Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BILA MAHADHIR DAH TUA, DIA HAMPIR NYANYUK, ADAKAH DIA MUDAH DIPERALATKAN. TERUTAMA OLEH DAP DAN AMANAH ?


'Tun M perlu sedar beliau diperalat'
Mahathir Mohamad
Mahathir Mohamad

'KUANTAN - “Sudah sampai masanya Tun M (Tun Dr Mahathir Mohamad) mengakui rakyat sudah buat pilihan dan keputusan di Sarawak, Sungai Besar dan Kuala Kangsar...membuktikan rakyat masih mahu Datuk Seri Najib Razab terus jadi pemimpin."

Itu reaksi Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Abdul Rahman Dahlan berikutan tindakan Tun M yang berterusan menyalahkan parti itu kerana pencapaian BN dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak dan Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar. 

Menurutnya, bekas Perdana Menteri itu hanya dijadikan alat oleh pembangkang untuk mencapai agenda politik mereka dan ia boleh dilihat dengan tindakan tidak selari pemimpin pembangkang terlibat. 

“Pembangkang semuanya tidak setia, tidak jujur dan tidak ikhlas dengan kerjasama yang dijalinkan bersama Tun M malah ketua pembangkang dan Ketua Umum PKR (Datuk Seri Anwar Ibrahim) sendiri tidak boleh terima penglibatan beliau dalam perjuangan mereka,” katanya.

Beliau yang juga Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Pelancaran Kempen Keselamatan Kebakaran dan Jalinan Mesra di padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) 1 di sini, kelmarin.

Hadir sama, Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Datuk Wan Mohd Nor Ibrahim dan Pengarah JBPM Pahang, Datuk Abdul Wahab Mat Yasin. 

Menurutnya, Tun M sepatutnya sedar tindakan pembangkang memperalatkan dirinya dan tidak boleh dipercayai.

“Cukuplah, enough is enough, berhentilah dalam keadaan sekarang ini kerana kami nak dalam sisa-sisa kehidupan beliau dilihat sebagai negarawan dihormati. 

“Rakyat masih mahu s Datuk Seri Najib memimpin negara dan jadi ketua kerajaan. Biarlah Najib terus pimpin parti ini dengan caranya tersendiri bagi berdepan cabaran pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang,” katanya yang mengakui sedih mengenangkan  reputasi Tun M sebagai pemimpin ulung negara serta legasinya selama 22 tahun dihancurkan apabila memilih untuk bersama pembangkang.

2 orang berkata:

Anonymous said...

Tiada istilah putus asa dlm kamus pejuang..

Anonymous said...

tun bukan lgi jdi pejuang tpi jdi tunggangan.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.