Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

0RANG AWAM SUDAH MILIKI BOM ?


Pengunjung cedera letupan dalam pusat hiburan
Pengunjung cedera letupan dalam pub
Mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Serdang untuk mendapatkan rawatan lanjut.

PUCHONG - Seorang  pengunjung sebuah pusat hiburan di IOI Boulevad, Puchong Jaya parah manakala tujuh lagi cedera dalam kejadian letupan bom yang dilapor berlaku kira-kira jam 2.15 pagi, semalam.

Kejadian berlaku ketika pengunjung menikmati minuman sambil menonton perlawanan bola sepak Euro 2016 di layar skrin gergasi yang terletak di kaki lima premis.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, pihaknya menerima laporan daripada orang awam sebelum sepasukan anggota dikejarkan ke lokasi kejadian.

Beliau berkata, hasil siasatan awal, mendapati berlaku satu letupan dipercayai dari bom tangan yang dibaling suspek dari arah tepi jalan.

Katanya, letupan yang berlaku di ruang menempatkan kerusi meja itu menyebabkan lapan orang termasuk tiga wanita mengalami kecederaan akibat terkena serpihan.

“Seorang daripada mangsa lelaki mengalami kecederaan parah, kesemua yang cedera masing-masing lima dihantar ke Hospital Serdang manakala tiga lagi dihantar ke Pusat Perubatan Sunway untuk mendapat rawatan lanjut,” katanya.

Akibat letupan, tiga buah kenderaan terletak berhampiran turut mengalami kerosakan apabila terkena ledakan bom tersebut.

Abdul Rahim berkata, pihaknya belum dapat memastikan suspek yang terlibat dengan kejadian dan menolak kemungkinan ia mempunyai kaitan dengan pengganas.

Menurutnya, kejadian berkemungkinan bermotif dendam atau ada antara mangsa menjadi sasaran suspek.

“Kita akan siasat semua aspek termasuk mengambil rakaman CCTV yang terletak berhampiran.

"Saya harap orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan kejadian supaya menghubungi polis untuk membantu melengkapkan siasatan dengan segera,” katanya.  Kes disiasat di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan.
 
Dalam pada itu, beliau berkata, masih belum dapat dipastikan sama insiden itu mempunyai kaitan dengan kes letupan berlaku di Bukit Bintang Oktober dua tahun, lalu.

1 orang berkata:

Unknown said...

Alahaii,. Kata Negara Malaysia ni, diantara negara yg terselamat,.????? Culik sana culik sini,.tembak sana tembak sini, dadah sana dadah sini,.Rogol dan lewat disana sini,.haa,. BOM pulak sudah mari,. Abis menda yg selamatnya,.??????

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.