Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BILA RAFIZI BUKA MULUT, RAKYAT MELUAT DENGAN PKR

BILA RAFIZI MULA BUKA MULUT,
RAKYAT MULA MELUAT DENGAN PKR
 
BILA RAFIZI BUKA MULUT,
ANUAR BERTAMBAH JAUH DIHATI RAKYAT
 
BILA RAFIZI BUKA MULUT,
AZMIN JADI PILIHAN JADI PI EM
 
BILA RAFIZI BUKA MULUT,
TERINGAT LANGKAH KAJANG GAGAL
 
BILA RAFIZI BUKA MULUT,
MUSUH PKR BERTAMBAH RANCAK
 
 
-Pak Karamu-
 
 
PKR 'ada cara' nak jadikan Anwar PM ke-7
Rafizi Ramli
Rafizi Ramli - Foto Sinar Harian oleh Afiq Razali
 
SHAH ALAM - PKR tetap berpendirian Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah calon terbaik untuk diangkat menjadi Perdana Menteri ke-7, sekiranya Pakatan Harapan menang pada PRU14 nanti.

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, walaupun Anwar masih berada di penjara namun parti itu 'ada cara' untuk menjadikan beliau perdana menteri yang seterusnya.

"Persoalan siapa Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang: jawapan kami adalah jelas, Perdana Menteri setelah Pakatan Harapan menang adalah Anwar Ibrahim.

"Kaedah Pengampunan Diraja ada walaupun nampak sukar tetapi rakyat tahu ada kaedah pengampunan diraja yang boleh digunakan dan membolehkan Anwar dibebaskan segera dan bertanding segera dalam pilihanraya kecil.  

"Kaedah ini ada digunakan dalam kes-kes ehsan untuk membebaskan pesalah, apatah lagi dalam kes Anwar Ibrahim ia satu kes fitnah yang jelas oleh musuh politik beliau yang mahu menghentikan kemaraan rakyat menuntut perubahan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: PKR menang, Anwar PM ke7]

Mengulas lanjut, Rafizi berkata, sahabat-sahabat di dalam DAP dan Amanah pernah bersetuju agar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah menjadi Perdana Menteri interim (mewakili Anwar Ibrahim) sementara usaha pembebasan Anwar Ibrahim dilakukan melalui kaedah pengampunan diraja.  

"Saya yakin dalam masa sebulan dari tarikh kemenangan PRU14 Anwar Ibrahim boleh dibebaskan dengan cara ini dan sebulan kemudian terus bertanding dalam sebuah pilihanraya kecil sebelum mengangkat sumpah menjadi Perdana Menteri," katanya.

29 orang berkata:

Anonymous said...

parti jual agama x suka piji pondan, sebab piji pondan lawan dia.. huhu

Anonymous said...

Bila Rafizi buka mulut baru ramai yang tahu dan terkejut sebab ada orang dimulut kata hendak menegakkan Islam nampak alim, tapi makan dedak......

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [3383] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 690 JUTA , wassalam.















powertrain1648 said...

Kemdian dah tersepit kona baring kata pkr x anti pun ruu355...kan

Anonymous said...

rasanya rakyat lagi meluat kat parti jual agama berbanding parti kaki bontot,rasanya gitu la.. sebabnya ialah pas ni ialah sebuah parti yg jual agama, mcm2 hal yg telah memalukan anak cucu yg pas telah buat demi politik.. contohnya khalifah umar abd aziz la, negara islam xda dalam quran la, tendang hasan ali nak hapus arak la, sambut maulid bidaah tapi sambut besday ngan karpal singh ok la,doa jahanam sesama muslim la,kafir mengkafir sesama muslim la.. dan lain2.. hehe

Anonymous said...

Anugerah Tuhan

Anonymous said...

So confirm la piji pondan?

Anonymous said...

x cornfirm, yg cornfirm ialah ape yg piji pondan cakap.. yg tu sume cornfirm hehe.. 100percent hahaha

Anonymous said...

dulu masa pas berkawan ngan parti kaki bontot, kenapa parti kaki bontot masa tu bagi gambaran seolah2 pas itu dijalan yg benar,parti yg tiada silapnya dimata parti kaki bontot masa tu.. saling backup membackup sehingga kadang2 mengundang rasa geli geleman nak muntah hehehe.. padahal pas dulu dan sekarang sama je masih pas yg sama yg jual agama juga..korang ingat lagu ruu yg pas mainkan skrg tu lagu ape? dulu dia pun tolak ruu kat kedah...
tapi knp sekarang pas dah x benar pulak kat mata parti kaki bontot, kenapa? sebabnya.. kebenaran itu bagi setiap pentaksub politik ialah seolah2 mcm atok dia punya..x kira parti ape pun, memang mcm tu.. kalo atok dia kata salah2la, kalo atok dia kata betul2 la.. kebenaran tu mcm milik atok dia hehehehehe.. memang itu realiti dia.. cuma yg lebih sedih ialah pas.. sebab pas lebih terbabas, sebab dia bukan setakat buat kebenaran tu mcm atok dia punya, bahkan syurga neraka kafir x kafir pun dia buat mcm atok dia punya..kalo atok dia kata masuk neraka2la.. kalo syurga2 la..kalo atok dia kata kafir2 la.. demi politik hehehehehe..betol?hehehe..

Anonymous said...

Kik...kik..kik.. yang penting bagi PH siapa jadi PM.. hu..hu.. rakyat nk jadi apa pi mampos la.... nasib ko la parti pencacai DAP...

Anonymous said...

Umno hamba abdi 3 parti kapirr
Mca
Gerakan
Mic

Anonymous said...

Masa tu semua ok, sejak ATGNA meninggalkan kita gang gang nak UG naik tocang, cacing naik kemata, masa ATGNA belum kembali kepada PenciptaNya dah nampak belangnya tapi tak berani nak berterus terang, tapi ura ura UG ni sejak kes 1MDB, mungkin masa tu dedak dah mula beredar kesana kesini jadi mata dah ungu biru tu yang menyebabkan macam sasau, yang sebenarnya apa yang Pas nak buat untuk masa depan Malaysia????? nak menegakkan syiar Islam???? entah lah...cakap tak serupa bikin????? dalam Islam menyuruh kita berdendam? suruh kita maki hamun? suruh kita putuskan hubungan? nampak banyak perkara yang diamalkan jauh menyimpang dari ajaran Islam, dimuktamar pumpang pumpang......putus hubugan.... tapi jawatan taknak lepas, bila yang keluar dari Pas tak letak jawatan, marah.... bawa lari kerusilah , makan duit haramlah, kena bertaubat nasuhalah, ponteng mesyuarat parliment tak haramkah makan elau MP tu? bila tak menjalankan apa yang diamanahkan oleh rakyat tak salahkah? Rakyat pilih wakil rakyat adalah untuk membela nasib rakyat bukan suruh ponteng, bukan suruh panaskan kerusi saja fikirlah sendiri.....

Anonymous said...

sekadar kajian aku pasal islam & penggerak kt malaysia...
1-Bab pentadbiran rasa2 yg sistematik dpt kt Abim
2-Bab teknologi&kesihatan @ teknokrat IR & Dr dpt IKRAM
3-Bab Perniagaan dpt kt Rufaqa@Ikhwan Al-Aqam
4-Bab dakwah hikmah dpt kt Jemaah Tabliq
5-Bab Budak2 Tadika @ kanak-kanak Ribena dpt kt Pasti@Pas...
Nota....
Byk org Abim dok kt PKR
Byk org Ikram dok kt PAN
Byk org kaya dok kt jemaah Tabliq
Byk peniaga 100% halal dok kt Rufaqa..
Pasti adalah milik pas...

Anonymous said...

Sebenarnya umno marah sbb azmin tak pecat exco pas. Peluang nak jadi MB sblm pru14 tak kesampaian. Tu yg dia kata pas tak sda maruah tu..

Anonymous said...

Cukuplah mentadbir tadika.

Anonymous said...

Elehhhhh.... Sebenarnya umnobn dah boleh kalah awal dah. Tapi pasal ada sekor keldai tua biol tu la, rakyat terpaksa tanggung sengsara lebih lama. Mintak2 bila kita dah tak ada, anak cucu kita yg belajar sejarah besok, kencing atas kubor keldai tua biol tu.

Anonymous said...

Baru ni aku baca surat khabar sinr.harian..semlm kot...
Kelantan Juara Hiv... Juara Dadah..
Bila ditanya kt Nik Am@r, dia melenting.kata salah Thailand.Woi rakyat hg pun x reti jaga ka..nk pi salah Thailand pasai pa?...
kesimpulannya... Pas memang x de bakat mentadbir.. kata Serambi Makkah....mane maruah anda selaku Parti Islam??? Kelantan pun x mampu tadbir.hancus... ade hati tamak nk tawan negeri2 lain.. bakat menghabiskan balak ade la..bakat menjahanamkan alam sekitar ade la.. bakat pecah belah umat ade la.... Buat malu name Islam je...

Anonymous said...

dok kalut dgn balak je..
tukar keta...
tambah bini..
layan taukey besar..
lawan husam..
Rakyat??????
lantak lahhhh korang....

Anonymous said...

Kan dah cakap klu menang nuar jadi pm. Hadi boleh jual kepok leko sotong

Anonymous said...

Jgn salahkan pas. Salahkan Hadi. Dia x pandai jaga pas

Anonymous said...

Apa ko ingat klu pastaik menang nasib rakyat terbela?

Tokey dedak dgn tokey kereta mewah je yg terbela klu pas menang

Anonymous said...

Lebai tua la pondan. Nak saman husam ngan fizi pun takut

Anonymous said...

Tak guna sokong pas. Undi pas, umno yg menang. Skongkol je tu

Marianty Tan said...

ingin berita politik yg lebih ? kunjungi saja
http://laskarpolitics.blogspot.com/2017/05/inilah-alasan-habib-rizieq-kenapa-tidak.html

Anonymous said...

Pkr kelantan confirm letak jawatan. Pas selangor bila nak confirm letak jawatan?? Pening kepala azmin. Elaun puluh2 ribu tu....

SOTONG MAKAN TAIK said...

Expert tangkap sotong yg licin dan membelit. Main politik pun dia licin dan suka membelit.

Anonymous said...

Kalau gitu baik rafizi tutup mulut jer .....

Anonymous said...

masa tu dia ok sebab dia kawan ko..itu je.. lepas dia x kawan ko..mcm2 ko cakap hehe..kan?hehehw..ko nak tau x? yg mcm2 ko cakap ni pulak ialah hal yg org dah lama tau semasa dia kawan ngan ko dlu lagi pun org dh tau hihi..mcm pas la sekarang ni dia kata dap tu mcm2..pun org dah tau lama dah tu semasa dia kawan ngan dap pun org dh tau hehehe, dia x payah bgtau pun xpe hehehe.. sama la mcm ape ko cakap pasal pas akrg, org dh tau lama.. ko x payah cite pun xpe sebenarnya hihihi.. kan?

pak alresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-3744-3355) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-3744-3355)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO


>>>>>TOTO TOGEL MALAYIA KLIK DISINI <<<<<


PESUGIHAN DAN PELET KLIK DISINI


















 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.