Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SUATU CADANGAN YANG SANGAT BERNAS


 SUDAH SAMPAI MASANYA BADAN YANG DIMAKSUDKAN DITUBUHKAN DI NEGARA INI SUPAYA AGAMA DAN SOSIOEKONOMI UMAT DIPERBETULKAN.


SELAMA INI MASALAH ISLAM DAN UMATNYA TERBIAR BEGITU SAHAJA, MENYEBABKAN ISLAM DAN UMATNYA SEOLAH OLAH TERUMBANG AMBING TANPA DIAMBIL TAHU KERANA NAK JAGA POLITIK.


SUDAH ACAPKALI ISLAM DAN  UMAT ISLAM TELAH DIHINA OLEH ORANG KAFIR, TAPI YANG BERTANGGUNGJAWAB HANYA BISU DAN PEKAK.

 

-Pak Karamu-

 

 

 

Cadang wujudkan Badan Penasihat Raja-Raja

0
Tan Sri Dr Abdul Aziz Abdul Rahman
Abdul Aziz
PUTRAJAYA - Sebuah badan pengurusan struktur perlu diwujudkan sebagai penasihat kepada Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja, yang terdiri daripada pakar-pakar dalam hal ehwal agama Islam dan sosioekonomi semasa.

Cadangan itu dilontarkan Pengerusi Panel Perunding Perpaduan Ummah Majlis Dakwah Negara (PPPU-MDN), Tan Sri Dr Abdul Aziz Abdul Rahman memandangkan ketika ini tiada badan penasihat khusus untuk kedua-dua institusi yang menjadi tunjang negara itu.

"Perlu ada badan yang boleh menasihat Raja-raja supaya Raja-raja boleh menjalankan kuasa yang ada dengan sempurna," katanya pada sesi dialog sempena Konvensyen Memperkukuh Pasak Negara: Ke Arah Wasiat Lebih Tersurat, di sini hari ini.

Di peringkat negeri pula, Abdul Aziz berkata, fungsi majlis agama juga perlu dibahagikan kepada dua, iaitu hal ehwal keagamaan dan hal ehwal sosioekonomi orang Islam.

Beliau berkata, berdasarkan kajian dijalankannya, peranan Raja sebagai ketua agama Islam negeri terbahagi kepada dua perkara berkenaan dan bukan hanya tertumpu kepada soal agama sahaja.

"Malangnya ketika ini skop tugas itu tertumpu kepada agama sahaja, jadi saya cadangkan fungsi majlis agama dibahagikan kepada dua iaitu hal ehwal keagamaan dan hal ehwal sosioekonomi orang Islam," kata Abdul Aziz.

Sementara itu, dalam kertas prosiding bertajuk Perlembagaan Malaysia: Peranan dan Bidang Kuasa Raja-raja, beliau berkata kuasa dan peranan tertinggi yang dipegang oleh Raja-raja sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan negeri-negeri serta perundangan negara, tidak difahami oleh rakyat.

"Tentang apakah peranan dan kuasa Raja-raja sebahagian besar daripada orang ramai tidak tahu.

"Adalah juga jelas bahawa oleh kerana tidak banyak aktiviti melibatkan kegunaan kuasa Raja-raja, orang ramai tidak berkesempatan memerhati dan mengambil berat dalam hal ini," katanya.

Oleh itu, Abdul Aziz berkata keadaan ini perlu diubah dengan tegas dan segera bagi mengembalikan kegemilangan dan kesempurnaan hasrat Raja-raja memandangkan negara sudah mencapai kemerdekaan selama hampir 60 tahun.- Bernama

11 orang berkata:

Anonymous said...

Sangat setuju,,tetapi tunggulah,,baruah2 dap yg terdiri daripada pan,pkr dan ppbm dll ngo akan melalak bagaikan anjing menyalak bukit menentang. Lihatlah bagaimana gelagat khalid samad didalam parlimen tempoh hari mengganggu pembentangan ruu355 demi menunjukkan sikap taat setia kpd babi dap.

Anonymous said...

Ramai lobai2 miskin di zimbabwe. Adakah zimbabwe diperintah oleh kafir harbi dap? Tapi ana tengok kepala2 lobai atasan boleh tahan kaya. Pakai ranjer lagi...

Anonymous said...

Cuba tengok pemimpin selangor dan penang. Sebab tu maju ekonomi, sosial, politik. Tapi cuba tengok pemimpin lobai di uganda. Camner nak rakyat maju kalu dlm kepala pemimpin lobai uganda tu asyik nak cilok saham koheelal, duit potongan gaji cikgu, balak, tanah cina....?

Camner nak maju ekonomi uganda kalu idea tanam durian kunyit dlm hutan simpan pun boleh dpt sokongan....

Anonymous said...

Kelantan boleh maju kalau pemimpin yang ada sekarang ditukar dengan pemimpin baru yang lebih berkualiti, bertanggungjawab, amanah dan jujur kpd rakyat.

Anonymous said...

Ha ha,,,baruah2 mat sabu sikhalwat isteri kawan sendiri sudah mula menyalak,,,pemuja aljuburi kata mat sabu...he he

Anonymous said...

Amanat badi bin bawang yg digantung di dinding rumah menyebabkan korang tak boleh maju walau dalam apa juga bidang. Jin pun tidak mampu mengubah hidup kamu selagi amanat badi bin bawang masih belum ditarik balik oleh badi bin bawang.

Anonymous said...

Kelantan akan terus maju,,dgn pimpinan parti lobai pun boleh maju,,tp,,huse batu asas jgn,,,rakyat kelatan tolak,babi dap je yg kagum huse ...

Anonymous said...

Yg boleh majukan kamu ialah umno dan bn. Selagi kamu dengan keldai yg memakai topeng serban tu, jangan haraplah kamu boleh maju. Jom ramai2 menuju ke arah kemajuan. Tinggalkan badi bin bawang dan bergabunglah bersama umno dan bn untuk masa depan kamu. Jangan ikut perangai mat sabun dan musang

PAK SUKIMAN said...

Maaf jika lewat pasan ini saya publikasikan dan sampaikan kisah sukses saya.
saya seorang TKI DI MALAYSIA
pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asa apalagi dengan keadaan susah
gaji suami saya itupun buat makan sehari2. sedangkan hutang banyak
kebetulan suami saya buka-buka internet Dan mendapatkan
nomor MBAH KASSENG (0853-4288-2547) katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dan dengan keadaan susah, terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran Toto/malaysia
angka yang di berikan waktu itu 4D 
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 269.jt Oleh Karna itu saya posting no HP MBAH KASSENG ini supaya saudarah-saudara ku di indonesia maupun di luar negri yang sangat kesulitan masalah ekonomi (kesusahan) jangan anda putus asa. Karna jalan masih panjang yang penting anda tdk malu atau takut menghubungi MBAH KASSENG. Semua akan berubah Karna kesuksesan ada pada diri kita sendiri. Yakin dan percaya bahwa itu semua akan tercapai berkat bantuan dari mbah AMIN.
MBAH KASSENG
NO: 0853-4288-2547 / +6285-342-882-547

Anonymous said...

Hahaha....20 taun lebih perintah lebuh raya pun tak mampu buat. Negeri UMNO BN lain semua dah maju. Nak maju kalu undilah UMNO BN. Kalau nak mundur terus, undilah Parti Angkut Sampah dan pandap. Jom tendang huse jadi tukun ikan

Unknown said...

SAYA SANGAT BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA MBAH BUDI HARTONO,KARNA BERKAT BANTUANNYA SAYA YANG DULUNYA CUMA PENGUSAHA KECIL,DAN SEBAGAI PENGUSAHA KECIL,SAYA SANGAT MEMBUTUHKAN YANG NAMANYA TAMBAHAN MODAL UNTUK USAHA,ALHAMDULILLAH ATAS BANTUAN MBAH BUDI HARTONO,YANG MEMBERIKAN PESUGIHAN DANA GAIB TANPA TUMBAL SEBESAR 10.M,KINI USAHA SAYA MAKIN BERKEMBAN,DAN SAYA TIDAK PERLU LAGI PINJAM UANG DI BANK YANG PENUH RESIKO,KINI HANYA DENGAN MELAKUKAN TRIK RAHASIA MBAH BUDI HARTONO SAJA SAYA BISA SUKSES,DENGAN PENUH HARAPAN SAYA YANG DULUNYA SELALU MENCARI-CARI TAMBAHAN PENGHASILAN,DAN SECARA TIDAK SEGAJA SAYA MENEMUKAN BEBERAPA KOMENTAR TENTANG MBAH BUDI HARTONO,DI INTERNET BISA MEMBERIKAN PESUGIHAN,KARNA PENASARAN AKHIRNYA DENGAN SISA UANG SAYA YANG TINGGAL SEDIKIT,DAN SAYA JUGA MENGIKUTI SARAN MBAH BUDI HARTONO DAN SYUKUR ALHAMDULILLAH TERBUKTI,JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA SILAHKAN HUBUNGI MBAH BUDI HARTONO.DI 085-256-077-899 UNTUK INFO LEBIH JELASNYA BUKA BLOG MBAH

KLIK PESUGIHAN DANA GAIB TANPA TUMBAL

BANTUAN MBAH BUDI HARTONO TIDAK ADA EPEK SAMPING,AMAN TANPA TUMBAL,DAN MEMAN TIDAK ADA DUANYA WASSALAM DARI SAYA IBU HERLINA..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.