Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INNALILLAHI WAINNAILAIHIRAJI'UN

Sebak lihat isteri, anak kecil berlumuran darah
 ‎Sebak lihat isteri, anak kecil berlumuran darah
Allahyarham Nurul Syazeila Iryani Suhaimi, Hanna Humaira Mohd Hasnun.

SUNGAI DUA - "Umaira, Umaira anak ayah," itu antara kata-kata akhir yang diucapkan seorang lelaki kepada anaknya dalam satu kemalangan maut membabitkan 16 kenderaan di KM406 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) dekat Tanjung Malim, yang menghala ke pusat bandar‎.

Biarpun masih bersedih dengan kejadian, mangsa Mohd Hasnun Ramli, 29, menggagahkan diri menceritakan mengenai detik-detik yang meragut nyawa anak serta isterinya itu.

Mohd Hasnun berkata kejadian berlaku ketika kenderaannya sedang terperangkap dalam kesesakan lalu lintas dan dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk menziarahi ahli keluarga yang meninggal dunia.

"Masa tu jalan sesak disebabkan ada kemalangan di hadapan, kereta memang tidak bergerak.
"Seingat saya, saya sedang mendengar alunan ayat-ayat suci al-Quran, manakala anak dan isteri saya sedang tidur," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, tiba-tiba dia merasakan sesuatu merempuh kenderaannya itu dari belakang.


"Keadaan masa tu berlaku dengan pantas, badan saya terhentak ke stereng kereta, namun saya tidak mengalami sebarang kecederaan serius.

"Saya ingat setiap detik masa tu. Paling menghibakan saya lihat arwah isteri berlumuran dengan darah dan tidak lagi bernyawa, saya lihat anak saya, saya panggil namanya Umaira berulang kali, kali pertama dia menangis dan terus senyap, ALLAH sahaja yang tahu perasaan saya ketika itu," katanya.

Mohd Hasnun berkata dirinya menerima ketentuan dan ujian dari ALLAH ini dengan hati yang redha.

"Dia ada berkata kepada saya yang dia teringin nak menunaikan solat tarawih bersama saya di Masjid Biru (masjid negeri Shah Alam).

"Saya berjanji untuk membawanya, namun ini sudah tertulis yang dia akan pergi meninggalkan saya buat selama-lamanya," katanya.

Katanya, dia baru berpindah dan tinggal bersama isteri serta anaknya di Pulau Pinang selama setahun.

"Sebelum ini saya tinggal di Kuala Lumpur, tapi memandangkan isteri bekerja di sini, jadi  saya pindah ke sini.

"Pada saya arwah seorang isteri yang amat sempurna, dia terbaik buat saya, namun ketentuan ALLAH melebihi segalanya saya redha dengan apa yang berlaku ini," katanya.

Jenazah Nurul Syazeila Iryani Suhaimi, 28 bersama Hanna Humaira Mohd Hasnun berusia setahun lima bulan dibawa pulang ke Kampung Permatang Tok Jaya, Pulau Pinang.


Jenazah kedua mereka kemudiannya dikebumikan di Tanah Perkuburan Pekan Darat kira-kira jam 11.30 malam semalam.

Sementara itu, Adun Sungai Dua Muhammad Yusoff Mohd Noor turut hadir menziarahi pengkebumian kedua-dua jenazah ini.
 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.