadamkan twitter tersebut tetapi ianya sudah terlewat kerana ramai netizen sudah printscreen fitnah ADUN PKR tersebut.

Malangnya, ADUN PKR itu tidak menunjukkan rasa bersalah apabila tidak meminta maaf kerana menabur fitnah tersebut.

Penulis harap agar beliau meminta maaf secara terbuka. Tiada hinanya jika mengaku silap dan meminta maaf.

Untuk rekod, ADUN PKR ini pernah menabur fitnah sebelum ini. Mahkamah Tinggi pernah mengarahkan ADUN PKR ini membayar ganti rugi sebanyak RM70,000 kepada 4 wakil rakyat BN kerana memfitnah mereka berhubung penjualan tanah Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Butterworth.

4 wakil rakyat BN yang difitnah oleh ADUN PKR itu ialah ADUN Telok Air Tawar, Datuk Jahara Hamid; ADUN Sungai Dua, Muhamad Yusoff Mohd. Noor; ADUN Permatang Berangan, Omar Abdul Hamid dan Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahya.

Hakim juga telah mengarahkan membayar kos guaman sebanyak RM10,000 kepada setiap wakil rakyat BN itu menjadikan jumlah keseluruhannya ialah RM320,000.

72 orang berkata:

Anonymous said...

Kopek dari blog macai dedak pro umngok

Anonymous said...

Apa yang ditakrifkan sebagai FITNAH???? kalau membangkitkan tadbir urus yang tidak betul adakah itu fitnah???? kalau kata Haji Hadi isterinya lima orang itu sah fitnah kerana orang islam boleh beristeri empat orang sahaja

Anonymous said...

Alahai macai PH...menyebarkan berita palsu tu akhlak mulia ka? ajaran sapa ko ikut ni, Joseph guan eng ker...kesian

Anonymous said...

Hadi fitnah ahli pkr tokey pil kuda.

Anonymous said...

Yb pas fitnah ahli pan dibayar 350.... google

Anonymous said...

Ahli pas fitnah, wan azlan komesyen 10 juta sebagai ahli amanah... google

Anonymous said...

Timb menteri ucap terima kasih ahli pas tarik balik artikel fitnah..... google

Anonymous said...

Nun 2017 seorang pemimpin pas minta maaf sbb fitnah dap, amanah...razman...google

Anonymous said...

Terengganu ahli pas razak penyebar fitnah....google

Anonymous said...

Ydp pas gom*** padam fitnah di...takut kena....google

Anonymous said...

Ko ikut ajaran ayatola badi bin bawang kot

Anonymous said...

Pandap kaki fitnah setaraf ayatola badi bin bawang

Anonymous said...

Badi bin bawang tu sapa?

Anonymous said...

Tengok kat halakah memang x de

Anonymous said...

Kat haprakkah tarakkk

Anonymous said...

Kat harakah x de

Anonymous said...

Kat haplakah ta de

Anonymous said...

Barua jolo merangkap pencuci taik

Anonymous said...

Drp ko sibuk2 pasal dap baik ko balik sapu balak

Anonymous said...

Bila kejaan negeri nak mula buat highway kat kelantan? Pru dah dekat dah ni

Anonymous said...

Duit cikgu agama yg korang pakai 14 juta tu dah abis ganti ke belom? Pru14 dah dekat dah ni

Anonymous said...

Aku cadangkan drp korang tanam durian kunyit dalam hutan, baik korang tanam anggor je

Anonymous said...

Pas mana ada kelas
Kampungan!

Anonymous said...

Cadangan aku kpd kejaan negeri, drp korang jual karbon dioksid baik korang jual balak sekali kat sykt tu. Boleh dpt untung lebih masuk tabung milo bapak korang

Anonymous said...

Ph akan menang di Kelantan. InshaAllah

Anonymous said...

Duit saham kohilal boleh claim balik tak?

Anonymous said...

Kalu ada balu mangsa memali nak mintak duit tabung memali, nak tulis surat permohonan kat sapa yer? Wan hashim boleh tolong ker?

Anonymous said...

Kalu nak ambik balik saham ladang rakyat, nak kena isi borang no berapa?

Anonymous said...

Kalau kita nak masuk pas, kita kena isi apa2 borang baiah cerai bini kita tak?

Anonymous said...

Katalah saya masuk pas, boleh tak masa kemuktamar besok saya lawan hj hadi untuk jawatan presiden?

Anonymous said...

Saya minat yb nik abduh. Boleh tak yb nik abduh lawan hj hadi untuk rebut jawatan presiden pas?

Anonymous said...

Antara tuan ibrahim dengan hj hadi, pangkat siapa lebih besar? Sapa lebih alim, hj hadi ke tuan ibrahim?

Anonymous said...

Betulkah orang kata kelantan tak ada lebuh raya lagi? Dulu kan dah heboh kat ceramah kata dah ada kontrektor dari korea nak buat?

Anonymous said...

Saya kerja jual budu. Belajar takat darjah 5. Boleh tak kalau saya masuk pas saya dicalunkang sebagai mursidul am atau ketua pemuda pas pusat

Anonymous said...

Dah siap dah. 8 lane lagi

Anonymous said...

Nak kena barua cuba la lawan

Anonymous said...

Borang "aku sedekahkan duit aku"

Anonymous said...

Ko ada janggut tak? Klu tak ada baik ko jual budu aje la

Anonymous said...

Tulis kat toyol pakai serban

Anonymous said...

Betul ke orang cakap kat kedai kopi orang asli yg dulu semua pangkah calon pas sekarang dah tak nak pangkah pas lagi? Kenapa dia orang buat gitu ye?

Anonymous said...

Hehehe hanya yb yb pas yg paling mulia dan ahli syurga. Sebab tu dlm parlimen hanya tutup mata dan membisu (tido?) sebab diorang taknak buat 'fitnah'. Bila hadir utk bersidang yb2 pas byk berzikir dan baca quran. Syukur alhamdulillah kita dipimpin ahli2 syurga yg membendung kemungkaran.

Unknown said...

شركة مكافحة حشرات بالجبيل
هل تبحث عن افضل شركة لمكافحة الحشرات بالدمام ان شركة النسور افضل شركة لمكافحة الحشرات حيث نستخدم اكثر المواد فاعلية للاستمتاع بالخدمة يمكنك زيارة الرابط التالي
شركة مكافحة حشرات بالدمام
هل تود القضاء التام علي حشرة النمل الابيض عليك بشركة النسور تعطي الشركة ضمان بأطول فترة ممكنة يمكنك زيارة موقعنا
شركة مكافحة النمل الابيض بالاحساء
شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام

Anonymous said...

PKR nih ni, ada presiden pun mcm tunggul kayu, anak buah dok buat fitnah dan rembat rasuah pun ko diam...tak guna punya orang...

Unknown said...

Seronok baca komen2 pan di atas dalam usaha pan utk up kan balik 1%. Keh keh..

Anonymous said...

Puak2 PAN kena usaha lebih sikit utk up sokongan...bagi hujah yg mantap, bknnya hujah sampah kitar semula drp umno...huhuhu

Anonymous said...

bagaimana dengan razman pesuruh jaya pas perak, dia ok ke? kalau ok kenapa kena saman dan kenapa dapat surat saja dah tercirit cirit dan terkencing kencig terus minta maaf dah tu belagak pulak

Anonymous said...

Baruah2 dap ni mana ada hujjah ,,fitnah sana sini,,ulang tayang dgn harapan org akan percaya...gila betui puak2 penjilat dap lgbt dan pentaksub mat sabu khalwat bini org ni....puak2 ni padan kena maki hamun ja...

Anonymous said...

PAN..dulu tak percaya sumber UmNo(utusan/BH/TV1//TV3)...Sekarang nmpk lebih UmNo drp UmNo.Kalau Geng PKR Dan Bersatu tak heran la kerana Mereka bekas UmNo...Insaflah Woi Geng PAN.Buanglah dendam kesumat tu.

Anonymous said...

Dlm dunia haiwan, babi kuat makan, mengawan dan tido

Anonymous said...

Pj pas perak tunggu masa bayar saman fitnah. Xada kat akhbar Gilakah

Anonymous said...

Nasihat saya kpd orang jahat. Sebelum mati kenalah mintak maaf kat org yg difitnah pil kuda tu. Kalu tak besok duduk dalam neraka.


Nasib baik tun madey dah mintak maaf kat nuar

Anonymous said...

Ada org jahat sudah taubat dan jadi baik. Ada lobai baik dah tukar jadi jahat dan tak nak taubat.

Anonymous said...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilapor sedang mengusahakan pakatan pilihan raya untuk merampas Selangor dalam pilihan raya umum akan datang.

Tunggu dan lihat blok BN (Umno + MCA + Pas + MIC + Gerakan ) nak tawarkan apa pada negeri Selangor

Anonymous said...

KAU PERCAYA KE ???. BANYAK BOLOH PUNYA OLANG. SENANG kENA TIPU

Anonymous said...

manusia kena hati2 dgn haiwan2 yg suka buat cerita bohong dlm usaha utk mengucar kacirkan negara..sebagai contoh anon 11.21..huhuhu

Unknown said...

Pil kuda menang kesah benar.. mengaku je kan senang..

Unknown said...

Marilah kita sama2 perjuangkan islam bukannya kristian evangelis..

Unknown said...

Hahahhaha punyalah terdesak pan ni.. org asli pun org asli lah janji masih ada 1%.. keh keh

Unknown said...

Kalau dlm parti pan, presiden pun kau boleh jadi keh keh..

Unknown said...

Sabar.. projek masih berjalan.. keretapi laju pun dah siap kut seperti yg dijanjikan husam sebelum ni..

Unknown said...

Mat sabu lebih akim lagi masa bersih 4

Unknown said...

Boleh.. asalkan tiada bwk dap sbg tukang sponsor sudah la

Unknown said...

Kena isi borang pan agar dapat tambah jadi lebih dari 1%

Unknown said...

Tabung tu dah diberhentikan.. boleh mintak kat tabung dap kut macam yg lain juga (yg telah keluar dari pas)

Unknown said...

Sape joseph lge tu.. paderi boleh ampun dosa ke?

Unknown said...

Fitnah tu.. seronok sgt ke fitnah ni.. kan dah tinggal 1% je

Unknown said...

Siapa dia ulamak pangkor 2.. kena main dgn dap lah tu..

Unknown said...

Tapi masalahnya org islam yg baik mahupun jahat punyalah korang suka memfitnah.. tapi bila org kafir punyalah dijunjung macam tahap ulamak.. ntahlaa

Unknown said...

Takpe org pas bukan maksum pun tapi yg penting jgn jadi barua si kafir sudah la.

Unknown said...

Awalnya saya hanya mencoba mengikuti program pesugihan akibat adanya hutang yang sangat banyak,dan akhirnya saya mencari jalan pintas meskipun itu dilarang agama,apa boleh buat dengan kondisi keuangan,dan akhirnya saya menemukan seorang dukun yang bisa membantu,saya di kasi pesugihan dana gaib tanpa tumbal sebesar 10M.alhamdulillah dengan seisin gusti allah dengan lantaran MBAH BUDI HARTONO,saya dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik dari sebelumnya,berkat bantuan MBAH BUDI HARTONO dengan waktu yang singkat,saya sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup,bagi saudarah bisa membuktikan sendiri,silahkan hubungi MBAH BUDI HARTONO di no 085256077899 untuk info lebih lengkap buka blog mbah karna di dalam blognya sumuanya sudah di jelaskan KLIK DISINI PESUGIHAN MBAH BUDI HARTONO yang penting anda yakin dan percaya,dan jangan samakan dengan dukun yang lainnya,bantuan MBAH BUDI HARTONO tidak ada epek samping aman tanpa tumbal,dan meman tidak ada duanya,wassalam dari saya ibu herlina..

Unknown said...

20171110 junda
air max 1
marc jacobs outlet
kate spade outlet online
chicago blackhawks jerseys
cheap basketball shoes
canada goose coats
uggs outlet
ugg boots black friday
burberry outlet
ralph lauren

raybanoutlet001 said...

zzzzz2018.5.17
louboutin shoes
canada goose jackets
off white shoes
jimmy choo outlet
pandora jewelry outlet
ralph lauren uk
miami heat jersey
moncler jackets
boston celtics jersey
pittsburgh steelers jersey

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.