Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAGI LA MUKA LAGI

ORANG KAFIR TIDAK AKAN SENANG
KEPADA ISLAM SELAGI KAMU
TIDAK MENGIKUTI CARA
MEREKA.
 
KERANA KEPENTINGAN POLITIK AGAMA 
DIJUAL TAK APA ! 


KALAU BERTINDAKPUN KERAJAAN
HANYA WARNING JE !


Pak Karamu
 
 
The Star tidak belajar dari pengalaman lalu
Nasrudin Hassan

SHAH ALAM - Akhbar The Star dilihat gagal mempelajari daripada insiden sebelum ini melibatkan isu sensitiviti umat Islam kerana mengulangi kesilapan yang sama.

Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan berkata pihak kerajaan sepatutnya bertindak serius mengenai perkara ini.

“Sampai bila kesabaran umat Islam mahu diuji sedemikian rupa dan berterusan dicabar? Mereka cetus provokasi supaya keamanan dan kemakmuran negara tergugat kemudian sekali lagi jadikan kita sebagai kambing hitam?

“Kerajaan harus serius dalam isu sebegini, jangan bertindak lebih kurang dan beri muka berulang kali kepada penghinaan Islam dan provokasi terhadap umatnya,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Semalam, muka depan akbar The Star memaparkan gambar umat Islam sedang menunaikan ibadah solat berjemaah beserta tajuk ‘Malaysian Terrorist Leader’.

[ARTIKEL BERKAITAN: Akhbar The Star mohon maaf]
Ini bukanlah kali pertama insiden seperti ini terjadi, sebelum ini akhbar Nanyang Siang Pau telah mempersenda Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan menggunakan karikatur seekor monyet berserban.

Sementara itu, beliau turut mempersoalkan dari mana datangnya keberanian pihak-pihak terlibat untuk bersikap sedemikian.

“Permohonan maaf setelah berkali-kali insiden serupa berlaku juga merupakan satu lagi siri penghinaan.

“Persoalannya, kenapa mereka semakin berani? Sama ada mereka semakin angkuh dengan sokongan ekonomi dan politik yang diperolehi atau umat Islam yang semakin lemah kerana berpecah sesama sendiri,” tambahnya lagi.

Tambah Nasrudin lagi, beliau menyeru semua pihak agar berhenti dari melakukan sebarang provokasi  untuk menguji kesabaran umat Islam.

“Jangan terus mencetus provokasi kerana ia tidak selamanya memberi keuntungan kepada mereka, kembalikan keamanan dan keharmonian negara dengan semua pihak khasnya media untuk saling hormat-menghormati dan memelihara sensitiviti keagaam dan kaum.

“Kami tidak mahu The Star mengambil sikap sama seperti DAP yang anti Islam mengeksploitasi isu kerana kami yakin di luar sana ramai orang bukan Islam yang tidak bersetuju dengan sikap sebegini,”katanya lagi.

1 orang berkata:

Unknown said...

Saya ibu surty tki singapore saya hadir berkomentar di dalam blog ini,cuma ingin menceritakan kisah nyata,sekaligus mau mengucapkan banyak terimah kasih kepada Mbah Sero,atas bantuannya semua hutang2 saya sudah pada lunas,nomor togel yang Mbah berikan lansung 4d bocoran singapore,syukur alhamdulillah tembus dapat kemenangan 800.juta,itu dalam bentuk uang indo,kemarin saya sangat bingun karna hutang banyak syukur sekarang sudah senang,saya tidak akan melupakan bantuan Mbah,apa bila saya sudah pulang ke indo saya akan berkunjung kepondok Mbah untuk silatu rahmi,bagi saudarah2 yang lagi terlilit hutang jangan anda tutus asa,kalau mau sukses seperti saya silahkan tlpn atau sms Mbah Sero di nomor O82~370~357~999 beliau seorang paranormal yang bisa di percaya,karna sudah memberikan bukti,ingat kesempatan tidak akan datang untuk kedua kali,jadi giliran anda untuk membuktiannya terima kasih...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.