Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MIMPI MINUM AYAQ KRLEBOQ

Isnin, 22 Mei 2017

Kalu Anak Jantan Kata Wakil Pemuda PKR (AMK)

Gua sudah lama tertarik dengan perkembangan politik Selangor dan walau pun gua penyokong Nuar gua bukan jenis lembu yang boleh di tarik tali oleh pimpinan PKR. Parti yang tidak memiliki apa-apa sewaktu wujud dan parti Pak Lebai yang paling banyak membantu baik dari segi jentera, pentas ceramah malah duit untuk calon PKR bertanding pun hasil dari kutipan akar umbi Pak Lebai. Gua tahu semua perkara itu kerana gua bukan buta politik macam budak separuh masak dari Kemaman yang di angkat taraf pakar strategi PKR. Istilah parti Pak Lebai nih bukan isu baru, ia sudah wujud pada zaman penjajah lagi dan kerana parti Pak Lebailah PAS dapat di daftarkan kerana penjajah menganggap ia bukan ancaman kepada Umno pasal Pak Lebai dulu tak ramai dapat belajar belajar ke luar negara.

Gua paling benci dengan budak separuh masak nih kerana dia wujudnya 'Langkah Kajang' dan 91 muka surat yang sarat dengan fitnah terhadap mantan MB Selangor, TSKI yang banyak jasanya dalam pentadbiran kerajaan Selangor sehinggakan PR menang lebih bergaya pada PRU13. Semuanya kerana khazanah Selangor yang banyak tetapi kawalannya cukup ketat untuk kegunaan peribadi seperti projek-projek, jawatan CEO GLC dan wang rakyat Selangor ditahan oleh TSKI dari masuk ke tabung PKR.

Ia benar-benar menyakitkan hati para pembangkai-pembangkai maka muncullah idea bodoh dari budak separuh masak dengan 'Langkah Kajangnya' dengan alasan paling celaka buat gua iaitu lebih mudah PR akan merampas Putrajaya jika TSKI di ganti oleh Nuar. Gua dari menjadi penyokong dah naik meluat dengan perangai pimpinan PKR yang masih bersisa perangai Umno. Bila idea itu tidak mendapat sokongan TGNA dan TGHH, Nuar dalam keadaan tak terurus selepas bertemu dengan TGHH berkata 'aku nak jadi PM pun tak bagi nak jadi MB pun tak setuju.

Pandir-pandir haprak mula menyerang TGHH luar dalam kerana PAS tak sokong Nuar rampas jawatan MB dari TSKI yang lebih amanah. Mungkin politik kebudakkan dari golongan terulung jika Nuar jadi MB Selangor senang nak rampas Putrajaya sebab Putrajaya duk dalam area Selangor. Sekarang timbul wakil pemuda PKR (AMK) yang mencabar exco PAS Selangor letak jawatan kalu anak jantan. Kalu nak kira anak jantan, semua Exco dan MB letak jawatan pasal PKR, PAS dan DAP menang di Selangor atas nama Pakatan Rakyat bukan Pakatan Haprak.

Lebih-lebih lagi dengan para pandir-pandir yang saban jam menunggu lampu hijau untuk mengisi jawatan Exco selepas melarikan kerusi PAS. Sekarang dok heboh Che Det sign petisyen 'Bebaskan Anwar' dan bukan main bangga macai-macai kat Che Det. Betapa mudahnya Che Det perbodohkan macai-macai sedangkan beliaulah mastermind 'Liwat I' dan ada cakap-cakap dari kem Pok Jib bahawa Che Det antara individu penting dalam isu 'Liwat II' demi menghalang Nuar menjadi PM kerana ketika itu beliau membonekakan Pok Jib.



Apabila terhadap halangan untuk menaikkan Mukhriz sebagai legasi beliau untuk jawatan PM, beliau mula menyerang Pok Jib melalui proksinya dalam dan luar Umno. Adakah pemimpin PKR masih berada tahap gaban dengan helah orang yang menciptakan 'Liwat I dan II' atau mereka telah dibutakan oleh Che Det yang tidak menyokong Nuar untuk jawatan PM dengan tidak bersama-sama dengan pimpinan Pakatan Haprak mengangkat plakad 'Anwar PM ke 7'.

Gua ingat bila PKR duk bersama PAS yang Islamik dapat membentuk jati diri tetapi DAP yang terang-terangan memusuhi Islam juga dijadikan idola. Gua boleh katakan jika ikut stail PAS payah nak kaya macam Adam Rosly yang budak separuh masak kata yang Adam tu bekas ahli PAS. Lu fikir sendirilah jika Adam Rosly masih bersama PAS adakah beliau akan menjadi begitu kaya. Pasal itulah beliau masuk PKR pasal dalam PKR mana ada halal haram, lu nak duit lu minta komisen dan jika lu nak pelacur lu bagi tahu jer nak hantar kat mana. Apa yang boleh gua nasihatkan pada rakan-rakan gua ialah PKR sudah lari dari landasan perjuangan.

Bagi gua baik PKR atau PAS atau DAP usah tunjuk gah untuk PRU14 kerana kemenangan PR pada PRU13 kerana masing-masing memberi sumbangan untuk kemenangan dengan mengguna pakai istilah markas lu markas gua, jentera lu jentera gua walau pun PAS paling banyak menyumbang tetapi pejabat tarak campur pasal itu kawasan sensitif buat mana-mana parti politik. Masih tak sedar diri ker Che Det duk kencing depan muka lu all dan jangan harap Nuar untuk jawatan PM selagi beliau tak mampus./GANR

21 orang berkata:

Anonymous said...

Ceh...mamat ni baru masuk pas.

Anonymous said...

Byk sgt baca haprakkah tu

Anonymous said...

Kalau berani luluskan pengunaan 1 logo utk PH!
Dasar xde tolur...
BN je ke yg layak guna 1 logo...?

Anonymous said...

Tak dpt jawatan Dr azmin. Tak dpt jadi calon. Terus lompat2. Lompat2 tiba2 jadi untaaa.

Anonymous said...

Mintak sgt lah. Parti yg guna nama islam tu bila bercakap gunalah bahasa yg melambangkan islam. Jgn ikut bahasa pak karamu, lebih teruk drp bahasa org parti dap. Buat malu org islam aje klu ada kapir dap baca.

Anonymous said...

Jgn jd mcm pemimpin dan pengikut PAN, lompat tinggi2, sampai masuk kandang babi daa...

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [5162] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 690 JUTA , wassalam.







Anonymous said...

Pemakan DEDAK

Anonymous said...

Istiqomah la dgn badi bin bawang, dia pemegang kunci sorgaaa

Anonymous said...

Dengar cerita kat selangor dah siap2 sedia nak melompat..
Kesian pas.

Anonymous said...

5000 tu susah nak jaga bang. Jaga sini, sana lompat. Jaga sana, sini lompat. Boleh sakit jantung kronik kalu fikir....

Anonymous said...

Strategi serba tak menjadi. Harap simpati kat umno aje la

Anonymous said...

Mamat x dpt jawatang.
Meroyang manjang.
Kesiang.
Last2 jual temberang.
Sebijik macang Pak karang

Anonymous said...

PKR kelantan dah letak jawatan lum?....hhahaha..kesian presiden tunggul kayu korang, arahan pun pengikut tak layan...

Anonymous said...

Dah letak pun serta merta. Sbb tu tak dtg masa angkat sumpah. Cuma 2 org shj angkat sumpah sebelum arahan wan azizah. Demi maruah.


Bukan macam pussangor

Anonymous said...

Assalamualaikum.
Saya nak tanya, bolehkah kita sebagai Islam menyokong orang yang menfitnah Nizar bersekongkol dengan Dap? Apakah hukum perbuatan tersebut!

Anonymous said...

Assalam.
Minta maaf ustaz. Apakah hukumnya kita menyokong orang yang mengkafirkan orang Islam lain tanpa bukti kukuh?

Anonymous said...

Mintak maaf ustaz. Jika ketua kita selalu memaki hamun dan memanggil orang dengan panggilan yg buruk seperti barua dan anjing, apakah hukum perbuatan itu?

Halalkan atau haramkah?

Anonymous said...

terubat rindu penggila taik bang ketum dapat tatap gambar bang ketum kat atas hihihi..

Anonymous said...

Maaf tuan yg bertanya...siapakah org yg dipanggil barua dan anjing tu? adakah disebut nama "barua" atau "anjing" tu secara specifik? atau kenyataan umum. Contoh ayat: Macam anjing DAP menyalak kepada bukit etc..etc. Yg korang terasa apesal, ate korang tuh mmg anjing DAP?

Anonymous said...

pas pun silap gak tgglkan ketum kaki bontot, cuba korang x tinggal dia, mesti dia backup ko kaw2,saling backup membackup hehehe.. biase la tu kan hihi

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.