Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TAK SALAH EH ! TAPI MENGAPA UMNO SEMAKIN TAKUT ?


'Apa salahnya kerjasama dengan Anwar'
Tun Dr Mahathir Mohamad
Tun Dr Mahathir Mohamad - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM

PUTRAJAYA - "Kalau saya boleh bekerjasama dengan Lim Kit Siang (Penasihat DAP) kenapa pula tidak dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim (bekas Ketua Pmbangkang)" demikian kata Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad.

Menurutnya, parti-parti pembangkang perlu bergabung dalam satu bentuk kerjasama bagi mengalahkan BN.

"Daripada pengalaman saya dulu iaitu, kalau parti pembangkang ini tidak bersatu dan bekerjasama, mereka akan kalah seperti yang berlaku kepada mereka sejak 59 tahun lalu.

"Jadi sekiranya mahu menukar kerajaan sekarang atau menetukan kepimpinan baharu, mereka perlu bekerjasama rapat," katanya ketika ditemui pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan pendaftar pertubuhan (ROS), hari ini.

Beliau berkata demikian selepas diajukan soalan adakah beliau berbincang dengan Anwar mengenai kerjasama antara PKR dengan parti baharu itu ketika bertemu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Mengulas lanjut, Mahathir mendakwa sekiranya ada parti pembangkang tidak bekerjasama sehingga berlaku pertembungan tiga penjuru dalam pilihan raya, parti itu sebenarnya berjuang untuk BN.

"Besar kemungkinan BN akan menang. Sebab itu mana-mana parti yang tidak mahu bergabung atau bekerjasama dengan gabungan parti pembangkang mereka sebenarnya berjuang untuk BN dan mahu mengekalkan BN memerintah.

"Sebab itu kita akan berusaha memastikan parti-parti pembangkang bekerjasama dan bergabung menentang BN," katanya.

Beliau turut menyarankan Pas agar turut serta bekerjasama dengan parti-parti pembangkang lain bagi mengalahkan BN.

7 orang berkata:

Anonymous said...

Umno takut kalu2 PIGS pun konar baring tinggalkan dia time dekat2 nak pru. Walaunta dsn TG baghal bukan bole percaya sangat.....

Anonymous said...

Kejap hudud.
Kejap Ruu.
Kejap hudud.
Kejap lagi Ruu.

Last2 Haru Biru....
Cibai la

Apa pun tak tau menda dah wajibkan plak.

Anonymous said...

Psk Karam.....
Boleh tak pak karam tuluskan kandungan RUU yg hadi nak bentang tu. Aku tak tau sebutir menda pong. Cam ner aku nak sokong???

Anonymous said...

Kepada semua walaunta dan keldai2 yg kata sokong RUU hadi tu wajib sokong:

Mintak tolong tulis kat sini apa menatang RUU tu sebenarnya. Tolong tulis lengkap kandungan RUU hadi turr. Kita orang nak tau jugak.

Anonymous said...

Kalu berani mengata orang 'barua', jangan marah kalau orang kata ko 'keldai'. Kalau berani kata orang 'PAN', jangan marah kalau orang kata ko 'PIGS'

Ko mulakan, orang sambut. Jadi jangan melatah laa

Betul tak pak karam??

Anonymous said...

Anon 11.46. Ko mengundi ke ? Klu ko bukan MP. Tak payah nak menyibuk la.

Anonymous said...

Bising pulok puok puok khadam ni.ye la tak bisingkan dikata oleh tuan ku tokong pinang tak buat kerja pulak nanti.tak pasal je tak dpt dedak kan.kg tergadaipun tak apalah janji dapat dedak

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.