Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TEPIS, JANGAN TAK TEPIS

Dan Apabila Adun DAP Dikantoikan Menipu Dalam Perlakuan Rasuah Bapanya..

11:43:00
Jadi inilah sebabnya kenapa DAP dan kerajaan negeri tidak membuat laporan polis. Sungguhpun kes rasuah ini hanyala berskala kecil tetapi kengganan kerajaan negeri membuat laporan polis dan menjalankan siasatan menyeluruh agak menimbulkan tanda tanya juga. Almaklumla, ada orang jual projek perumahan kos rendah kerajaan negeri. Sepatutnya laporan dibuat bagi menghukum pihak yang memandai-mandai minta suapan. Tetapi kerajaan negeri memang macam tak kisah.

Pada episode pertama ketika video mendedahkan bapa kepada adun Lim Siew Khim diasak oleh beberapa individu bagi memulangkan wang yang ditipunya disebarkan secara berleluasa di media sosial, YB Lim Siew Khim menjelaskan bahawanya ;

1. Jangan kaitkan perlakuan bapanya dengan dirinya.

2. Dia tidak boleh memilih bapanya.

3. Rasuah yang diminta bapanya adalah tidak munasabah kerana sebagai adun dia tiada kemampuan untuk mempengaruhi sesiapa bagi memudahkan urusan mendapatkan rumah kos rendah.

4. Dia tidak faham apa yang berlaku menerusi video yang tersebar.

5. Dia hanya baru tahu bapanya meminta suapan selepas video tersebut tersebar.

6. Sebarang percakapan yang mengaitkan dirinya dengan tindakan bapanya bakal berdepan ancaman saman.

Dalam video yang tersebar, ada ditulisnya part 1. Part 1 menandakan wujudnya part 2. Ini bermaksudnya sebagai ahli politik, sekurang2nya Lim Siew Khim perlu mahir menganalisa permainan politik pihak sebelah sana yang berkemungkinan ada bukti yang lebih exclusive yang mungkin berupaya mengantoikan dirinya dalam isu tersebut. 
 
Dan memang benar pula part 2 telah mengkantoikan YB Lim Siew Khim. YB Lim sebenarnya menyedari lebih awal perlakuan bapanya dan bersedia melakukan rundingan dengan pihak yang ditipu bapanya bagi menyelesaikan masalah. The moment YB Lim menerima mesej, ditelefon, YB Lim patut memikirkan apakah isu ini akan memerangkapnya di kemudian hari. 
 
Daripada dikantoikan oleh pihak musuh mungkin sahaja YB Lim patut mendedahkan ia sendiri supaya terlihat transparent. Nampaknya duduk diam dan menyelesaikan dibelakang tabir menjadi pilihan YB Lim. Walaupun dia tidak terlibat secara langsung tetapi perbuatan melindungi perlakuan bapanya akan membuatkan masyarakat menilai semula moral dan intergritinya.

Tambahan pula melihat kepada sebaran video yang jelas memaparkan wajah-wajah individu yang terlibat dalam rundingan tersebut, jelaslah salah seorangnya berada di pihak musuh politik DAP. Yang bemaksud mereka akan sehabis baik mempersoalkan pendirian dan tindakan DAP dalam menanggani isu ini sampai ke tahap yang akan diragui oleh orang awam.

Dari segi moral dan tindakan DAP dah kalah.
 
Dari segi persepsi pun DAP dah kalah.
 
Dari segi intergriti, DAP dipertikaikan.
 
Dalam keadaan apa masyarakat terdesak memberi rasuah bagi memudahkan laluan membeli rumah kos rendah dan serdahana. Mestila dalam keadaan DAP tidak mampu memenuhi keperluan mereka.

Fikir-fikirkanlah kelemahan sendiri dari asyik melawan PAS dalam isu hudud.



2 orang berkata:

Anonymous said...

Bapa Adun minta rasuah, anak dipertanggungjawabkan tetapi exco lulus balak untuk pada kroni senyap seribu bahasa malahan mendapat pembelaan. Sampai sekarang berpusing-pusing lidah menafikan. Kereta dibeli dari kawan dengan harga di bawah harga pasaran juga hanya penafian mulut sahaja. Inilah kenyataan bapa buat salah anak jadi salah tapi exco buat salah semua wajib bela.

IrWrWs said...

So dedahkanlah video ke atau apa2 bukti yg ada seperti yg parti gerakan buat tuh!!

Jangan nak tepis tapi separuh jalan aje!!

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.