Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BILA ORANG KAFIR SEBUT PAS SESAT ..... SESUNGGUHNYA MEREKA ITULAH SESAT

 
 APABILA KAFIR GUAN ENG SEBUT PAS SESAT
MAKA GENG PAKATAN HARAPAN JUGA MUNGKIN SETUJU DENGAN TUDUHAN YANG DIBUAT GUAN ENG.

 DASAR ISLAMNYA SEBUT SELAIN DARI ISLAM ADALAH SESAT, 
MAKA YANG BERSETUJU
DENGAN GUAN ENG JUGA TURUT MENJADI SESAT
MELAINKAN MEREKA MENAFIKAN APA YANG 
GUAN ENG TUDUH,
 
ANDAINYA MEREKA BERSETUJU KATA-KATAGUAN ENG YANG KAFIR ITU, 
MAKA MEREKA JUGA TURUT JADI KAFIR
 
SELEPAS INI KITA MAHU DENGAR APA KOMEN
PARTI-PARTI YANG BERADA DIDALAM
PAKATAN HARAPAN.
 
ADAKAH MEREKA BERSETUJU DENGAN GUAN ENG
ATAUPUN TIDAK, KALO BERSETUJU
BIARKAN MEREKA RASAKAN AKIBATNYA.
 
 
 
-Pak Karamu-

 
 
 
Pas sesat hala tuju politik: DAP
Lim Guan Eng
Lim Guan Eng
 
SEBERANG JAYA - Pas kini dikatakan telah sesat hala tuju politiknya selepas menjadikan musuh politik mereka sebelum ini sebagai rakan dan menganggap DAP pula sebagai musuh.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, wujud kekeliruan dalam perjuangan Pas apabila mereka sebelum ini menentang cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang dilaksanakan oleh Umno dan Barisan Nasional (BN) namum tidak mahu memusuhi parti berkenaan.

"Perjuangan mereka tidak konsisten, walaupun mereka tidak bersetuju dengan perlaksanaan GST tetapi mengapa mereka masih bersama Umno.

"GST bukan dimulakan atau dilaksanakan oleh DAP tetapi diwujudkan oleh BN... Kenapa Pas tidak mahu berjuang untuk menggantikan kerajaan BN tetapi mensasarkan pula DAP," katanya ketika ditemui media selepas menghadiri Program Penerangan Ketua Menteri mengenai isu-isu semasa di sini, hari ini.

Guan Eng yang juga Setiausaha DAP berkata, walaupun Pas tidak lagi menganggap Umno dan BN sebagai musuh utama namun DAP dan semua parti komponen Pakatan Harapan tetap dengan pendirian yang sama akan terus menentang Umno yang BN yang telah melaksanakan pelbagai dasar yang memudaratkan ekonomi negara.

"Pas memutuskan hubungan bukan sahaja dengan DAP malah dengan Bersatu, Amanah dan PKR kecuali dengan Umno.


"Terpulanglah kepada rakyat untuk menilai dan lihatlah perjuangan mereka yang telah sesat," katanya.

Ditanya sama ada pendirian Pas itu akan memberi kesan kepada Pakatan Harapan pada PRU14 akan datang, Guan Eng berkata, pihaknya akan menggerakkan semua jentera parti agar bekerja dengan lebih kuat untuk mempertahankan kerajaan negeri ini yang dianggap paling terbaik di negara ini.

Guan Eng turut memperosalkan pendirian Pas itu sama ada ia hanya akan menguntungkan Umno dan BN sekiranya berlaku pertembungan tiga penjuru pada PRU14 akan datang.

"Dia (Pas) lawan untuk apa kalau mereka bukan lagi bermusuhan dengan BN?

"Tidak masuk akal apa yang mereka sedang lakukan sekarang sebab itulah saya katakan perjuangan politik mereka telah sesat," katanya.

Guan Eng berkata, beberapa rakan parti dalam Pakatan Harapan juga telah berputus asa untuk menyelamatkan hubungan dengan Pas sebaliknya mahu terus bersatu mengukuhkan semangat dikalangan rakan pakatan bagi menentang BN.

Pada Muktamar Pas yang berlangsung semalam perwakikan Pulau Pinang, Mohd Yusni Mat Piah berkata, DAP merupakan musuh paling besar parti itu.

Mohd Yusni sebelum ini berkata,musuh paling besar Pas bukanlah Umno tetapi DAP yang dilihat sebagai anti Islam.

"Lihatlah bagaimana pemimpin mereka terang-terangan menolak pindaan Akta Mahkamah Syariah (RUU355) dan juga fitnah-fitnah dahsyat yang dilemparkan terhadap Pas," katanya ketika usul terima kasih dan perbahasan ucapan dasar Muktamar Pas, di Kompleks Pas Kedah, Kota Sarang Semut.

Tambahnya lagi, walaupun DAP  mengusai satu negeri namun sukar untuk parti itu menyelesaikan masalah di situ.

"Pelbagai isu timbul saat mereka memerintah Pulau Pinang, ada isu air, tanah dan lain-lain," katanya lagi.

4 orang berkata:

Anonymous said...

Org kafir tu belum dpt hidayah lg Allah pak walaun oii..yg teruk geng lebai pak walaun ni mmg jelas sesat dan terpesong akidah masing2. Ada ke psl politik sanggup mendoakan jahanam org Islam Amanah spt mana dulu korang mengkafirkan org Islam Umno. Skrg dah ludah jilat balik. Cer ambik cermin besar tunjuk kat Hadi dan khadam2nya.

Anonymous said...

Suruih lobai tengok muka kat ceremin, lepaih tu ludah kat ceremin tu sendri. Klu kahak lg baguih.

Anonymous said...

Bila Apek kapir, pelahap rasuah banglo tanpa swimming pool berkata2...lagi nampak kohong...

Anonymous said...

lobai pelahap audi,porche,velfire mcm mane.....???? belum jadi mp pkai proton je.... lepas jadi mp dh dpt ap, baru nampak belang.... en somi la... merayap la... terbeliak mata la... tambah bini la... dulu dok tdo kt markas je... x de duit sgt.. minta derma... derma jihad..????? ahli cabok ...naik kapcai je... mp pas lepas menang mcm burung mengepak tinggi yg lupa bumi... lepas tu nk suruh walla kt ulama.....piiiiiirrrrrahhhhhh!!!

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.