Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEBENARNYA ORANG SELANGOR MARAH KAT AMANAH RENTETAN PRK SELANGOR


Rakyat Selangor tak kenal Amanah?
Rakyat Selangor tak kenal Amanah?

SHAH ALAM - Kajian Institut Darul Ehsan (IDE) mendedahkan, sebanyak 35 peratus responden di negeri ini daripada 1,761 pengundi  yang ditemui bagi kajian Isu dan Persepsi Pengundi Selangor mengakui kenal dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Timbalan Pengerusinya, Prof Datuk Dr Mohamad Redzuan Othman berkata, data itu berbeza dengan Parti Amanah Negara (Amanah).

"Bila kita buat kaji selidik, kita tanya mereka pernah dengar Bersatu atau tidak? Hampir 35 peratus responden kita pernah dengar.

"Berbeza dengan Amanah. Data Amanah ini saya tidak mahu sebut. Tapi peratusannya lebih rendah daripada Bersatu. Angkanya ada tapi saya tidak sebut," katanya pada sidang media selepas sesi pembentangan di sini, semalam.

Menurutnya, parti baharu yang dipimpin bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin itu menerima bantuan promosi melalui media arus perdana.

"Berita tentang Bersatu, TV3, RTM keluar sebab ada Tun Mahathir. Berbeza dengan Amanah.  Mahu tak mahu kita kena akui masyarakat kita dipengaruhi media.

"Ditambah pula mahu atau tidak, kita mesti terima hakikat Tun Mahathir merupakan orang yang dikenali dan pernah menyumbang kepada negara," katanya.

Katanya, generasi muda hari ini melihat Bapa Pemodenan itu sebagai ikon.

"Kalau tuan-tuan lihat buku sekolah, ada bahagian yang menjelaskan tentang sumbangan Tun M dalam pembangunan negara. Maknanya generasi hari ini diberitahu Tun M itu memberi sumbangan besar kepada negara.

"Generasi muda melihat Tun Mahathir ini sebagai ikon. Walaupun beliau di pihak pembangkang tapi auranya masih ada," katanya.
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.