Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JANJI AMANAH APA ?


Rani azam turun seminggu sekali jika menang PRK
Dr Abdul Rani Osman
Dr Abdul Rani Osman

SUNGAI BESAR – Calon Pas Kawasan Parlimen Sungai Besar, Dr Abdul Rani Osman beriltizam turun padang sekali seminggu sekiranya dipilih pengundi pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen itu, 18 Jun ini.

Abdul Rani berkata, beliau fokus dan tetap komited untuk memperjuangkan nasib rakyat khususnya golongan petani dan nelayan di kawasan itu meskipun memikul tugas sebagai Adun Meru.

“Walaupun saya dikatakan bukan orang tempatan, tapi saya cuba datang sekali seminggu..bukan dua bulan sekali untuk mengetahui masalah rakyat dan seterusnya membawa suara-suara mereka ini pada Sidang Parlimen,” katanya pada Sidang Media di Markas Pas Simpang Lima, di sini, sebentar tadi.

Jelas beliau, sekiranya Pas menang, beliau juga merancang untuk membuka Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Parlimen Sungai Besar bagi memudahkan orang ramai berurusan di pejabat berkenaan.

“Kita serius (tubuhkan PKM Parlimen Sungai Besar) dan kita juga rancang untuk memanggil wakil dari kaum Cina di Sekinchan untuk menjadi salah seorang petugas di sini sebab wakil ini nanti tahu apa yang berlaku di Sekinchan dan begitu juga seorang wakil dari Dun Sungai Panjang,” katanya.

Selain itu, Abdul Rani memberitahu, jika Pas diberi peluang, beliau berusaha untuk memperjuangkan hak pendidikan kepada rakyat menerusi bantuan pendidikan yang menyeluruh tanpa mengira fahaman politik dan sempadan perkauman.

“Saya juga akan memainkan peranan untuk menegur, mengkritik urus tadbir yang songsang dan pada masa sama turut memberi cadangan-cadangan penyelesaian kepada masalah-masalah yang timbul,” katanya.

Beliau turut menegaskan akan menentang sekeras-kerasnya Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan perlaksanaan Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPP).

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.