Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HASRAT PAS WAJIB DISOKONG TERUTAMA UMAT ISLAM


Pas azam bawa sistem Islam dalam pentadbiran
Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim Tuan Man. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB
 
SHAH ALAM – Pas berazam mahu mengembalikan sistem Islam dalam pentadbiran negara ini.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, rakyat hanya dapat mengecapi kehidupan yang lebih adil dan menikmati perubahan sistem yang lebih baik dengan sistem Islam.

“Meskipun sejarah menunjukkan bahawa keagungan tamadun manusia berlaku di zaman Islam, namun sikap anti-Islam atau Islamphobia yang dicanangkan oleh Barat yang kini berjaya meresap masuk ke akal fikiran manusia, telah menjadikan mereka bertindak dan berhujah secara tidak rasional apabila terdengar sahaja perkataan "Islam."

“Anehnya, mereka boleh menerima sistem komunisme, kapitalisme, sosialisme dan pelbagai lagi asalkan ia bukan bernama "Islam,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Katanya lagi, sekiranya umat tidak kembali kepada ajaran Islam yang sebenar, kita hanya akan melakukan perubahan yang separuh masak.

Menurutnya lagi, umat di negara ini hanya sekadar merubah dari satu kegagalan sistem ciptaan manusia kepada satu lagi sistem ciptaan manusia yang lain yang juga akan berhadapan dengan pelbagai kelemahan dan kepincangan.

“Di dalam apa-apa perubahan, sepatutnya kita mengambil peluang untuk meruntuhkan sistem jahiliah dan menegakkan sistem Islam di atas keruntuhan tersebut.

“Islam menawarkan pakej lengkap dalam usaha melakukan perubahan. Gagasan Islam tidak bersifat ancaman, dan jauh lagi bersifat paksaan. Sebaliknya gagasan ini mengemukakan cadangan dan pilihan,” katanya lagi.

23 orang berkata:

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt.

Saya bekas ahli pas kawasan pasir putih kelantan mengucapkan selamat berpuasa kpd tn Ibrahim tn Man Dan semua ahli pas kelantan. Muga amalan kita diterima Allah hendaknya. Jangan lupa untuk undi Pakatan Harapan dlm pru14 akan datang. Pas sudah diberi peluang tapi gagal membawa pemeribtahan Islam sebenar di kelantan. Eloklah dlm pru14 nanti kita ubah dan undilah anggota PH. Biarkan umno dan pas berehat dengan aman. Amin. In Sha Allah

Anonymous said...

Berdasarkan contoh pentadbiran di kelantan, nampaknya pas tak ada pun nak ke arah pemeribtahan Islam sebenar.

Mungkin lebih tepat ke arah pentadbiran balak atau membangun bersama balak.

Mungkin jugak membangun Bersama duit potongan gaji cikgu 16j lebih sesuai kot.
Tak pun membangun bersama sungai teh tarik... Politik Wal harammu Wal halalku.

Anonymous said...

Wajib disokong???
Kepala buto

kampong lad said...

buat perlembagaan baru.

Anonymous said...

Adakah itu sekadar polemik parti pas. Di manakah kewajaran 'diwajibkan'.
Untuk membantah belanjawaan yg membebankan shj tidak mampu. Untuk menegur pemimpin korup jauh sekali.
Kesimpulannya pas tidak mampu dan keIslaman yang diwar2 kan hanyalah wadah politik. Kalau pak lebai dan pak ustaz sanggup dipenjarakan kerana membela Agama Islam dan rakyat , aku hormat. Ada ke pejuang pewaris Nabi spt itu dalam pas...sila sebutkan xde kot.

Anonymous said...

Hudud mana hudud?
Dah tukar jadi ruu355?
Mana satu yg ikut Quran?
Hudud atau ruu355?

Anonymous said...

Hudud ada ,hang apa sibuk? Biar la kami nak bela islam dengan cara kami.Hang p la seghondoi buntut lge hang tu.Entah islam ka kapir hang ni? Jika islam pun,,tak jadi manfaat kpd ugama pun..

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [1372] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 770 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Tapi parti islam suroh sondol buntut apa punya parti mengaku islam

Anonymous said...

bila lebai dapat dedak rm90juta pakat makan sorang2, sebat balak juta2 makan sorang2, lebai pakat2 pakai kereta mewah tapi bila nak buat dasar baru pujuk kami ramai2 yg tak cukup makan ni suruh sokong.

bila kami undi suruh suarakan harapan kami di parlimen, lebai selalu ponteng dan kalau hadir sidang parlimen pun selalu lepak minum kopi, yg lebih sedihnya masuk sidang parlimen cuma utk tidur dan tak perjuangkan apa2 suara rakyat tapi claim dapat ribu-ribu!! wahai titm... boleh blah!!

Anonymous said...

Mana2 pun takan kau sokong punya....jadi toksahla kepoh2

Anonymous said...

sejak memerintah Kelantan tak ada SISTEM ISLAM dalam pentadbiran kerajaan Kelantan? baru sekarang nak berazam???pelik....

Anonymous said...

tgk contoh kelantan pentadbiran islam pas.. Hiv+ dadah no1.. KB kotor.. Air bersih teruk..kerja x de.. sampai rakyat sendiri merempat kt negeri org... pelabur pun x pernah dgr ade mai.. balak hancus.. banjir selalu sb gila2 tebang balak dihulu kelantan... pemimpin kaya2... range rover..rakyat miskin disuruh sabar & istiqamah.... ni ke model pentadbiran Islam ala Pas 25 tahun ya Tn Ibrahim????

Anonymous said...

Sonyap puak pas. Mu kepoh je lebih. Raso mu je org Islam.
ha3

Anonymous said...

Pas ni betoi2 jual islam....
gua yg ahli pas pun dh meluat dgn pas.. ugut mane ahli yg nk keluar dgn caci keji sumpah seranah.. kalau nk ikut byk yg nk keluar pas...

Anonymous said...

sabar tuan tuan, jgn kecoh2 yang penting kita sokong hadi, hadi kan pemegang kunci syurga.

Anonymous said...

Hudud Tggnu 99-04 x jalan pun mangkok... awat hadi awang x mau jalan..dewan dh lulus pe.. majoriti pulak tu..wayang je pas ni...

Anonymous said...

k-0 PAS!!!!!!!!
ego.. sombong.. riak.. takbur..
rasa dia je islam..
yg lain kapir.. bangsat...

Anonymous said...

x cukup islam ke kelantan dibawah Pas skrg Tn Ibrahim???
Tgganu 99-04...hadi awang...?
Kedah 08-13...ustz azizan...?

Anonymous said...

Umno 2004 islam hadari...
Pas 2017 islam ape ye???
same je mcm umno kot... 2x5..
penyamun dgn penyangak....

Anonymous said...

Aslm. Banyak betul pengkomen2 yg bertanya tentang hudud. Hudud ada,,dlm quran di sebut,,tapi penjelasannya merujuk kpd keterangan hadis dan ulamak muktabar. Apa yang pas perjuangkan berkaitan hudud adalah dituntut alquran dan hadis. Perjuangan pas bertepatan dgn syariat. Keikhlasan pas didalam perjuangannya terserah kpd Allah swt. Kita sebagai org islam wajib menyokong perkara yg baik ini. Jika kita rasa pas tidak ikhlas, biarlah mereka. Itu di antara mereka dan niat mereka. Jgn kita pulak kelihatan seperti "berhasad" dlm isu ini. Sekiranya kita rasa pas gagal di dalam agenda islam mereka, saya syorkan musuh2 politik pas yg lain seperti Pan ka,pkr ka atau dap ka,,tolong draft satu plan tindakan yg efektif utk memartabatkan islam di malaysia ini. Pan pun parti islam, serpihan pas saja pun,,asal yg satu. Jika pas dikatakan mengkhianati islam, pan boleh la ganti pas. Nama pun dah cantik, amanah,, berpakat lah baik2 dgn dap utk memartabatkan islam. Jgn asyik berpakat dgn dap menghentam pas saja, pas yg merupakan parti kesayangan mereka sebelum ini. Sayang mereka kpd ulamak pas bukan kepalang sblm ini, tetapi sekarang sayang mereka kpd lim guan eng bukan main kepalang lagi....

Anonymous said...

Anon 10.12,,,
Saya akui kekadang statement org pas ada yg semacam ego dan takbur. Biasa lah manusia,,bukan maksum seperti para nabi dan rasul. Bukan org pas sahaja,,umno,pkr,pan,dap semua serupa sahaja. Ada ketika kita nampak kita baik dan orang lain takbur,,perkara sebaliknya pun berlaku. Org baik, kita pulak yg ego. Tapi,,pas tak pernah kata dia ja yg islam,,,ini rekaan semata2. Tidak la saya tahu ini datang drpda pihak mana,,tetapi besar kemungkinan drpd musuh pas yg suka memfitnah islam. Org islam,,selama mana tidak melakukan perkara yg membatalkan shahadah, tetap saudara seagama. Tetapi org kafir, mereka tetap kafir dan musuh Islam. Tapi, jika korang terlalu memuja lge sehingga mengangkat tarafnya sama seperti org islam, ini tidak betul sama sekali.

Unknown said...

Saya ibu surty tki singapore saya hadir berkomentar di dalam blog ini,cuma ingin menceritakan kisah nyata,sekaligus mau mengucapkan banyak terimah kasih kepada Mbah Sero,atas bantuannya semua hutang2 saya sudah pada lunas,nomor togel yang Mbah berikan lansung 4d bocoran singapore,syukur alhamdulillah tembus dapat kemenangan 800.juta,itu dalam bentuk uang indo,kemarin saya sangat bingun karna hutang banyak syukur sekarang sudah senang,saya tidak akan melupakan bantuan Mbah,apa bila saya sudah pulang ke indo saya akan berkunjung kepondok Mbah untuk silatu rahmi,bagi saudarah2 yang lagi terlilit hutang jangan anda tutus asa,kalau mau sukses seperti saya silahkan tlpn atau sms Mbah Sero di nomor O82~370~357~999 beliau seorang paranormal yang bisa di percaya,karna sudah memberikan bukti,ingat kesempatan tidak akan datang untuk kedua kali,jadi giliran anda untuk membuktiannya terima kasih...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.