Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SHHHHHH ! KITA AKAN KASI PADAM POLITIK DAP DAN AMANAH PADA PRU 14


Kerjasama politik: Pas jangan bercanggah pendapat
Takiyuddin Hassan
Takiyuddin Hassan

SHAH ALAM - Ahli Pas dan pimpinan semua peringkat diingatkan supaya tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang bercanggah dengan pendirian parti Islam itu berhubung kerjasama politik dengan pihak lain.

Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan menegaskan, mana-mana ahli tidak boleh bertindak sedemikian yang boleh dilihat sebagai mewakili parti itu sedangkan pendirian Pas berbeza daripada individu tersebut.

“Saya ingin memberi ingatan kepada mana-mana ahli Pas sama ada pemimpin ataupun ahli biasa supaya tidak membuat apa-apa kenyataan mewakili Pas atau boleh dianggap seolah-olah mewakili Pas sedangkan pandangan itu bercanggah dengan Pas sendiri atau dalam parti.

“Ini termasuklah dalam Deklarasi Rakyat, pendirian Pas, kita tidak campur tangan atau terlibat dalam apa-apa program yang mereka atur atau tidak terlibat dalam Deklarasi Rakyat,” katanya kepada Sinar Harian, baru-baru ini.

Beliau mengulas segelintir ahli dan pemimpin Pas sebelum ini cenderung terlibat dalam mana-mana program anjuran Tun Dr Mahathir Mohamad dan Pakatan Harapan khususnya melibatkan kempen Deklarasi Rakyat di seluruh negara.

Pembabitan ahli dan pemimpin Pas tertentu bukan sahaja terlibat, bahkan membuat kritikan terbuka terhadap pimpinan tertinggi Pas sudah pun dikenakan tindakan tatatertib dan segelintirnya pula masih menjadi tanda tanya.

Beliau juga berkata, jika ada pun pendirian yang dibuat mestilah tidak bercanggah dengan keputusan parti Islam itu.

“Jadi seharusnya mana-mana ahli atau pemimpin Pas perlu selari dengan pandangan parti,” katanya.

7 orang berkata:

Anonymous said...

Semua ahli kelab pisang bolehjafi untaa dan baghal sepanjang masa spt yg disuruh oleh TGKeldain

Anonymous said...

Persatuan ahlul2 walaunta bodo

Anonymous said...

Babi betol la. Dah kalah pilihanraya masih nak salahkan org jugak ker??
Lancau la TG...

Anonymous said...

Jari tengah utk hadimaru.

Anonymous said...

Umno bertopeng Pas mamat ni. Tak habis lagi marah kat Dap dan Amanah. Tp tak marah pun kat umno, mca dan mic. Buruk benar para ustaz @ parti yg kononnya Islam kalau berdendam.
Puii Pas Puiii

Anonymous said...

Puak munafik guna tuduhan tun m masa pm dulu pas bukan agama. Dan terang dan jelas pas bukan agama pas parti memperjuangkan agama islam. Lagi ahmad maslan kayat nak ulang balik.

Anonymous said...

Pan sebagai pengurus undi umno dimana pas bertanding pan akan lawan janji umno menang. Tun m dah kata tolak najib selamatkan umno pan bukan berug dengan umno tapi pengerak perjuangan umno. Akhir zaman perjuangan kejalan islam akan diserang dengan berbagai fitnah oleh puak 2 sekuler liberal.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.