Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ORANG JENIS NI PUN ADA, CUBA TANYA RAKYAT SIAPA YANG MENYEBABKAN ANUAR DIPENJARAKAN ?

Mahathir tandatangani petisyen bebaskan Anwar
Turut Hadir
Pengerusi Parti Pribumi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad turut hadir di Kongres Nasional Tahunan Keadilan ke-12 di Dewan Raja Muda Musa, Shah Alam, hari ini. - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM
 
SHAH ALAM - Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menandatangani petisyen untuk membebaskan 'musuh'nya satu ketika dahulu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dr Mahathir, yang menjadi perdana menteri  selama 22 tahun, berbuat demikian ketika hadir pada Kongres Nasional Tahunan Parti Keadilan Nasional (PKR) ke-12 di sini, hari ini bersama isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

Ketika diminta mengulas, Dr Mahathir mengakui bahawa beliau mahu Anwar, yang menjadi Timbalan Perdana Menteri sewaktu zaman pemerintahannya, dibebaskan.

"Ya saya menggesa supaya beliau dibebaskan... bukan saya yang menyebabkan beliau dipenjarakan, itu cerita lama..." katanya kepada pemberita.

Kongres yang dianggap perwakilan PKR sebagai yang terakhir sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 itu  turut meletakkan pelantikan Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-7 sebagai agenda utama.

Turut hadir Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang. - Bernama

24 orang berkata:

Anonymous said...

Aku ni bodoh. Sebab tu aku undi pas. Kalau aku undi BN nanti kejaan BN bagi aku kerja pulak. Aku susah hati kalau BN buat lebuh raya. Aku naik moto tapi aku takut nanti ada lebuh raya kena bayar tol. Sebab itu aku undi pas supaya hidup aku macam ni aje. Panjat pokok kelapa pun banyak boleh dapat. Satu hari 10 ringgit, sebulan sudah banyak betul. Sebab aku sayang pas, aku derma 10 ringgit seminggu. Mintak2 pas menang lagi kat negeri aku

Anonymous said...

puaskanlah nafsu kau TERNAKAN DAP.

Anonymous said...

0658 - Ternakan Shia

Anonymous said...

HINA DAN MAKILAH SESIAPA YANG KAU INGIN MAKI DAN HINA , JIKA IANYA DAPAT MEMUASKAN NAFSU MU TETAPI HARUS KAU INGAT, SEGALA YG KAU LAKUKAN AKAN DIPERTANGGUNG JAWABKAN DIAKHIRAT KELAK. CACI, MAKI DAN HINALAH SESIAPA SAHAJA YG BOLEH MENGEMBIRAKAN NAFSU MU.

Anonymous said...

Kalau Pak Karam belajar agama, Pak Karam tentu tau kalu dah buat salah Kat orang, kena mintak maaf Kat org tu, baru mintak ampun kat Allah taubat nasuha. madey dah buat cam tu. Anwar dah maafkan. Selesai. Tinggal madey dgn Allah saja.


Tang nuar masuk penjara 5 tahun la ni, tak kan Pak Karam tak tau angkat sapa. Tak silap aku so sepol jumpa big mama dan abam jit kan?? Tak kena mengena pun dgn madey dah. Tak kan haprakkah Pak Karam tak baca? Mustahil la Pak Karam tak baca haprakkah.


Ni nak tanya Pak Karam pulak. Hadi dah mintak maaf kat ahli amno ke belum. Tak salah dulu ada cerita kapiaq mengkapiaq gantung kat dinding. Yg kapirkan ahli pan tu dah mintak mahaf? Yg hanjing orang tu? Yg tuduh org tokey pil kuda tu dah mintak mahaf? Yg nak tanam org dlm jirat cina tu dah mintak mahap? Ingat tu, Allah tak ampun, Allah tak terima taubat klu tak mintak maaf Kat orang yg Kita buat dosa....bawak sampai ke neraka tu. Tu Allah sebut dlm Quran.


Sbb tu aku kata, madey tu jauh lebih baik sbb nuar Dan maafkan dia bila dia Minta maaf.


Hadi ada buat? Tak ada kan? Sbb apa tak buat? Sbb dia rasa dia saja betul. Dia rasa dia boleh masuk syurga tanpa perlu mintak maaf dgn org yg pernah dia maki dan panggil dgn macam2 gelaran.


Mcm tu pun Pak Karam nak sokong lagi? Guna otak sikit la Pak Karam. Pak Karam tu dah tua, dah masa utk guna otak berpandukan Quran sepenuhnya dan bukan sekerat2 ikut kesesuaian spt yg tuan guru Pak Karam selalu buat turrr

Anonymous said...

Aku ahli pas la. Aku ada no keahlian pas boleh masuk syurga. Ko tak percaya boleh Tanya pakat penyokong tuan guru aku. Kalu tak percaya lagi ko boleh Tanya YouTube. Ko Google "ada nombor keahlian pas boleh masuk syurga".

Elehhhhh...ko ada no keahlian pas? Tak ada kan?

Anonymous said...

Ni lagi sorang anjing dap tak faham bahasa. Aku maki ker ikut suka aku la. Aku buat ni sebab aku walak Kat tuan guru aku tau. Parti Ko ada walak Kat tuan guru ko ker? Tak ada kan? Tuan guru aku tu bagus. Tak ada yang tak bagus kecuali yang bagus2 aje. Sebab tu aku ikut apa yg tuan guru aku buat. Dapat pahala tau ikut apa yg tuan guru aku buat. Dah la aku ada no keahlian masuk syurga, dapat pahala lagi ikut tuan guru aku maki hamun pandap. Korang lain la, tuan guru pun tak ada. Apa punya parti tak ada tuan guru macam tu. Cukai betol punya parti tak ada tuan guru. Cehh

Anonymous said...

Biar betul madir dah minta maaf kat Anwar jubo? ko kalu nak kelentong pun berpada2 la.

Anonymous said...

Hadi pun kalu mintak maaf sbb baruakan Amanah, aku akan maafkan. Tapi setakat ni, aku tak pernah tahu dia ada mintak maaf. Mungkin sbb dia tu percaya dia ahli surga kot. Tak apalah. Mudah2an Allah buka hati dia utk minta maaf kat mat Sabu dan geng2 yg dia pernah baruakan dulu. Sebenarnya kami kesian kat Hadi, mungkin dia tak pernah baca ayat Quran atau hadis pasal mintak maaf ni....mungkin dia nak tunggu hari raya baru boleh mintak maaf kot

Anonymous said...

Ko klu baca haprakkah he memang tak jumpa. Tak apalah. Cuba ko Tanya lebai YouTube. Tail "mahadir Minta maaf kepada Anwar" atau "Anwar maafkan mahathir".


Tapi kalu ko tail "Hadi Minta maaf.......", Memang tak jumpa la. Tak caya try la. Jgn malu2.

Anonymous said...

Aku bukan mcm lebai dol tu. Lebai dol kau tu kaki kelentong.

Anonymous said...

Cikgu2 tu sedekahkan duit potongan gaji dia la nak bagi tolong lebai. Mana ada lebai cilok duit gaji cikgu agama

Anonymous said...

Lebai bukan sebat balak hutan simpan la. Sbb tu aku undi parti lebai. Sebenarnya lebai nak bagi hutan tu bersih. Gajah tak masuk. Nak elak bahaya kalu angin kuat kang hempap rumah orang asli. Lebai tu nak tolong orang asli bagi hutan tu terang. Tapi depa tak paham. Nak jugak duduk dlm hutan byk nyamuk tu. Dia org tak faham. Kami he faham tau.

Anonymous said...

Alaaaa...kalau setakat air sungai tu keruh mcm teh susu tu biasa la. Mana Ada bahaya. Untung lagi ada. Dalam masa harga barang byk naik ni, tak perlulah nak beli susu dan teh lagi. Letak gula je dah jadi teh susu. Korang mana nak faham strategi Kita orang. Kalu tak caya, korang meh la sini minum teh tarik ori.

Anonymous said...

Korang bukan ahli politik sbb tu korang tak faham kenapa parti kami berbaik dgn umno. Ini strategi tuan guru kami untuk kalangan umno. Kena kencing tu biasa la sbb tuan guru kami dah biasa kena kencing. Tarakk Hal punya la. Korang apa tau sbb korang tak pernah kena kencing. Korang tak tau kenikmatan kena kencing.... Tu pasal korang bodo

Anonymous said...

Disebabkan buta agama jenis pak karam ni lah yg sebabkan islam tak berkembang di bumi malaysia ni. Sesama islam tapi tak faham makna bermaafan, mcmana la nak berdakwah dgn yg non muslim. Oh! lupa pulak, pak karam ni jenis rasis tak suka dgn cina, mmg tak sampai la dakwah kat kaum lain.

Anonymous said...

Salam pak karam. Pak karam ni ulamak jugak ke? Ada buat kuliah agama kat mana2 tak? Dah berapa ramai berjaya di islamkan? Ke pak karam ni jenis islam yg selam selam?

Anonymous said...

Badi bin bawang mmg bodo bro. Sebab tu kita kena ikut dia. Miskin dunia takpa, yg penting kita doakan tuan guru kaya raya, dapat pandu landrover dan bini 3-4 org, janji dapat tumpang pahala tuan guru dan dapat masuk syurga.

Anonymous said...

Pok KERA mu..agen umno dan yahudi

Anonymous said...

Ana ni kerja kuli, panjat pokok kelapa sama dgn berok mat yeh. Tapi walaupun otak ana lebih kurang sama dgn kawan ana iaitu berok mat yeh, namun ana akan tetap undi parti tuan guru ana. Biar ana misking kedana tak apa asal dpt walak dan baiah jaga tuang guru hingga tuang guru kaya raya.

Walaupun ana ni otak sebaris dgn berok mat yeh, tapi ana akan undi parti tuang guru ana. Tuang guru mesti diutamakan dan kebajikannya, isteri, anak dan keluarganya dijaga. Ana jalan kaki dgn berok mat yeh pun tak apa sbn ana redha dan walal. Ana baiah, kalau ana beli moto, ana jatuh talak 3 dgn berok mat yeh.

Anonymous said...

Kita serupa bro. Bukankah tuan guru bro sudah sama dgn presiden kita.

Kita ni serupa bro.
Kita sayang umno. Kita sayang pas. Pas dan umno adalah rakan karib bro..

Mengucap la bro...

Anonymous said...

Banyak org kata kawe ni bodo. Meme kawe bodo sebak kure zat. Hari2 kawe make nasi ngan budduu sejak kecik. Ada orghe kato kawe ni otak tak cukup, kawe ngakku beto sokmo cakak org tu. Sbb tu la kawe undi parti pas. Sapa yg bodo2, lembam2, ngok2 tu maghi la undi pas. Mana tau kalu demo undi kawe, kawe bole jadi YB baru pah kat pasir mah ganti yb yg lama.

Anonymous said...

kawe ni vahlol dan viol ahap tinggi. kawe ni vodoh mevantol2. Sevab itu kawe mengundi farti fas pimpinan vadi bing vawang.

vidop vadey
vidop vadey
vidop vadey

Anonymous said...

Kalau gini gaya grass root parti ni berkempen pada pru 14 jangan harap nak dpt undi orang yg berfikir degan waras bye bye lah he he .....

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.