Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAHADHIR TERLALU GERUN KE MEMALI

Pas pernah saran Mahathir lawat Kampung Memali

0
Takiyuddin Hassan
Takiyuddin.

KOTA BHARU - Pas pernah beberapa kali mengadakan pertemuan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) bagi menyuarakan saranan agar Tun Dr Mahathir Mohamad melawat Kampung Memali di Baling, Kedah, untuk menghilangkan prejudis dan marah penduduk kampung itu tentang isu Memali.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, selepas perkara itu disuarakan kepada Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Mukhriz Mahathir untuk disampaikan kepada bapanya yang juga pengerusi PPBM, tiada sebarang tindak balas daripada Mahathir.



“Tiada sebarang tindak balas daripada Mahathir sehinggalah ia dibangkitkan kembali oleh individu dalam program 'Nothing To Hide 2.0' di Shah Alam, Selangor baru-baru ini,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Takiyuddin yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu berkata kekecohan pada program itu mungkin boleh dielakkan selain menyelesaikan banyak perkara lain jika Dr Mahathir mengadakan lawatan ke kampung Memali.

"Meskipun ia kes lama tetapi selagi ia tidak diselesaikan, walau berapa lama sekalipun, selagi itulah ia akan diperkatakan,” katanya.

Beliau berkata, Pas sejak dahulu mencadangkan supaya kerajaan Persekutuan mewujudkan inkues berkaitan tragedi terbabit.

Peristiwa Memali yang berlaku pada 19 November 1985 menyaksikan 18 orang termasuk empat anggota polis terbunuh dan ramai lagi cedera ketika polis melancarkan operasi menangkap guru agama, Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali dengan nama Ibrahim Libya. - Bernama

10 orang berkata:

Anonymous said...

Duit tabung memali dulu lesap apa cerita? Dah siasat ke sapa curi? Kurang ajar betul, duit tu utk bantuan keluarga yg terkorban. Ni mesti kerja madey phuiiiii.

Anonymous said...

Apa nak takut...yang dah mati tu dah lah...
Allah tentukan syurga atau neraka utk mereka
Yang kita hidup ni nak berbalah kutuk mengutuk kapit mengapir apa hal!
Jangan nak jadi hero .
Macam PUKIMAK betul bila jadi batu api!

Anonymous said...

Hanya kerana politik, kuasa dan kekayaan, manusia tak kira pas, umno atau ph sanggup berbuat dosa dgn pelbagai cara termasuk menjual agama.

Kamu semua sedang menuju ke neraka jahannam...

Anonymous said...

Pencuri, perasuah, pengadu domba, pemfitnah, penjual agama, penipu...

Apakah kamu fikir kamu layak masuk ke syurga Allah?

Anonymous said...

Mengikut kitab keldai at-tar senik al-cagu, jadi batu api dibolehkan. Pahalanya setaraf dgn hantar gambar kotey.

Anonymous said...

Seekor keldai takut tunjuk jari masa bersalam. Takut keldai lain nampak cagu kat jari.

An Anonymous said...

Sape bgtahu duit tu lesap? Repot polis lah vongok.. tapi sebab tak lesap maka tak perlulah..

An Anonymous said...

Percaya ke gambar edit tu sebagaimana kamu percaya video (tak edit?) china doll?

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [0152] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 900 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

kamu jual apa ?..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.