Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KENYATAAN MUFTI PERLIS BAIK TAPI ADA MUSLIHAT KOTOR, BERTERUS TERANGLAH !

AT TAQIYAH WAL WAHABIYAH !
 
MUFTI INI ADA MISI UNTUK DISAMPAIKAN ? NAMPAKNYA MUFTI INI KABUR DAN TAKUT BERTERUS TERANG, TAPI ADA MANUSIA YANG DAPAT TANGKAP HASRATNYA, TAPI LEBIH BAIK BERTERUS TERANG DARI MENJADI MUSANG ATAU ULAR SAWA - Pak karamu
Hati-hati sokong sesuatu atas nama Islam
 Dr Mohd Asri Zainul Abidin
Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

SHAH ALAM – Orang ramai perlu berhati-hati sebelum menyokong mana-mana perkara atas nama Islam kerana bimbang ia menjurus ke arah yang salah.

Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, sebelum menyokong apa-apa perkara, penelitian perlu dilakukan untuk pemahaman sepenuhnya.

“Jika semua yang diberikan nama Islam ataupun kononnya ke arah perlaksanaan Islam itu kita disuruh sokong tanpa meneliti kesannya secara mendalam, maka dibimbangi nanti ramai yang menyokong Daesh.

“Berhati-hati dalam menyokong sesuatu atas nama Islam. Asalkan nama Islam dan mahu melaksanakan Islam lantas kita sokong, maka dibimbangi musnahlah kemanusiaan dan agama.

“Sebelum menyokong kita wajib bertanya, apakah versi Islam yang hendak dilaksanakan itu? Di tangan siapakah perlaksanaan itu akan diberikan?,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook, hari ini.

Mengulas lanjut, beliau memberitahu pendapatnya itu susulan pada zaman ini ada pelbagai versi jenama Islam.

“Jenama Islam yang telah dimanipulasi jauh lebih banyak dibandingkan hakikat Islam yang merupakan rahmatan lil 'alamin (rahmat untuk semua pihak tanpa dibatasi latar kaum, kedudukan, tempat dan agama).

“Daesh juga kononnya sedang melaksanakan Islam versi mereka. Apa yang terjadi akhirnya? Apakah Islam bertambah mulia ataupun Islam dibenci dan dihina? Musnah nama agama dan rosak kemanusiaan serta hak asasi atas nama perlaksanaan Islam Daesh,” katanya.

Sebelum ini, kenyataan mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri yang mewajibkan semua ahli Parlimen beragama Islam menyokong pindaan itu di Parlimen menerima pelbagai reaksi daripada pemimpin dan orang awam.

17 orang berkata:

Anonymous said...

Walaunta neh...
Kita tak tau menda lagi, dah disuruhnya kita sokong.

Kalu dah bentang, dah bagitau kat kita jelas2 barulah kita bole sokong ke tidak...

Ni tak tau menda dah kuar hukum wajib. Cibai betol

Anonymous said...

Tak tau air dalam botol tu racun ke, air kencing ker, air oren ker, tiba2 hj baghal dah wajibkan kita minum air tu... kepala buto ker hapa?

Anonymous said...

Kesalahan apa agaknya yg hj walaunta nak hukum rotan 40 hingga 100 kali. Ko tau ke pak karan?

Anonymous said...

Agak2 dlm pembentangan ruu ni, hukuman rejam yg wajib tu ada tak hj walaunta sebut??

Anonymous said...

Agak2 ada tak dlm ruu hj baghal ni cerita pasal hukuman memaki org dgn perkataan spt "barua, dapigs, makan babi goreng, berimkan dap, berimamkan lks dll? Apa hukuman dia?

Klu ada kita memang wajib sokong. Kalu tak ada memang cibai laaa

Anonymous said...

Boleh tak pak karam huraikan hal ruu yg hj walaunta nak bentang tu. Satu habok pom kita org kampong ni tak tau menda. Tiba2 aje dpt perintah hj baghal kata Wajib sokong....

Anonymous said...

Sejak jadi penasihat vvvip neh, tiba2 program hudud dah tukar jadi program ruu...

Pandai betol kelentong dan konar baring!!!!

Anonymous said...

Sudah dikatakan utk membaikkan undang undang syariah iaitu undang undang utk org islam.jika untuk membaikkan undang undang islam bermakna membaik utk masyarakat islam.islam itu bkn ke pembawa kebaikan cuma yg ditakutkan org utk menyokong adalah krn yg membawanya itu parti politik islam.ditakuti kemenangan membawa usul itu akan membawa kemenangan kpd parti itu.apa yg tak faham sgt puak puak kepala ada taik oren ni.tahu nak kutuk sj.cuba usahakannya tak nak pulak lebih rela lari sembunyi bawah ketiak dap banglo discaun.eh knpa tak boleh discaun itupun tak faham juga.sudah org tu kepala negeri @pekerja utk negara yg sama mcm najib.maka akan dikatakan org akan timbul kongflik kepentingan.sekarang bagaimana nak kutuk najib sedang kamupun buat kerja yg sama m cm dia.mengambil kesempatan atas nama kerja kpd rakyat.sudahlah jgn nak jd bodoh piang sgt.org lain pun pandai juga

Ontahmano said...

Hahaha dah nak jadi tuhan ka pak karam? Makin hebat pak karam la ni siap boleh baca2 hasrat dan isi hati manusia. Kau jadi Tuhan Karam terus laa tua kutuk oii. Ayah pin dah mampus, takdak pengganti, kau saja lah yg ganti jadi tuhan pak karam unta oiiii.

Anonymous said...

bila presiden PIGS nak saman SR nih? takkan presiden PIGS nak jadi macam najib jugak?

Myshah said...

Semasa rasulallah mengajak kepada islam dahulu. Mungkin ada dua golongan.
1. Kami masuk masuk islam
2. Nanti kami kaji dulu islam betoi idak.

Zalha Muhamad said...

Setuju dengan pandangan ust Asri. Dewasa ini banyak penipuan dilakukan menggunakan nama Islam hinggakan sukar nak pastikan mana yg betul. Sebagai contoh DAESH. Contoh paling kecil, bila jumaat. Cina berkopiah duduk di pintu pagar masjid minta sedekah, tetapi bila tiba waktu solat, dia masih duk minta sedekah hingga habis solat.

Myshah said...

Kalau merujuk kpd Ruu yg akan dibentangkan. Ia untuk penambahbaikan kepada undang2 syariah dkrg. Susah sgt ke nak faham...

Myshah said...

Kalau merujuk kpd Ruu yg akan dibentangkan. Ia untuk penambahbaikan kepada undang2 syariah dkrg. Susah sgt ke nak faham...

Anonymous said...

Pak karamu bengong doh

Anonymous said...

Bukan hudud spt yg di laungkan hadi la

Anonymous said...

Rang Undang Undang bukan hudud. Ianya hanyalah penambah baikan ke atas undang² sedia ada. Sebagai contoh, denda keatas pesalah zina dinaikkan dari rm3k kepada rm5k.

Kenapa susah sangat nak faham...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.