Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DULU PILIHANRAYA KECIL SIAPA AJAR MULUT LONGKANG ?

NI PAN YANG SEBUK APA HAL ? KAN KE DULU PAN SEBUT, SAPAPUN BOLEH TANDING, NI NNEGARA DEMOKRASI !

NI PAS NAK KASI PULANG CAKAP LONGKANG KO RANG LA ! LAGIPUN AHLI PAS RAMAI KAT SANA, YANG KO RANG ENYEBUK MACAM LIMBAH APA HAL ?

PAN BOLEH BLAH.

 

-Pak Karamu-


Pas Selangor pentingkan diri

Pas
(Ubah saiz teks)
 
AMPANG - Pemuda Amanah Selangor melihat tindakan Pas Selangor yang mahu meletakkan calon di Dun Kajang dan Dun Bukit Antarabangsa seolah-olah satu ugutan politik yang jelas tidak matang dan hanya mementingkan diri dan parti Islam itu sahaja.

Ketuanya, Abbas Azmi berkata, secara peribadi beliau berasa agak pelik dengan tindakan Pas Selangor itu.

“Tidakkah mereka merasa toleransi yang cukup tinggi ditunjukkan oleh Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sehingga hari ini kerana Pas masih dikekalkan dalam kerajaan Selangor walaupun Pas bukan rakan komponen Pakatan Harapan,” katanya.


Abbas berkata, secara demokrasinya beliau bersetuju mana-mana parti atau individu boleh bertanding di mana-mana kerusi ketika pilihan raya nanti.

“Namun setiap percaturan itu mestilah mempunyai strategi khusus untuk menang. Pengumuman Pas Selangor yang mahu meletakkan calon mereka di kerusi presiden dan timbalan presiden PKR itu satu perkara yang tidak menghargai semangat setia kawan dan tidak melambangkan perjuangan membela rakyat.

“Perlu diingat kemenangan Pakatan Rakyat dahulu ketika PRU13 adalah hasil permuafakatan politik bukan kerana faktor kekuatan sesebuah parti sahaja,” katanya.

Beliau berkata, rakyat Selangor kini amat selesa dengan pentadbiran negeri yang dipimpin oleh pimpinan Pakatan Harapan.

“Saya amat yakin rakyat Selangor akan terus memberi kepercayaan ini pada PRU akan datang. Rakyat merasai kebajikan dan pembelaan nasib rakyat pada hari ini,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya komited meneruskan agenda mulia membela rakyat Selangor pada PRU akan datang.

“Di atas platform Pakatan Harapan, kami akan mempertahankan sehabis daya. Kita bersedia memberi kerjasama sepenuhnya kepada PKR, DAP dan Bersatu sama ada berbentuk jentera atau kemahiran,” katanya.

65 orang berkata:

Anonymous said...

Tanding 42 kerusi utk pecahkan undi melayu supaya umno menang. Hidup umno.

Anonymous said...

Itu memang kerja ulama su' yang bersekongkol dengan pemerintah zalim demi kemenangan dunia. Itulah seburuk2 keburukan

Unknown said...

Kalau pan ni cerdik dan ikut perkembangan politik pasti dia dah tahu lks fap, rapiji pkr dan kholid samad pan dah keluarkan statement bhw PH akan tetap menang walau 3 penjuru.. maka jgn jadi bebal walaupun dah sedia bodoh..

Anonymous said...

Ulamak su' yang berbaik dgn pemerintah zalim ini menandakan dunia akhir zaman

Unknown said...

Ulamak su' yg orang kafir dan munafik suka kan?

Anonymous said...

Yg ditakuti oleh nabi selain dajjal ialah ulama yg sesat lagi menyesatkan. Mereka, demi keuntungan dunia sanggup melakukan apa sahaja. Mulut mereka menyatakan hal agama tapi perbuatan mereka, tujuan mereka lain drp apa yg diucapkan. Mereka minta pengikut hidup sederhana tapi mereka hidup bermewah2 dan menunjuk2. Mereka kata jangan mencuri tapi mereka mencuri. Mereka kata jangan mmfitnah tapi mereka kuat memfitnah. Mereka kata jangan memaki hamun tapi mereka kuat memaki hamun. Mereka kata jangan bersekongkol pemwrintah zalim tapi mereka sendiri melakukannya. Mereka kata jangan melakukan takfiri tapi mereka mengkafirkan islam lain....
Merekalah ulama su'.

Wallahhuaklam

Anonymous said...

Hehehe hadi dah pakat dgn najib laa nak rampas selangor, padan muka dap dan pkr. Hidup umno, hidup pas.

Anonymous said...

"negeri yg dipimpin oleh pakatan harapan"???? Bila masa pulak pakatan harapan pernah menang PRU...meracau biawak la mamat ni...huhuhu

Anonymous said...

Lobai hardy tu mulut longkang. Suka sangat meratib anjing, babi, barua bagai. Akhlak mcm gangster, cmana dia digelar ulamak?

Anonymous said...

Harap2 mcmtu lah anon5:21. Saya memang berdoa pas/umno bekerjasama pada pru 14 nanti. Lama dah dua parti ni dok bertelagah. Tak salah dari sudut agama bahkan dituntut keduanya2 bersatu. Dah la satu bangsa, satu akidah lagi. Bila pas tanding juga, maka jadi 3 penjuru. Atas kertas pas lawan semua, ph dan umno bn,,tp secara tak langsung pas bantu umno kerana undi pembangkang berpecah. Undi umno solid,,jd menang umno. Okay banyak drpd menang ph yg didominasi dap kapir harbi.org cina confirm bagi kpf dap,,geng mca dan gerakan ni pun pangkah dap,,penipu ja cina ni. Org melayu saja yg bodoh bertelagah sesama sendiri. Rugi...sangat rugi kpd bangsa dan ugama. Elok pas dan umno bersatu.

Anonymous said...

Masa polis berunding dgn ibrahim libya dan pujuk utk letak senjata, hadi ada di mana? Rumah bini pertama, kedua atau ketiga?

Anonymous said...

Kan PH ni pakatan yg lebih kuat drp pakatan rakyat yg di mansuhkan oleh LKS...lawan je la...atau dah mula kecut telur tgk sokongan rakyat dah semakin berkurang...huhuhu

Anonymous said...

Sokong sokong. Biar umno dan pas bersatu atas nama melayu dan islam, mana2 ahli pas yg tak setuju dgn tindakan tg hadi dan najib berunding utk bersatu sila keluar parti.

Anonymous said...

Pak karam, nanti masa rci jgn lupa turunkan gambar ayatollah hadi dan khomeini ya, nanti diorang tau pulak pak karam sokong syiah.

Unknown said...

Awalnya saya hanya mencoba mengikuti program pesugihan akibat adanya hutang yang sangat banyak,dan akhirnya saya mencari jalan pintas meskipun itu dilarang agama,apa boleh buat dengan kondisi keuangan,dan akhirnya saya menemukan seorang dukun yang bisa membantu,saya di kasi pesugihan dana gaib tanpa tumbal sebesar 10M.alhamdulillah dengan seisin gusti allah dengan lantaran MBAH BUDI HARTONO,saya dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik dari sebelumnya,berkat bantuan MBAH BUDI HARTONO dengan waktu yang singkat,saya sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup,bagi saudarah bisa membuktikan sendiri,silahkan hubungi MBAH BUDI HARTONO di no 085256077899 untuk info lebih lengkap buka blog mbah karna di dalam blognya sumuanya sudah di jelaskan KLIK DISINI PESUGIHAN MBAH BUDI HARTONO yang penting anda yakin dan percaya,dan jangan samakan dengan dukun yang lainnya,bantuan MBAH BUDI HARTONO tidak ada epek samping aman tanpa tumbal,dan meman tidak ada duanya,wassalam dari saya ibu herlina..

Anonymous said...

Contoh ulama su'

- "kamu mesti amanah bila diberi amanah" - duit potongan gaji cikgu kena sebat.

Anonymous said...

Contoh ulama su'

- "jangan fitnah kerana besar dosanya" - dia itu taukeh pil kuda, ya taukeh pil kuda

Anonymous said...

Contoh ulama su"

- "kalau kita mati menentang mereka, mati kita mati syahid" - saya sokong biar umno bersatu atas nama melayu dan islam.....

Anonymous said...

Contoh ulama su'

+ "mereka yg kafirkan orang, kafir tu balik kpd mereka" - u kafir u kena tanam kat jirat cina....

Anonymous said...

Contoh ulama su'

- "kita adalah hamba Allah ditugaskan menjaga bukit dan gunung" - kita sapu balak dia dulu lepas tu kita tanam durian kunyit. Banjir lumpur tu ujian Allah...

Anonymous said...

Contoh ulama su'

- "mati kita kalu lawan mereka ialah mati syahid. Kita cintakan syahid" - kami nak rci. Kami nak rci. Ini salah madey. Kami nak rci.

Anonymous said...

Contoh ulama su'

- "mat sabu syiah, syiah sesat, jangan tiru suiah" - potret ayatulah khomini gantung kat dinding..... tn hj baru balik tehran jumpa bos syiah ketika sunnah disembelih puak syiah.

Anonymous said...

Contoh ulama su'

"Amanahlah wahai tuan2 dan puan2 supaya tidak dibakar api neraka" - weihhh byk duit saham ni. Cilok best jugak...buat2 toyol ambik pun ok.

Anonymous said...

Ya kita sokong pas dgn umno supaya pemimpin kita boleh jadi lebih kaya. Kita dapat dedak sikit2 pun okay lah.

Anonymous said...

Contoh ulama su'

"Rasuah itu dosa. Ambil hak rakyat itu dosa. Kita mesti tentang mereka" - tak apa...tak apa.. dia org islam...kalu dah tobat kita sokonglah..... rasuah tu kira settle lah..2.6 bilion itu tak betullah..

Anonymous said...

Banyak sangat contoh ulama su' yg ko bagi la dol

Anonymous said...

Wan...
Tengok bola sukan sea malaysia lawan thailang haram tak? Byk lebai duduk depan tv tu. Surau pun lengang

Anonymous said...

Hoi hadi! Malaysia menang 1-0 la lawan indon. Padan muka ko hadi

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [3363] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 860 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Bagi 2 bijik 4wd lagi gerenti dia suruh semua org pas undi umnobn

Anonymous said...

Kalau alim ulama tu ahli parlimen tapi selalu ponteng sidang parlimen dikira amanah atau tidak? Masuk kategori ulama su' atau tidak??

Anonymous said...

Diorang petik nabi saw suka kuda yg kuat, kenderaan terbaik sebab tu lebai pandu kereta mewah2; audi, range rover, porsche tuuuuu.. hebak hebakkk ikut sunnah nabi saw.

Unknown said...

Pas tetap gagah di persada politik..Syukurlah inilah bukti jika islam diperjuangkan maka pertolongan Allah pun datang..
Alhamdulillah setakat ini ulamak2 pas amat dibenci oleh para kfirun dan munafikun.. berbanding ulamak2 dalam parti lain terutama parti pembangkang e.g. ulamak pangkor 2 amat dikasihi oleh para kafirun dan pastinya juga para ...........

Anonymous said...

Kalau kepimpinan PAS ikhlas nak masuk bertanding dengan niat untuk menjadi wakil rakyat, untuk menegakan Islam, dengan niat untuk membela nasib rakyat in sha ALLAH akan berjaya dan ALLAH akan membuka hati pengundi memilih calun PAS, tetapi jika PAS bertanding kerana perasaan dendam, sakit hati kepada PARTI AMANAH NEGARA, DAP, PKR dan bertujuan untuk memecahkan undi, perbuatan tersebut tidak sepatutnya dilakukan, jika kerana PAS bertanding menyebabkan PAS dan PAKATAN HARAPAN kalah dan memberikan kemenangan kepada BN ini akan mengecewakan rakyat yang mahukan perubahan,tak kan kepimpinan PAS tidak dapat merasai keperitan hidup rakyat kerana bebanan kos sara hidup yang menigkat setiap hari, harga barangan keperluan harian yang membebankan, rakyat marhaen menderita. FIKIR FIKIR KAN LAH

Anonymous said...

Ucapan hadi dicetak pengikutnya dan dijadikan amanat dan disebarkan seluruh negara serta digantung di dinding2 rumah mereka yg biasanya bersebelahan gambar Khomeini.

Isi amanat itu berkisar pada mengkafirkan umno yg dikatakan mengamalkan hukum penjajah hingga dikatakan sokong mereka jadi kafir. Jadi kafir tak perlu masuk hindu tetapi cukup kalau sokong umno yg membawa hukum penjajah ini. (Pas pun sekarang guna undang2 ini di jelantan. Kalau ikutkan jadi kafir tak?)

Ucapan politik yang dikatakan amanat itu telah mempengaruhi ahli2 pas, menghasut ahli supaya menentang umno sebab kalau tentang umno mati syahid. Keadaan ini menyebabkan keselamatan negara terancam terutamanya kpd orang awam dan orang umno khususnya.

Amanat sesat itu memberi kesan negatif paling besar dalam masyarakat islam kerana berlaku kejadian suami isteri bercerai kerana perbezaan parti, tidak makan sembelihan org lain kerana dianggap kafir, sembahyang dua imam, sembahyang di masjid masing2, masalah pengurusan jenazah kerana dianggap kafir dan sebagainya. Hal ini seolah2 berlaku seperti org syiah yg mengkafirkan orang sunnah.

5 tahun selepas amanat hadi, ramai ahli pas yg jumud terpengaruh. Amanat itu jelas diterangkan dlm kertas putih sebagai punca jes memali.

Polis asalnys telah beberaps kali datang untuk menahan suspek tetapi banyak kali dihalang malah telah dikepung oleh ahli pas dan diugut. Begitu jugalah di markas suspek di nemali. Akibat amanat yang digantung itulah ahlinya menganggap polis sbg umno dan ditentang sbb mengikut amanat hadi, siapa nati akan syahid.

Selepas memali, hadi patutnya diisakan. Tetapi bimbang keselamatan negara bergolak maka kerajaan membatalkannya.

Wawllahhuaklam.

Anonymous said...

Ulamak Q7, ulamak porsche, ulamak velfire, ulamak range rover, ulamak 4wd manalah nak memahami keperitan hidup rakyat. Mereka hanya mempengaruhi rakyat supaya undi mereka dan akhirnya mereka dapat elaun adun dan mp setiap bulan. Mereka hanya mahu ahli beli kismis dan air jampi keluaran keluarga mereka. Siapa yg halang atau membuka pekung mereka, maka akan dibarua atau dikafirkan.

Anonymous said...

Terbaik bro

Unknown said...

Senang je nak tengok samada rakyat terpengaruh atau tidak dgn dakyah pan di atas ialah bila pas hanya dapat 1% shj sokongan melayu sebagaimana pan! Keh keh

Unknown said...

Senang je nak tengok samada rakyat terpengaruh atau tidak dgn dakyah pan seperti di atas ialah bila pas hanya dapat 1% shj sokongan melayu sebagaimana pan! Keh keh

Unknown said...

Senang je nak tengok samada rakyat terpengaruh atau tidak dgn dakyah pan seperti di atas ialah bila pas hanya dapat 1% shj sokongan melayu sebagaimana pan! Keh keh

Anonymous said...

Tandinglah. Mentang2lah dah terasa kuat dengan sokongan umngok, MIC , Gerakan & MCA.
Rakyat tentukan. Silakan

Anonymous said...

Bila dah terpengaruh mulalah polis pun dianggap umno sedangkan polis cuma menjalankan tugas untuk menjaga ketenteraman awam. Kononnya bunuh polis tu ibadah dan kalau mati lawan polis matinya syahid. Inilah kesan buruk ucapan politik yang diambil sebagai amanat oleh mereka yg jumud pemimpin tanpa menggunakan otak yg diberi oleh Allah.

Syuhada di Afganistsn gugur kerana melawan musuh Islam, rusia. Syuhada kita gugur kerana melawan polis islam yg menjalankan tugas mengamankan negara yg dipimpin umat islam.

Ingatlah, negara tercinta ini bukan bumi iran syiah milik ayatullah khomieni. Negara kita mendokong sunnah waljamaah. Kita tidak perlu kaum syiah dan is di sini. Kita perlu kemakmuran agar islam berkembang. Golongan bughah syiah ini perlu balik ke tehran kerana di sana mereka boleh gantung gambar khomeini bersebelahan dengan amanat politik sesat mereka.

Anonymous said...

Ulama su' mulut kata memaki hamun dosa besar. Tapi amalan harian maki hamun orang babi, barua, dapigs, anjing, kafir, kafirun, biawak, binatang, syaitan.... Ulama su' apa yg keluar dari mulut tidak sama dengan perbuatan

Anonymous said...

Selain dajjal nabi takut ulamak sesat lagi menyesatkan umatnya.

Anonymous said...

Ramai ahli terpengaruh ucapan politik pemimpin lalu fotostat dan dijadikan amanat untuk digantung di dinding bersebelahan gambar pemimpin syiah khomeini. Amanat dibaca hari2 melebihi baca Quran dan gambar pemimpin syiah dipuja2 melebihi memuja bapa sendiri. Sekarang dah kurang sikit rupa2nya perbuatan guru yg menggantung gambar khomini tu tak betul sebab syiah tu sesat. Tapi sayang setibu sayang guru tu sudah gugur di nedan bughah menentang polis yg menjalankan tugas menentang kemungkaran syiah.

Anonymous said...

Gantung gambar khomeini sebagai tanda hormat seorang anak murid kepada guru kesayangannya pun salahkah? Di mana sesatnya syiah dan di mana salahnya pengikut menggantung gambar khomini? Bodoh pandap atas ni

Anonymous said...

Pas mengamalkan politik matang tidak kira kpd umno, bn atau syiah. Mereka juga islam seperti kita. Komen gantung gambar khomini tu tidak matang. Di syria, iraq dan saudi pun banyak gantung gambar khomini dan mereka tak bising pun mcm pandap dan barua dapigs yg rasist

Unknown said...

Komunis tanya LKS
Komini tanya MS

Unknown said...

Cer tanya LKS dia benci TGHH ke Ustaz Ahmad Awang?

Anonymous said...

Gantung gambar khomini salah sbb syiah. Berbaik dgn umno salah sbb gst 1mdb. Tapi pandap ni berpeluk hari2 dgn kafir harbi dan jadi barua lks. Bodoh punya pan. Siapa ajar kau syiah tu sesat? Ko pasti syiah sesat?

Anonymous said...

Ikut suka ekau la dol. Den tak dapek nak nolong dah kalu ekau kato syiah tu tak sosat. Ekau gantung la gambar ayatolollah tu banyak2. Dapek ekau paholo lobih...bodo giler ekau neh

Anonymous said...

Hari2 sembahyang jemaat ada sebut kat khutbah syiah tu sesat. Tak pernah gi sembayang jemaat budak ni agaknya..

Anonymous said...

Nak sokong pas tu berpada-padalah. Dah bodoh tu janganlah nak komen. Buat malu mak bapak engkau

Anonymous said...

Kalau upsr pun fail tak payah komen ler. Belajar le jgn jadi bengap sgt

Anonymous said...

Awak tu bodoh. Mana ada hadis kata syiah tu sesat. Sedap mulut awak kata pas sesat, tuan guru sesat. Awak tu barua kutty, barua lks, barua mat sabun, barua aljuburi. Belajar pun setengah tiang pun nak tuduh ulamak2 pas sesat. Puki mak awak tu jagalah. Jgn sibuk nak cakap pasal pas

Anonymous said...

Awek 8.19...bulu hang dah tumbuh ke belum?

Unknown said...

Menurut imam syafei nak kenal ulamak sesat ialah yg disukai oleh para kafirun dan para munafikun.. so sekarang juga kita dah boleh tahu..apa bukti TGhh disukai oleh para munafikun terutama yg buat fitnah UG!

Anonymous said...

Takiyudin pulak kata pas hilang 200 000 ahli kerana masuk amanah. Tak tidur malam hj hadi, wan

Anonymous said...

Mulut mcm bangkai, maki hamun orang babi anjing, kafirkan orang macam kepala samseng, ulamak ke turr?

Anonymous said...

Jawapan bodo macai pas

Anonymous said...

Ulama su' yg rapat dgn pemerintah zalim untuk dunia. Jelas sudah dapat hasil 4wd rumah baru bini muda

antiug said...

Wowww, ramai walaun pas sokong syiah....harap umat Islam smua berwaspada....

Unknown said...

Walaun pan sokong kafirun?

Unknown said...

Pendapat ni tak sama dgn pendapat imam syafei keh keh

Unknown said...

qzz0529
coach outlet
nike foamposite
michael kors
kd 9
air max 95
tory burch outlet
fitflops outlet
suicoke sandals
cheap jordans
ugg outlet

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.