Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PENGKHIANATAN BERMULA DARI LANGKAH KAJANG


Jadikan Langkah Kajang sebagai pengajaran: Hadi
Datuk Seri Abdul Hadi Awang
Datuk Seri Abdul Hadi Awang
 
SHAH ALAM - Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan, peristiwa pemecatan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Langkah Kajang sehingga membebankan rakyat serta Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah perlu menjadi pengajaran.

Menurutnya, bagi Pas, terdapat tiga komponen utama dalam menubuhkan kerajaan mengikut Perlembagaan Persekutuan dan negeri iaitu Islam agama negara, Institusi Raja Berperlembagaan wajib dihormati dan rakyat mengundi wajib diambil kira.

“Bukan sahaja parti bertanding dan calon yang menang dipilih rakyat sama ada atas nama dirinya atau parti.

“Jangan hanya bermain politik sesama dalam parti tanpa mengira segala komponen sistem pemerintahan yang menjadi rukunya,” katanya menerusi kenyataan media, semalam.

Mengulas mengenai bai’ah, Abdul Hadi memaklumkan ia satu kewajipan bagi setiap calon parti bertanding dalam pilihan raya.

“Setelah mereka menang terus diikat dengan bai’ah. Inilah jawatan Exco yang dipegang oleh Adun Selangor yang tidak boleh diberhentikan sewenang-wenangnya, bukan dengan mencabut secara mudah,” katanya.

Jelasnya, bai’ah adalah rukun mengikat antara pemimpin dan rakyat dengan hukum ALLAH supaya tidak dikhianati berasaskan petunjuk Islam dan ia terbahagi kepada dua iaitu thawabit (hukum yang tidak boleh berubah sama sekali) dan mutaghayyirat (perkara yang boleh diubah mengikut situasi).

54 orang berkata:

Anonymous said...

Bila pengkhianat sebenar menuduh org lain pengkhianat. Bagilah cermin besar kat ketua lebai ni dan khadam2nya. Bilalah nak bertaubat?

Anonymous said...

Bila bekas Adun PAS lari ke AMANAH dikata khianat langgar baiah...bila kena btg hidung sendiri mula berdolak dalik...nauzubiLLAHiminzaalik

Anonymous said...

Beginilah manusia apabila nafsu Telah menguasai diri
Pelbagai hujah diberi

Anonymous said...

Pengkhianat bermula dari pil kuda dan kacau calon kota damansara, ni semua idea bapak dajjal, hadi sotong.

Anonymous said...

KHIANAT DAH BERMULA SEBELUM PENAMAAN CALUN PRU13 LAGI, TUANG PRESEDENG MERESETUI PENGKHIANATANG, CUMA PAK KARAMU N THE GANG BUAT BUAT TAK INGAT, BUAT BUAT TAK NAMPAK

Anonymous said...

kau yg kaki khianat.
aku org p@$ aku taw la...
kau yg kasi Cop mohor Presiden.. kat selangor manantu kau yg atur...ding ayang.. kt tgganu kau tuduh org tu kaki pil kuda la.. kt sg acheh kau letak mamat kg dari baling... pandai2 tuduh org pengkhianat!!!! sedar diri sikit.. dulu kau khianat kawan2.. kau atuq `satu geng' cantas habis mane2 yg kau x suka & lawan kau... kalau kt perak yg berkuasa skrg adalah K.Pemuda.sb dia menantu kau.... bukan PJ ..aturan di perak semua ditangan dia..pj pula ABC..x de karisma langsung jadi PJ...

Anonymous said...

abg lim cepatla pujuk pas abg lim sebelum terlambat, pas acah2 berperingkat2 tu nak tengok respon hehehe.. nanti demo bersih akan datang pas boleh backup cakap dapat pahala jihad hehehe..tngok skrg akibat abg lim x pujuk, pas das backup umno, umno x wat ruu pun pas x marah la hihihi..bodoh korang hihihi

Anonymous said...

Pengkhianatan dimulakan oleh PKR dgn letak calon PSM kat K damansara tu, yg bukan ahli Pakatan Rakyat...lagi mau pusing keling puak PH nih..kalau dari benih penipu, akan menipu selamanya..

Anonymous said...

Anon 10.48
nyata kau bkn ahli PAS, kau ahli dan penyokong PAN, kau tak tau apa2, selain drp menipu dan menfitnah..titik

Anonymous said...

semua parti pengkhianat la barua2 oi hehe.. ape bodoh sangat hihi.. ko baling dadu pun xpe time pangkah sok.. haha

Anonymous said...

pas yg minta tukar k.damansara dgn dun paya jaras ...yg adun dia pernah jadi gila babi pi pkai bju Dewa Cina.. last2 disuruh bertaubat... ko ni sek mane.. studi dulu seblum hujah... kata bodo marah.. kata keldai pun marah.. memang bodo la kau ni...kerusi dh bagi kt pkr.. ikut suka la dia nk bagi kt psm... yg kt dun 1 dun terengganu & sg acheh tu mcm mane??? sape yg betoi pengkhianat sebenarnya..aku ahli p@$ la.. semua rahsia & perangai huduh p@$ dlm poket aku.. jangan jadi ahli p@$ kalau bahlul...

Anonymous said...

jangan marah bro... jangan jadi pondan... perkataan Titik tu hanya utk org Kalah bro!!!!! jom hujjah lagi.. mane semangat Hg Tuah lu bro... aku x kisah kalau kau panggil aku pengkhianat ke..hg jebat derhaka ke.... tapi kau kena ingat yg aku bukan pondan mcm kau... bro titik... kah.. kahh ... kahhhh...

Anonymous said...

Anon 1.54
Org mcm ni punya bahlol pun ada ka?
tak kisah la paya jaras tukar dgn k. damansara ke, tp yg jd masalahnya PSM tu BUKAN ahli pakatan rakyat, jd tak boleh la PKR sesuka hati pajak kpd sesiapa yg dia nak--> cubaan PKR nak mengkhianati PR la ni bro...dr bagi kat PSM lebih baik PAS letak calon yg mewakili PR.
Kat sg acheh tu PKR haloba, sudah dipersetujui, Sg acheh tukar dgn Sg Bakap, tp PKR letak calon dia di dua dun nih...pengkhianatan ke2 oleh PKR keatas PAS..sama jer isu dgn dun di trangganu tuh..PKR ni parti yg tamak haloba, tak berpegang dgn janji dan pengkhianat!

Anonymous said...

Walawei..berpondan2 pulak dah....low mentaliti tul la penyokong PH nih, tp paling tak tahan bila kononnya berhujah dgn semangat hang tuan n jebat tu yg tak tahan tuh...lawak tul!

Anonymous said...

Pondan2 ni hanya ada dlm PKR jer la, contohnya Bang non dan Bang Piji auwwww...

Anonymous said...

Badi bin Bawang penipu. Sebenarnya pengkhianatan puak al-untawi tu mula dr projek UG. Prjek

Anonymous said...

Baling dadu Kat ameno dan badi bin bawang

Anonymous said...

Pkr tak tamak. Yang tamak ialah badi bin bawang

Anonymous said...

Yang lo manteliti ialah badi bin bawang

Anonymous said...

Yang pondan ialah badi bin bawang. Yang pondan2 ialah Al untawi2

Anonymous said...

Yang pengkhianat dan pondan ialah badi bin bawang. Korang semua bukan pondan

Anonymous said...

Ko baling je selipar ko tu kat muka badi bin bawang. Pah tu kalo ko tak puah hati ko ludah pulak mula bapak ko. Hehe

Anonymous said...

Badi bin bawang dan bahim bin mentol yang pusing keling

Anonymous said...

Korang untawi. Korang tau apa. Taik keldai tua korang tau la

Anonymous said...

Hang untawi. Jebat bukan. Tuah pun bukn. hang taik. Hang keldai. Hang unta

Anonymous said...

Pas parti yg bagus.
PAS CINTA MALAYSIA (PASCIN)

Anonymous said...

Pa $hit

Anonymous said...

PIGS je senang

Anonymous said...

Knapa muka lobai dol nampak tension je tu?

Anonymous said...

Relak la Pak lebai. Kang kena serangan jantung kang...

Anonymous said...

Jom la berhujah, mana semangat Hang tuah n Jebat korang tuh, wahai penyokong PH?, tak main la maki hamun semua nih, jgn berperangai mcm budak2 keciciran sekolah k!..wakakakakaaaka

Anonymous said...

Jangan gadoh2 jap lagi Pakkaram siarkan ramalan no. TOGEL untuk ahli2 cuba nasib tikam no.

Anonymous said...

Yg P@$ tamak kerusi apesal..
Tuhan dh bagi Kedah Tgganu & Kelantan....tapi x pandai jaga.. Cth kt Tgganu 1999.. byk sgt ckp ritorik & x buat keje. x de pe2 perubahan..last2 kalah... Kedah 2008.... mula2 ok.. last2 baloq.. berlagak..lupa diri... dok gila lobi dpt gelaran datuk... org pkai camry.. dia pun nk tukaq camry.. rakyat negeri dia pun susah.. bt kilang jem rambutan.. kilang jem la ni pun dah x nampak rupa dah.. buat kuin ... Mkk kalut mengalahkan D.O... dok melepak dgn baju batik kt Pejabat Daerah je.. Ahli Majlis pun sama..melancong rata je... bukan nk tgk rakyat pun.. jalan berlubang berlunggok.. skim kifalah utk org miskin pun wayang je.x nampak batang hidung pun....air lagi swasta.. lagi teruk....aku sebagai org kedah tau la apa yg Pas bt kedah dulu... belum lagi aku citer vvip p@$ yg ade skandel... memang memalukan... org P@$ kaw pdg serai kenai kot.... patut le p@$ kalah sb bala tuhan kpd P@$..kita walaupun parti Islam kalau bt x betul.. tetap akn dpt bala..kelantan tunggu masa.... teruk.. dari air,pengangguran,dadah,kebersihan,kemiskinan,banjir,balak,orang asli... sebelum kau dok tamak kerusi.. pikir dulu nk selesai benda diatas.. kau tu parti Islam.. parti Islam.. kena tunjuk cth yg baik.. bukan bila menang.. berlagak.. dok lawan tukaq keta.. audi la.. porche.. range rover.. velfire... perangai pun same mcm org kapir gak..

Anonymous said...

ko suh bang non berak dalam mulut mak ko la hehe.. peberet mak ko tu hihi..

Anonymous said...

ala dulu pondan piji pas sayang hehe.. abang lim kawin lain pondan piji pun pas benci dah hahaha

Anonymous said...

Anon 5.52
Apa yg ko menceceh nih?
Kedah jatuh ke BN pasal si Fuckrul tu yg mereng, gila jawatan, berkomplot dgn puak PKR nak jatuhkan Ust Azizan, psl Azizan tak layan puak2 nih utk dptkan projek. Ni fakta yg seantero dunia tau.

Soalan ko berkenaaan
a) kilang jem dan KUIN-- kenapa ko bebel ke PAS, dah Kedah jatuh ke BN, ko g tanya BN la kenapa tak teruskan dgn projek tuh
b) Skim Kifaalah--Skim ni masih berjalan dgn baik di kelantan yer
c) Masalah air--bkn saja masalah di negeri yg PAS perintah, tp masalah sama di negeri2 lain, so be fair pls
d) Skandel VVI-- kalu ko tak 100% sure, rasanya tak payah la ko nak mulakan fitnah. tp kalu betul ada bukti, silalah kemukakan, inilah masanya nak burukkan imej PAS...jgn jd mcm pondan piji, huha-huha kata ada bukti dan akan ditunjukkan dlm seminggu, hampeh..sampai skrg habuk pun tarak..
e) Psl Kereta -- kenapa ko nak jeles dgn diorg yg mampu tukar kereta, lantak diorg la duit dia, ko pun kalu nak kereta mewah, berusaha sekuat dan sekreatif mungkin, inshaaalah boleh dpt.

Yg lelain (banjir, dadah, kebersihan, kemiskinana etc)tu malas nak komen, psl bengap sangat soalannya...k

Anonymous said...

ya kau ngaku juga ..
kesimpulanya.. x tamak kerusi.. benda diatas pun x leh settle..kau parti islam..malu le bila gagal tadbir kerusi & negeri yg kau ade... bak kata pepatah..mcm Anjing dgn bayang2.. @ lagi sedap mcm kisah Lebai Malang... Tamak nk pi 10 kenduri.. last2 satu kenduri pun x sampai... akhir kata..
jaga dulu kerusi yg kau ade tu elok-elok.... info terbaru dengar citer Pas Tgganu nk lawan semua kerusi.. ape pun Semoga Berjaya....

Anonymous said...

Huh apa yg mengaku? psl tamak kerusi? tamak dgn siapa? Logikla PAS tamak dgn PH krn dah tak ada hubungan kerjasama politik lagi. Tp dgn sekutu PAS dlm Gagasan, surely PAS tak akan tamak.

Anonymous said...

Kalau hendak menarik pengundi pikir dengan otak yg sihat kalau asyik asyik guna hujah lebai ,untawi dan badi bin bawang main jauh jauh lah jawabnya he he......

Anonymous said...

Kalau hendak menarik pengundi pikir dengan otak yg sihat kalau asyik asyik guna hujah lebai ,untawi dan badi bin bawang main jauh jauh lah jawabnya he he......

Anonymous said...

bro... aku x nampak ape agenda pas kalau menang Pru14 ni. nk bt RUU ??? byk kelemahan RUU ni... sb byk kelemahan,cacat & persoalan.. byk pihak termasuk agamawan&mufti sendiri pun boleh pertikai....agenda pembangunan & kebajikan??? tgk kelantan.. tgganu... kedah... bagi aku gagal... bukan aku kata.. rakyat majoriti yg kata .. Rakyat yg hukum Pas dlm PRU.... Tapi ade 2 benda je yg aku puji Pas.. Pasti & U.Amal ...bagi aku 2 benda ni je yg hebat yg pas pernah bt..aku puji sungguh... bab perintah negeri & negara aku x nampak lagi pas mampu....... ni kajiaan aku time kt U dulu....& ramai yg setuju termasuk pensyarah2 pas sendiri.. x marah bro..

Anonymous said...

I tak marah itu masaalah pas yg penting umnu bn tak menang itu jer bro ...



Anonymous said...

kena pikir la bro... nk lawan umno.. pertama ..tolong ketepikan ego... dlm kajian aku diramal BN akn menang besaq gila2... menang bukan kerana BN kuat.... tapi menang krn kebodohan pembangkang yg rasa diri masing2 kuat & ego otak sendiri yg rasa diri dia je betul... Pas & Amanah dijangka kalah semua kerui Perlimen.... Bersatu 5.. Pkr 10.. DAP 25.... Kelantan tumbang hanya dpt kurang 5 kerusi dun je... Selangor 50/50.. Penang DAP menang 65%.. bila BN dh menang tunggu la.. masa utk rakyat disembelih kaw-kaw.... Bila dh x de kerusi.. sape nk pandang kita.. RUU dia lempaq kt tong sampah je... & x kan wujud lagi....

Anonymous said...

Pelik sungguh la dgn org yg mengaku islam, tp bila mai bab nak memperkasakan undang2 islam, ie RUU355, org islam sendiri termasuk mufti perlis n Rozaimi bermatian menentang...kenapa? dan kenapa Mufti wilayah dan Kelantan menyokong?
RUU355 tu very simple case, hanya nak menambahkan hukuman kesalahan syariah, itu jer. Ko kata banyak kelemahan dan kecacatan..ya memang akan ada kelemahan, tetapi sekurang2nya ada penambahbaikan drp yg terdahulu. Sebat 100 rotan misalnya, dah menepati syarak kan? lepas tu terpulang kpd negeri nak gubal undang2 syariah yg hukuman tak melebihi tahap ceiling RUU355 tuh.

Aku muskil kenapa ko dok sebut pasal pembangunan dan kebajikan di kedah dan trengganu, 2 negeri ni bukan PAS yg perintah, K..

Anonymous said...

Mcm mane nk sokong kalau.. RUU tu memang x lengkap & lemah.. Pas kena studi & improve dulu Ruu ni sebelum bentang..byk fitnah yg timbul kalau dh cacat... cth..soalan sy... adakah Raja, kaum kerabat,vvip akn termasuk dlm hukuman Ruu???? ciri2 penguatkuasa? hakim? hukuman apa yg kena 100k.. 100 sebatan.. 30 tahun pejara...???? utk makluman bro...ydp pas kaw aku pun x leh jwb...ade yg try jwab.. tapi diorg pun masih was2.... pasal Tnggu 1999 & kedah 2008.. tu adalah bukti kegagalan pentadbiran pas sepenggal... rakyat kedah & tggnu akn ingat....

Anonymous said...

Bro..ko tak payah la bercakap psl ego bagai...
Siapa yg ego dgn membubarkan PR, yg bagi aku gabungan paling berjaya?
Siapa yg tubuh PH tanpa sebarang jemputan kpd PAS?
Siapa yg buat langkah kajang, utk tabalkan bang non gila kuasa tuh? Siapa yg siang malam dok hentam PAS semata2 krn PAS mempertahankan prinsip dan dasar parti dan tak tunduk pada kemahuan DAP n PKR berkenaan RUU? Jd ko tak payahla bercakap psl ego, puak PH tuh yg terlebih ego dan terlebih berpolitik hingga merugikan islam.

Tp bila PAS putus tahaluf dgn PKR, ko kata PAS lak yg ego...kamus mana ko rujuk ni bro...

Anonymous said...

Bro...RUU355 tu semata nak menambah had maksima hukuman jer. RUU ni tak sebut pun secara specifik, VVIP, raja2 etc OK. Dia hanya sebut utk ORG ISLAM.

Ko boleh baca di sini:
http://www.sinarharian.com.my/nasional/tujuh-fakta-penting-mengenai-ruu-355-1.562136

Slps diluluskan oleh parlimen, negeri2 dah boleh start gubal undang syariah sendiri, tp had maksima tak boleh melebihi apa yg terkandung dlm RUU355 tuh. Terpulangla kpd hak negeri utk kecualikan sesiapa yg dia nak..raja, kerabat, vvip, hatta bini dia sekalipun kalu DUN negeri tu luluskan dan dpt perkenan sultan bagi negeri berkenaan.

Tak payah dok melalut la bro...Ciri2 penguatkuasa, hakim etc tak sebut pun dlm RUU355. Tak payah la ko terikut sangat dgn dakyah puak kapir utk discredit badan2/organisasi islam.

Anonymous said...

Kalau nak menang pilihanraya kena guna otak dan fikir secara matang tapi kalau serang pas lebih drp umnu bn yg menang jadi abu kalah jadi arang .....


Anonymous said...

Yg untung sapa lagi, kalu bkn kritian evengelis DAP...

Anonymous said...

yg silap korang pi jual dgn Ruu dgn name Islam & terlalu politikan RUU ni mcm hukum islam.... adakah hukum islam boleh dipinda ubah sesuka hati... dipinda kelas pesalah.. tu yg jadi fitnah & pecah belah kt umat islam.. Kafir mengkafir... hukum menghukum.... komen paling bodo..dari ydp pas pdg serai.. x sokong Ruu tanam jirat..dari mane dia dpt fatwa ni... last2 dia ngaku salah & minta maaf.... bagi aku RUU ni baik & Ok tapi kena studi betul2... cacat byk.. panggil Jakim..Mufti..Alim Ulama bahas & bincang.... pi bt kajian sikit kt Brunei,Pakistan,Arab Saudi...

Anonymous said...

melalut jer kerja ko...baru jer test dgn RUU355 pun dah kalut apatah lg kalu betul bentang RUU utk pinda perlembagaan membenarkan Hudud di jalankan, aku rasa jadi gila babi semua kapir dan sebahagian org islam kat msia nih!..aku nak tanya ko, RUU355 yg dok ada dan yg telah diluluskan thn 1984 tu sempurna ke tak? pindaan RUU355 2016 tu utk tambah kadar hukuman RUU355 thn 1984..cacat cela kot celah mana pulak dan RUU bkn hudud.
Okla ko kata cacat banyak, bagi la contoh kecacatan RUU355 2016 tuh...tp hanya kecacatan akta RUU355 jer tau , jgn dok melalut adakah VVIP, raja2 etc

Utk pengetahuan ko yg rasanya kurang membaca, tp dok dengar cakap kedai kopi, Jakim, mufti WP dan Ktan dah setuju dgn RUU nih.

Anonymous said...

x marah bro...
kesian aku tgk..
memang sah ruu ni ciptaan Pas @ hj hadi... & x de kena mengena dgn hukum islam... tu je kesimpulannya... tu je jawapn yg aku cari.. t.q bro sb layan aku..

Anonymous said...

.....Tamat.....

Anonymous said...

Anon 1.19
Binggo...tebukti sebenarnya ko bukan nak mencari kebenaran pun sebenarnya, tp nak menentang RUU355 psl PAS yg bawa..psl tu ko kata RUU ni sah ciptaan PAS Hj Hadi. Aku yakin kalu PAN/PKR yg bawa, sure ko akan sokong 100% kan..kan.
Dari awal lagi aku rasa ko kelentong aku dgn dakwa ko tu org PAS...tp tak pa la, ahli PAN kan rahmatan fil alamin, tipu pun dibolehkan...ok la selamat berjuang la dgn idealis PAN ko tu, tp hati2 jgn kena tipu sampai tergadai islam dah ler...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.