Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

WOW, DAESH MENGGANAS, 22 MAUT


22 orang maut, Daesh mengaku bertanggungjawab
22 orang maut, Daesh mengaku bertanggungjawab
Keadaan huru-hara selepas pengeboman di Manchester Arena, Britain. - Foto CNN

MANCHESTER - BRITAIN. Militan Daesh mengaku bertanggungjawab terhadap pengeboman di Manchester Arena tetapi tidak mengemukakan sebarang bukti berkaitan, kata unit anti-pengganas Amerika Syarikat (AS).

Menurut laporan CNN, militan Daesh memuatnaik satu kenyataan melalui Telegram mengatakan 'askar khalifahnya yang meletakkan bom' di Manchester Arena, malam semalam.

Kenyataan tersebut tidak menyertakan sebarang foto, menyebut nama atau maklumat lanjut yang lain.

Setakat ini, angka korban pengunjung konsert Ariana Grande tersebut meningkat kepada 22 orang.

Ratu Elizabeth pula mengucapkan simpati dan terima kasih kepada warga Britain yang memberikan kerjasama dalam kejadian tersebut.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada petugas kecemasan yang membantu dengan penuh ihsan dan profesional," kata Ratu Elizabeth.


Sementara itu, polis Greater Manchester menahan seorang lelaki berumur 23 tahun yang didakwa mempunyai kaitan dengan pengeboman berkenaan.

"Seorang lelaki ditahan di Arndale Centre," kata polis melalui akaun Twitter @gmpolice.

Perdana Menteri, Theresa May berkata, polis percaya pengebom bertindak seorang diri, tetapi masih dalam proses mengesahkan perkara tersebut.

Identiti pengebom juga telah dikenal pasti tetapi tiada sebarang nama didedahkan.

12 orang berkata:

Anonymous said...

Geng umno paling ramai jadi hamba kapir..
Jadi anjing MCA
Jadi anjing Gerakan
Jadi anjing MIC
Kesian anjing makan dedak

Anonymous said...

Daesh tu mengaku islam tapi perangai mengalahkan setan. Mintak2lah kat negara kita jangan ada yg mengaku parti islam tapi perangai 2 X 5 dgn daesh. Kalu ada ciri2 macam tu, mintak pdrm cepat2 ambik tindakan. Menyusahkan orang nak buat urusan harian. Org yg x bersalah jadi mangsa. Puak dia je yg betol, orang lain suma tak betol.

Tangkap je masuk jail.
Pak karam setuju tak?

Anonymous said...

Puok2 daesh ni buke boleh dengor nasihak. Dio saje beto. Orang lain salah. Kito vi nasihak, dio tok leh gi. Dio ghoyak kito sesat pulok. Dio ghoyak kito kapir. Susoh nok gi bince ngan puok2 daesh ni. Demo sumo gi la jago anok cucu deno jange tepengaroh denge puok2 daesh tu. Kalu dah tepengaruh denge puok2 daesh ni meme tak dok mase depe doh.

Anonymous said...

Mu sebelum cakak tu mu tengok diri mu dulu. Jange balik kak muko mu

Anonymous said...

Daesh ni mengaku islang tapi perangai macang setang. Natang sungguh

Anonymous said...

Natang mcm geng Marang

Anonymous said...

daesh ni dia nak islamkan negara, dia xnak islamkan orang kot hehe.. dah terbalik dengan sunnah nabi saw.. nabi saw berusaha islamkan orang sehingga Allah kurniakan sebuah negara..ini daesh terbalik, dia nak kejar kurnia(negara) hihi..sedangkan kurnia itu hanya sebuah hadiah..dah namanya pun kurnia kan..yg penting manusia2 semua mesti cuba di islamkan yg jadi objektif utama.. mcm ko ambil exam.. objektif dia ialah berusaha bersungguh2 dan lulus exam.. bukan kejar hadiah dulu hihi..hadiah kalo ada lepas lulus exam alhamdulillah, kalo xda nak wat camne.. ini ko terbalik kejar hadiah dulu hahaha.. kang org kata bodoh marah..sedang syarat sah wajib iman dan islamnya seseorang itu sendiri pun bukan mesti wajib dapat menguasai negara..pas menang kat tempat aku, mat rempit merempit gak mcm biase, yg isap dadah isap dadah gak mcm biase, mana ada pas menang harini tiba2 besoknya mereka mat2rempit bakar motor masing2 secara berjemaah lalu berenti merempit hihi...nak berenti merempit perlukan hidayah, bukan perlukan pas menang sesuatu kawasan, hidayah pula perantaraan dia dakwah.. bukan pakai topeng agama masuk politik demokrasi rebut undi hehehehe.. berentila tipu org yg x ngaji tapi ada semangat berpikul2 hahaha..

Anonymous said...

Natang mung ni. Kutuk pas tak habis2. Nak jadi beruk mung ni

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [4153] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 690 JUTA , wassalam.














Anonymous said...

Bukan beruk la tp kambing janapari belaan husam n yg tetkait dap yg dipandang mulia sgt itu.jgn risau le tak lama tu.adat le kalau namanya kambing

Anonymous said...

natang dap natang umno natang pkr natang pas natang pan dan natang2 parti lain 2x5 natangnya hehehe

Anonymous said...

pas ngan pan sama, 2-2 jual agama hihihi

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.