Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAHADHIR KAKI PUNGUT MAKLUMAT TEPI JALAN


ORANG MELAYU YANG SAYANGKAN ISLAM WAJIB MENOLAK BERSATU KERANA MAHADHIR ADA DIDALAMNYA

SEMUA ORANG SUDAH KENAL MAHADHIR SEBAGAI SEORANG YANG MENENTANG HUDUD  DAN SYARI'AT ISLAM.


-Pak Karamu-
Timbalan Presiden Pas tempelak Bersatu
Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim Tuan Man
KOTA BHARU - Pas menempelak sikap pimpinan Bersatu berterusan menyerang parti Islam itu dengan bermodalkan maklumat yang dipungut di tepi jalan.

Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, sudah cukup Bersatu menjaja hubungan baik Pas dan Umno sehingga menuduh parti bekerjasama dalam soal kerusi pada PRU14 nanti.

Menurutnya, Pas secara konsisten sejak dari dahulu lagi menerusi Majlis Syura Ulamak telah membuat penafian yang mana secara jelasnya tiada sebarang kerjasama dengan Umno.

“Bahkan semua kerusi kita lawan Umno. Di Kelantan pun tak ada menunjukkan kerjasama Umno dengan Pas, mereka pindahkan undi dan sebagainya, itu membuktikan tuduhan itu bohong.

“Saya fikir kalau kita pimpinan yang percaya kepada maklumat tepi jalan, kita tidak layak bercakap sebagai pemimpin. Saya fikir beliau sepatutnya dapatkan maklumat yang betul,” katanya kepada media semalam.

Terdahulu beliau menyampaikan Kuliah Jumaat di Medan Ilmu sempena perasmian Tabung Ihya Ramadan Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar raya Islam (MPKB-BRI) yang dirasmikan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menunjukkan Pas mahupun Umno tidak akan letakkan calon jika salah satu daripada parti itu bertanding di mana-mana kerusi pada PRU14 nanti.

Majlis Syura Ulamak juga telah mengeluarkan surat rasmi dalam soal hubungan dengan Umno dan Pas, oleh itu Tuan Ibrahim berkata, pihaknya akan terus memperkasakan blok ketiga tanpa menoleh ke belakang lagi untuk menghadapi pilihan raya umum.

Mengulas lanjut perkara itu, Tuan Ibrahim menyifatkan kesungguhan Bersatu menyerang parti itu habis-habisan kerana masih mengharapkan Pas menyertai Pakatan Harapan.

“Kita sudah nyatakan tak akan bersama Pakatan Harapan kerana prinsip yang kita bawa sering ditentang oleh beberapa kumpulan dalam pakatan tersebut,” katanya.

Tuan Ibrahim juga menganggap sekiranya parti itu datang ke Kelantan dengan menganjurkan pelbagai program ia bukannya dilihat sebagai jalan untuk membantu Pas sebaliknya memberi tongkat kepada Umno.

12 orang berkata:

Anonymous said...

Kesian titm. Jauh betul tertinggal bas. Kalu malu tanya Nik abdoh atau Hadi, pi la tanya lebai google dan lebai YouTube. Taib je "pas ug". Semua kuar.


Titm mungkin take tau lagi kot, lebai YouTube lebih jujur drp badi bin bawang

Anonymous said...

Mungkin perkara ini disembunyikan drp pihak2 tertentu kerana bimbang diketahui semua ahli Dan pihak yang tidak sekepala dalam parti.

Anonymous said...

Mungkin tawaran ug pada masa lampau menjanjikan hadiah yg amat lumayan. Hanya sohabat2 terdekat yg patut tahu.

Tn Guru Tar Snake said...

Cuba tanya ahli parti bernama encik Nasa dan tanya betul2. Encik Nasa tentu ada jawapannya.

Anonymous said...

Arwah TGNA pun tahu. Camner titm tak tau ni? Kesian betul kat titm. Asyik tertinggal bas aje.

Anonymous said...

Pak lebai ni cakap apa pun orang dah tak peduli. Misti kena pangkah president dia. Kuasa tarakkkkk. Cakap lebong bole la

Anonymous said...

Benda dah jadi umum dah. Bukan madey sorang yg dah tau. Nik Aziz masa hidupnya pun tau dan sudah bagi amaran kpd geng ug dan badi bin bawang.

Tidur lama sangat tn ibrahm ni kot?

Anonymous said...

Hahahaha
Cuba ingat2 balik. Sapa bawak badi bin bawang jumpa Mr Zzzzz? Apa dedak yg diminta oleh badi bin bawang?

Nasib baik Mr Zzzzz reject. Kalu Mr Zzzzz tak reject, tentu badi bin bawang dah naik Porsche dah

Anonymous said...

Bodo. Mamat ni tak pernah tengok gambar badi bin bawang berpeluk dgn abam jit kot?

Anonymous said...

Oiiiii...korang kutuk tuan guru aku ni, korang nak kena penampor mat ober ke?

Anonymous said...

Byk sgt baca haprakah tu. Tu sbb benda2 lain x tau.

Anonymous said...

Pak Karamu, sekarang Pak Karamu tidak kelihatan seperti padi tetapi kelihatan sepaerti lalang,ingatlah... jika Allah mahu seseorang itu berubah dan sedar apa kesilapan yang pernah dilakukannya, pasti ia akan berubah, jika Allah mahu seseorang yang bukan berugama Islam mati didalam iman, sebelum ajalnya ia akan melafazkan SYAHADAH, tetapi...jika kita yang mengaku berugama Islam asyik mengutuk, menghina sesama kita mengikut kata hati tanpa mengigat akan hari pembalasan ...... mungkin kah sempat kita bertaubat......janganlah kerana taksub kita lupa akan segala galanya

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.