Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAHADHIR NI LEADER PARTI DAP&AMANAH


Tun M ni parti apa, soal Pemuda Umno
Tun M ni parti apa, soal Pemuda Umno


KUALA LUMPUR - "Tun (Dr) Mahathir (Mohamad) parti apa? Beliau bersuara atas agenda peribadi atau parti? Kalau parti, parti apa?".

Itu antara soalan yang diulang beberapa kali oleh Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun dalam sidang media di ibu pejabat pergerakan itu, di sini, hari ini.

Khairul Azwan berkata, Pemuda Umno mempersoalkan tindakan Mahathir yang dilihat giat membantu kempen dijalankan DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar, baru-baru ini.

"Jikalau beliau hendak bersama DAP dan Amanah, molek beliau jadi ahli dan bertanding dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

"Sebelum ini, Tun Mahathir membayangkan PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar sebagai referendum rakyat menolak kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dan ternyata, rakyat telah memilih kepimpinan Datuk Seri. Beliau kena terima dengan hati terbuka," katanya.

Persoalan Pemuda itu adalah merujuk kepada status Tun Mahathir yang tidak menganggotai mana-mana parti setakat ini, setelah mengumumkan keluar Umno buat kali kedua, Februari lalu.

Tun Mahathir juga pernah meninggalkan parti itu pada Mei 2008‎, bagaimanapun menyertai semula  pada tahun 2009.

Dalam pada itu, Khairul Azwan turut mendesak kerajaan menghentikan segera bantuan kewangan dan harta tetap yang dibiayai kerajaan kepada Yayasan Kepimpinan Perdana yang dipengerusikan Mahathir.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.