Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

OK,OK KITA HORMAT BULAN RAMADHAN


Wakil The Star hadir beri penjelasan
KDN
Kementerian Dalam Negeri (KDN)
 
PUTRAJAYA - Empat wakil akhbar berbahasa Inggeris The Star hari ini hadir di Kementerian Dalam Negeri (KDN) di sini dipercayai untuk memberi penjelasan berhubung laporan muka hadapan akhbar itu pada Sabtu lalu.

Empat wakil tersebut ialah pengarang pakar The Star M. Shanmugam serta tiga pengarang eksekutif iaitu Brian Martin, Dorairaj Nadason dan Rozaid Abdul Rahman.

Mereka tiba pada jam 10.50 pagi dan keluar dari bangunan itu kira-kira sejam kemudian.

Bagaimanapun, pihak media yang menunggu untuk mendapatkan kenyataan mereka hampa apabila dimaklumkan keempat-empat wakil The Star itu telah keluar melalui pintu lain.

Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Alwi Ibrahim semalam dilaporkan berkata, KDN akan memanggil Ketua Pengarang akhbar berkenaan untuk mendengar penjelasan mereka berhubung penyiaran gambar dan tajuk pada muka depannya.

Beliau berkata KDN kecewa dengan akhbar terbabit yang memaparkan gambar umat Islam menunaikan solat Terawih pada malam pertama Ramadan, namun tajuk muka depannya yang tertulis 'Malaysian Terrorist Leader' dikatakan tidak sensitif dengan umat Islam di negara ini.

Alwi berkata, tindakan itu sangat mengecewakan memandangkan KDN telah memanggil pengurusan akhbar terbabit pada 23 Mei lepas untuk memberikan garis panduan mengenai penerbitan yang sepatutnya dikeluarkan.

Dalam pada itu, The Star juga telah membuat permohonan maaf atas perkara tersebut, semalam.

Menurut akhbar tersebut, adalah menjadi amalan akhbarnya menerbitkan gambar umat Islam menunaikan solat Tarawih di muka depan pada hari pertama Ramadan, kerana menghormati bulan mulia ini. – Bernama

5 orang berkata:

Anonymous said...

Assalam.
Selamat berpuasa. Mudah2an amalan diterima Allah. Jangan lupa, undilah PH dlm pru14 yg akan datang. Undilah PH untuk hidup yg lebih aman sejahtera. Tinggalkan umno dan pas. Biarkan mereka bertahaluf fulusi.

Amin.

Anonymous said...

Kpd wan rosli, klate..

Hebat mu ni. Mu tau mu boleh pilih ko dibangkitkan di pade mahsyar dgn hj hadi? Pelik mu mati2 hok ccayo mu ake dibangkitkan jjumpo hj hadi. Mu bole cakak dgn banggonya mu jupa hadi pah tu mu fitnah suruh kawe jupa lge kat pade mahsyar.

Hebak mu ni wang rosli. Bole jupe hadi yg kaki maki hamung tu kat pade mahsyat. Mu ni mace bole napak akhirat sokmo....ikut suko mu la wang rosli

Benjamin said...

Kdn tidak tegas...sepatutnya digantung penerbitan.

Benjamin said...

Kdn tidak tegas...sepatutnya digantung penerbitan.

Unknown said...

Saya ibu surty tki singapore saya hadir berkomentar di dalam blog ini,cuma ingin menceritakan kisah nyata,sekaligus mau mengucapkan banyak terimah kasih kepada Mbah Sero,atas bantuannya semua hutang2 saya sudah pada lunas,nomor togel yang Mbah berikan lansung 4d bocoran singapore,syukur alhamdulillah tembus dapat kemenangan 800.juta,itu dalam bentuk uang indo,kemarin saya sangat bingun karna hutang banyak syukur sekarang sudah senang,saya tidak akan melupakan bantuan Mbah,apa bila saya sudah pulang ke indo saya akan berkunjung kepondok Mbah untuk silatu rahmi,bagi saudarah2 yang lagi terlilit hutang jangan anda tutus asa,kalau mau sukses seperti saya silahkan tlpn atau sms Mbah Sero di nomor O82~370~357~999 beliau seorang paranormal yang bisa di percaya,karna sudah memberikan bukti,ingat kesempatan tidak akan datang untuk kedua kali,jadi giliran anda untuk membuktiannya terima kasih...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.