Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JANGAN JADI PEKAK BADAK, LIDAH JANGAN BERCABANG, JANGAN TEGAKKAN BENANG YANG BASAH

PAKAI AKAL, JANGAN PAKAI OTAK ,
KAMU DUDUK DALAM PENJARA, KAMU MANA TAHU ?

ORANG KAMU JELAS MEMPERTIKAIKAN DIDALAM PARLIMEN DAN LUAR PARLIMEN,

ORANG KAMU HANTAM PINPINAN PAS SESUKA HATI
DENGAN MENYINDIR PEDAS TANPA BUKTI.

KAMU SEBENARNYA TIDAK TAHU SEBAB KAMU DUDUK DIDALAM, ORANG KAMU
SEBENARNYA CUKUP JAHAT, ITU KAMU TAK TAHU' ITU KAMU TIDAK SEDAR, DAN ORANG KAMU SENDIRI TIDAK SEDAR

CAKAP IKUT SEDAP MULUT SAHAJA
ORANG KAMU LANYAK PAS KERANA HENDAK JAGA HATI ATAU KERANA HENDAK DIPUJI OLEH GOLONGAN KHIANAT ITU KAMU TAK SEDAR ?

DUDUK LA DALAM DULU, DAH KELUAR NANTI KAMU BOLEH CAKAP.



-Pak karamu-
PKR tak pernah khianati prinsip tahaluf siyasi
PKR/PAS
Pas dan PKR
SHAH ALAM - PKR tidak pernah mengkhianati prinsip tahaluf siyasi semenjak terbentuknya muafakat politik seperti yang didakwa sebelum ini.

Bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau musykil terhadap alasan yang diberikan berhubung isu pembatalan tahaluf siyasi antara PKR dan Pas kerana tidak tepat.

"Terutama dalam kaitan dengan RUU355. Ternyata pimpinan Pas tidak meneliti kenyataan saya dan Presiden PKR, Datuk Dr Seri Wan Azizah Wan Ismail yang menghormati hak Tuan Guru Datuk Seri Hadi Awang dan mengusulkan supaya dirujuk kepada Jawatankuasa Pilihan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Majlis Syura yang bermesyuarat pada 11 Mei lalu memutuskan untuk membatalkan hubungan politik tahaluf siyasi parti itu dengan PKR.

Setiausahanya, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, terdapat banyak pelanggaran terhadap syarat-syarat tahaluf siyasi menurut pertimbangan hukum syarak dan akhlak Islam yang membawa kepada pembatalan ini.


Sebelum ini, semua perwakilan sebulat suara menyokong usul memutuskan tahaluf siyasi bersama PKR, selepas usul itu dibentangkan wakil Dewan Ulamak Pas Pusat, Zulkifli Ismail sewaktu Muktamar Pas kali ke-63 baru-baru ini.


Mengulas lanjut, Anwar berkata, PKR ternyata telah berusaha dan menzahirkan segala daya untuk mengekalkan muafakat politik tersebut.

"Permuafakatan politik tersebut digarap dan dibangunkan demi cita-cita membawa perubahan yang lebih baik buat rakyat Malaysia," katanya.

Ujarnya lagi, matlamat PKR adalah jelas iaitu untuk menewaskan Umno-BN yang mengkhianati rakyat dengan dibebankan dengan sara hidup kian meningkat.

"Perkembangan ini mengaitkan kedudukan Kerajaan Negeri Selangor. Saya yakin Menteri Besar Datuk 'Seri Azmin Ali terus menerajui Negeri Selangor berdasarkan mandat penuh rakyat dan khidmat rakyat yang dicurahkan selama ini," katanya lagi.

27 orang berkata:

Anonymous said...

Taktau nak ulas apa lagi...but if this is the pm to be yg diwar2kan...alangkah rendahnya nilai undi org melayu

Anonymous said...

Kalu lebai dol Al unta jadi pm, habis suma kena kapirkan. Nasib baiklah ramai org makin sedar

Anonymous said...

Pak Karam...kalau tak nak kena lanyak, jangan suka maki orang barua, anjing, babi, kafir..... Punca lebai kena lanyak sbb tak tau jaga mulut.

Anonymous said...

Punca utama pas kena lanyak sbb ada "ulamak" hebat pas nak tanam azizah Kat jirat cina. Masa tu RUU tak bentang apa2 lagi pun.

Kalu jadi Kat lebai Pak Karam, Pak Karam marah tak?

Anonymous said...

Sebenarnya, pas putus dgn pkr sbb pkr bergabung dgn Amanah dan dap atas sebab strategi dan tahalus. Pas pujuk supaya pkr join pas dan tinggalkan PH. Pkr tak nak sbb join pas memang ke laut la jawapnya. Pas marah sbb pkr join musuh utama dia iaitu Amanah.

Tu yg putus tu.
Alang2 malu jadi arang, bior jadi abu terus.

Alasan yg pas bagi utk putus dgn pkr tu cuma rekaan saja. Macam alasan cucu kita kalu nak ponteng skolah - cikgu tak hensem la, sekola tak ada aircond la...sebenarnya sebab kerja skolah tak siap atau dah buat taik kat sekolah.

Anonymous said...

Alasan mcm yg pak Karam tu biasa dah puak syiah guna kat tehran.

Anonymous said...

Kaedah yg pas guna ni tak pernah kita dengar kat mana2 umat islam dlm dunia ni.

Ada ker mana2 Islam Kat dunia ni, Lepas nak tanam dlm jirat cina, Lepas tu putuskan, Lepas tu salahkan geng yg dia nak tanam Kat jirat cina tu?

Anonymous said...

Pak Karam..
Pemikiran org ni lain2. Kita tak boleh nak samakan. Pemikiran pemakan dedak dan pemaki, lain caranya. Pemikiran pembela rakyat pulak, lain caranya.

Unta berfikir cara lain.
Keldai tua fikir cara lain.
Q7 fikir cara lain.
Sbb otak lain2

Anonymous said...

Mudah saja nak faham. Kalau laki bini dah bercerai tetapi yg sorang tu asyik dok ungkit dan sebut nama bekas pasangannya, bermakna dlm hatinya dok teringat2, tak boleh nak lupa. Meroyan la kau

Anonymous said...

bagi aku abang lim yg bodoh dalam kes ni..sebabnya pas sangat lentok kalo kene penangan abg lim dari dulu.. abg lim hanya perlu berlakon rayu kat pas je insyaAllah nescaya pas tercirit2 berlari mendakap abg lim.. abg lim bodoh dia perasan dia best walhal dia pun barua xda beza langsung ngan umngok.. kalo pas duduk kat side korang, korang buat ape pun pas boleh backup pakai topeng agama hehee.korang x ingat dulu demo bersih pas backup korang dia cakap hukumnya wajib dan bleh dapat pahala jihad.. lepas abg lim kawin baru langsung pegi demo bersih tu hukum dia jadi x wajib bahkan sape pegi dia bodoh hahaha. kan? bodoh punya abg lim..poyo dia ingat dia best.. pasal dia tunjuk eksen ngan las langsung semua xdapat backup bertopengkan agama dari pas hehe..

Anonymous said...

Pak Karamau, nak bukti apa lagi, tak cukupkah meletak calun diDUN Sungai Acheh, DUN Kota Damansara dan tempat tenpat lain semasa PRU13 lalu sebagai KHIANAT?????????

Anonymous said...

korang bodoh lepaskan pas.. korang x ingat sape2 pompuan islam yg x pakai tudung x tutup aurat pentaksub2 pas pandang kadang2 lagi teruk dari pandang anjing tapi anak didik abg lim dyana sofya x pakai tudung pas backup hehehe...lupa ke woi barua2 semua? korang memang betul2 bodoh.. makan taik banyak sangat sebab tu korang lepaskan pas.. hehe

Anonymous said...

Setuju.
Dah cerai dah. Duda umur 25 tahun. Janda umur 60 tahun lebih, dah tak laku.

Janda tua lubang lohe yg mintak cerai. Dah cerai. Duda dah suruh janda berambus tapi janda liat nak berambus sbb Kat rumah Duda tu elaun puluh2 ribu sebulan. Bapak janda tua tu pulak Tak bagi keluar rumah Duda 25 tahun tu. Kalau janda tua keluar rumah habislah dedak bapak tiap2 bulan. Bapak pulak bini 3.

Duda dan geng Duda hari2 sebut nama janda tua tu. Bukan meroyan. Hari2 sebut benda2 buruk sijanda tua. Busuklah. Lubang longgarlah. Mulut bau bangkailah. Tujuan nak bagi janda tua berambus dari rumah duda 25 tahun yg masih hensem tu.

Janda tua lubang longgarlah tu tak nak berambus sbb tak bagi duda muda ambik bini baru cun umur 18 tahun. Tu yg duduk memerap Kat rumah duda tu. Siang malam nak ajak main lubang longgarlah dia. Ceh...selisih biawak 44 ekor.

Janda tua tak sedar diri. Berambuslah. Awak tu dah bercerai. Tak elok makan minum tidur telentang tunjuk lubang Kat bekas suami muda. Tak kan tak faham bahasa. Tak kan nak tunggu duda tu campak ko ke laut jadi tukun tiruan mcm Kat kelantan.

Berambuslah supaya dpt jauhi Zina dgn bekas suami muda tu. Awak tu dah cerai dah...


Gi berambus.
Cuba2lah pujuk rayu lanun tu kot2 dia nak ambik ko jadi bini no 4. Kalu dia tak nak, Cuba ko pujuk mintak bagi servis free sebagai perempuan jalang. Itupun kalu lakulah sbb ko tu umur dah 65 tahun. Air pun dah nak kering. Dah nak mampos.

Anonymous said...

Mak ko main bangla, bapak ko wat bodo je

Anonymous said...

Janda tua tak ada maruah

Anonymous said...

mak ko kawin ngan kerbau masa bapak ko g kerja sebab tu ko bodoh taksub politik hehe

Anonymous said...

Klu janda muda, kaya raya mungkin jugak lanun tu nak. Ni janda tua mulut longkang, sana sini maki hamun, sana sini suka cucuk2 orang.

Tunggu mampos je janda pigs cam tu

Anonymous said...

Aku tambah lagi khianat dia. SukA kafirkan orang. Nak tanam orang Islam Kat jirat cinA. Tak khianat namanya tu?

Anonymous said...

Sbb tu ko suka lanun

Anonymous said...

aku x ngundi.. aku x hadap kat mana2 ahli politik termasuk bangjib mcm ko hadap bangnon haha

Anonymous said...

Bapak ko lagi bodoh. Makan daging keldai tua byk sgt

Anonymous said...

Ko tak ngundi najib ngan bangnon. Abih tu ko ngundi keldai tua tu yek?

Anonymous said...

Patut la ayat ko sebijik mcm ayat macai keldai tua. Cuma anu respek ko pandai guna topeng biawak.

Anonymous said...

Ko pakai topeng biawak pun orang boleh tau sbb bau badan ko mcm bau badan keldai tua. Ko sapu badan ko dgn minyak unta mcm walaunta2 tu ker?

Anonymous said...

Bekas laki dia ungkit supaya janda tua tu berambus keluar rumah. Laki dia dah ada pengganti baru. Cun muda 18 tahun.

Bill janda tua mulut longkang tu nak berambus? Tak kan la nak tunggu kena terajang?

Faham2 sudah la. Berambus la woiii

Anonymous said...

Dah la barua pentaksub ko jgn buat malu la hehe..org kata org x ngundi ewah ko pulak memaksa suh org ngaku org pun taksub kat bang jib mcm ko taksub kat bangnon hehe..eh ko g wat rutin harian ko makan taik bangnon sudah la x yah ko memekak hehehe..x bleh teruma hakikat lak org x ngundi nak suh org jadi macm dia lak hahaha..tu aku cakap manusia taksub ni memang barua hehehe

Anonymous said...

Wat malu la wei ko pentaksub,dah mcm budak bodoh aku tengok ko, tiba2 suh org ngaku taksub mcm ko hahaha..haramjadah punya barua hihihi

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.