Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MENGAPA PAN MARAH PAS TENTANG MEMALI ? SEDANGKAN MEMALI TAK PERNAH SELESAI

PAN JANGAN CUBA AMBIL PEDULI TENTANG PAS DALAM PERKARA MEMALI YANG TEK PERNAH SELESAI

JAGA PUNGKOQ SENDIRI YANG TAK PERNAH TERCUCI

 

-Pak Karamu-

 

Pas didakwa sengaja menimbulkan isu Memali

0
Salahuddin Ayub
Salahuddin Ayub
 
KUALA LUMPUR - Pas didakwa sengaja menimbulkan isu Memali yang berlaku 32 tahun lalu demi meraih undi orang Melayu.

Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub berkata, menjadi perkara biasa apabila seseorang individu menentang BN, mengungkit kembali kesalahan lampau.

Menurutnya, Amanah menganggap perkara itu sudah lama berlaku, hampir empat dekad lamanya.

"Isu ini seolah-olah sengaja ditimbulkan apabila bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bersatu dengan kita.

“Apabila seseorang itu menentang BN, maka segala kesalahan masa lalu diungkit kembali. Saya tidak melihat isu itu terlalu besar kerana ia berlaku, pada ketika itu.

“Ini hanya politically motivated untuk ketika ini. Isu dibangkitkan (sekarang) untuk mendapatkan sokongan dalam kalangan orang Melayu,” katanya kepada pemberita pada Konvensyen Wanita Amanah, semalam.

Menurut Salahudin, Amanah menyambut tangan Mahathir kerana bekas pemimpin negara itu menentang kezaliman paling besar iaitu skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

“Ketika saya di dalam Pas, pihaknya pernah mengadakan majlis sambutan memperingati Ibrahim Libya.

“Namun, selepas mengadakan mesyuarat bersama Ketua Polis Kedah, majlis itu dihentikan bagi mengelak kekecohan dan rasa tidak puas hati. Hanya sambutan memperingati sekolah yang diasaskan oleh Ibrahim Libya sahaja dibuat,” katanya.

26 orang berkata:

Anonymous said...

Pas nak tembak madey pasal memali tapi kes duit tabung mangsa memali yg pas kutip dgn tin milo dah lesap disapu pak lebai pas jugak. Semua hancurr.

Unknown said...

Pan marah pas sebab isu memali tidak berjaya melonjakkan sokongan org melayu kpd pan.. hanya org cina masih bersama dap ehh pan juga..

Anonymous said...

Pan sekarang bersekongkol dgn org yg depa tuduh sblm ini maha zalim dan mcm2 tuduhan lagi. Tak heran la pan marah pas ungkit isu memali. Pan sekarang dah jadi "rahmatan lizzolimin", sblm ini " rahmatan lil kafirin lgbt",,isu duit derma tu perkara kecik dan sengaja diputarbelit oleh pan. Siapa yg urus duit derma tu?,,org pas masa tu la termasuk pimpinan pan jugak. Korang ingat org bodoh ke? Jika benar la fitnah korang tu. Tapi pdrm dah sahkan tiada penyelewengan. Anjing kurap mcm korang ni apa kredebiliti nak tuduh duit derma itu diseleweng? Anjing kurap berlumur najis oi,,baik korang pegi salak tokong dan kandang babi je lagi baik drpd korang menyibuk hal pas ni...

Unknown said...

Pan juga gagal membuktikan adanya penyelewengan tabung memali .. kesiaann.. yg pan mampu buat hanyalah sebarkan tuduhan2 kosong spt juga umno dulu.. kesiaann.. kalau umno dah gagal pan pasti gagal juga.. kesiaann..

Anonymous said...

Letih layan blog bodoh mcm ni...

PENGIKUT ALAHYARHAM TGNA said...

Pas terlalu marah dan benci dengan Parti Amanah Negara,mengapa? kenapa? sebab apa? Dulu ikut cakap Hasan Ali wal bugisi wal parasiti, singkirkan pemimpin pemimpin yang bukan dari golongan ulamak, perbanyakkan golongan ulamak,bila dah disingkirkan suruh mereka berambus, suruh keluar dari bahtera, bila mereka dah berambus dan keluar dari bahtera mereka terapung apung, akhirnya mereka bergabung dan buat bahtera sendiri, mereka bawa kerusi kerusi dan anak anak kapal sekali, Pas tidak menyangkakan ini akan berlaku, pemimpin pemimpin pas fikir mereka mereka yang tersingkir akan jadi biol akan jadi sasau seperti ayam telor tua keluar dari sangkar, tak tau nak buat apa, rupanya mereka pun pandai buat haluan sendiri malah ramai ahli pas mengikut mereka, pemimpin pemimpin pas tersentak dan rasa tercabar dan tergugat, maka keluarlah perkataan pengkhianat, barua dan macam macam perkataan yang tak sepatutnya keluar dari mulut orang yang mengaku memperjuangkan ISLAM, sampai ada pemimpin pemimpin yang mendoakan kemusnahan terhadap pemimpin pemimpin AMANAH..... sudah sudahlah, kembalilah kepangkal jalan, kita tidak hidup didunia ini selama lamanya, kita akan kembali kealam kekal dan ALLAH.

Unknown said...

Pas dari awal sudah menjangka yg keluar pas akan jadi barua dap! Simple..

Anonymous said...

Org yg bukak cerita tabung mamali bukan pan. Pan belum wujud lagi. Org yg bukak tu ialah ahli pas yg nak tolong balu dan anak yatim mangsa iaitu cn afghani. Lepas dia buat report dia kena pecat. Jgn salahkan pandap dan umno pulak. Salahkan toyol yg ambik duit tu

Anonymous said...

Ayat hadi

Anonymous said...

Dah la wahai pandap. Jangan buat fitnah pasal tabung mamali. Kajian sudah dibuat dan memang konfirm ada sekumpulan toyol menyamar dengan serban mengangkut isi tabung itu.

Anonymous said...

Soklan saya simple. Kenapa gantung gambar ayatollah khomeini? Adakah itu syarat syahid?

Anonymous said...

Pan belum lahir. Camner pan boleh salah plak? Ngigau blogger ni

Anonymous said...

Keluar pr jadi barua joo loo dan pencuci taik oenyangak 1mdv

Anonymous said...

Satu aliran kot.

Anonymous said...

YOUTUBE

UUM TRAGEDI MAMALI

Yg ni orang tak cerita.

Anonymous said...

Sudah lah pan oi....pergi menyalak dan jadi baruah dap lgbt tu. Sesuai la,,presiden korang pun khalwt dgn bini kawan dia.. Sesuai beno tu....

Anonymous said...

Wan..

Kalau ada masa tu pergilah lawat balu2 syuhada mamali tu sementara mereka masih hidup. Dengar cerita mereka hidup merempat. Duit tabung mamali pun tak dapat. Ajak presiden pas, haji hadi datang melawat sama. Yg ada velfire, range rover dan q7 tu pun boleh ajak sekali. Bantulah balu syuhada yg miskin dan terbuang tu..

Boleh ke wan?

Anonymous said...

Cerita mamali boleh pesong ke lgbt pulak dah. Peminat lgbt kot?

Anonymous said...

Budak kecik pun bawak parang. Pompuan bawak buluh runcing. Mcm dah kena rasuk. Kena perut boleh mati tu bhai.

Anonymous said...

2.12...ko pernah lawat balu mamali tu ker? Elok ko gi lawat dan bagi sedekah. Mereka tu hidup merempat. Duit tabung mereka tak terima pun. Kesian balu2 tu.

Unknown said...

Itu versi org pan..

versi yg aku dengar pulak mangsa memali telah memdapat pembelaan sepenuhnya sehinggalah tabung memali diberhentikan.. semoga Allah memberkati para penderma sekelian..

Anonymous said...

An Anonymous ni belaan pak karam, budak baru nak up, masa trajedi memali dia belum lahir, maafkan lah kejahilan dia.

Anonymous said...

anon 4.38 pula belaan kapir DAP....sama cam mat sabu, huse, mampus dan din pudu..kkk

Unknown said...

Keh keh org tak caye dah doh.. barua dap org caye..

Unknown said...

Hehehe.. Bohonglah tu.. ingat mangsa memali senang ke nak kena temberang mcm org pan?

Unknown said...

qzz0529
brequet wathes
soccer jerseys
michael kors outlet
polo ralph lauren
pandora charms
fitflops sale
coach outlet
cleveland cavaliers jersey
ralph lauren polo
clippers jerseys

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.