Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DAP DAN CENGKADAK-CENGKADAKNYA


Pastikan tidak ada ‘Najib kedua’
Pastikan tidak ada ‘Najib kedua’
 
PAKATAN Harapan dilihat bukan sahaja mampu menggantikan BN, malahan apa yang lebih penting ialah perlu memastikan tiada lagi 'Najib kedua' dalam pentadbiran kerajaan baru Malaysia, lapor Sin Chew Jit Poh.

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, beliau menyokong penuh Pakatan Harapan menjadi pakatan yang lebih kuat untuk menjatuhkan BN dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Pakatan Harapan bukan sahaja mahu menggantikan BN dan cipta Malaysia Baharu, ia juga mahu memastikan Najib turun dan tidak ada lagi 'Najib kedua' dalam Malaysia.

"Saya harap rakyat bukan sahaja sokong DAP, malahan turut sokong Pakatan Harapan yang sedia bekerjasama dengan Bersatu," katanya pada jamuan malam sempena ulang tahun ke-50 DAP di Pulau Pinang, kelmarin.

Dalam pada itu, dalam majlis tersebut, Pengerusi Amanah Pulau Pinang, Datuk Dr Mujahid Yusof juga berharap semua parti pembangkang perlu memperkuatkan kerjasama untuk menentang BN.

"Semua parti pembangkang perlu menyahut seruan Kit Siang untuk bekerjasama dengan Bersatu. Pakatan Harapan kini menjadi satu-satunya tempat untuk semua menyatupadukan semua parti pembangkang," katanya.

Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli pula berkata, Umno dan Najib jangan menyangka persempadanan semula oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk mewujudkan lebih banyak kerusi majoriti Melayu boleh memihak kepada mereka.

Menurutnya, sekiranya Pakatan Harapan dapat berusaha meningkatkan strategi untuk meraih sokongan Melayu, peluang untuk menjatuhkan BN adalah cerah.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.