Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HARAP RAFIZI MEMPERTAHANKAN DAKWAANNYA


JIKA RAFIZI MEMOHON MA'AF, MAKA MEMANG BENARLAH DIA KAKI FITNAH.

ATAU

 ADAKAH RAFIZI MEMANG HENDAK JATUHKAN  MARUAH PEGAWAI-PEGAWAI AGAMA ISLAM 

DI NEGARA INI ? 

atau rafizi benar-benar hendak jatuhkan 

maruah PKR ?

-Pak Karamu-

 

 

Selasa, 9 Mei 2017



Rafizi diberi kata dua





Pakar fitnah PKR, Rafizi Ramli diberi tempoh sebulan untuk menarik balik kenyataan dan minta maaf secara terbuka kerana memfitnah hakim syarie di negara ini.

Jika gagal, Ahli Parlimen  Pandan itu akan berdepan tindakan saman.

Ketua Pendaftar Mahkamah Rayuan Syariah Terengganu, Wan Abd Malik Wan Sidek memberi kata dua itu selepas membuat laporan polis terhadap Rafizi di Kuala Terengganu.

Pada 10 April lalu, Rafizi dalam program sidang Parlimen olok-olok mendakwa, kes hakim mahkamah syariah ditangkap dan ditahan kerana rasuah lebih banyak berbanding hakim mahkamah sivil.

Sebelum ini, Ketua Hakim Syarie Wilayah Persekutuan Datuk Mahammad Ibrahim membuat laporan polis terhadap Rafizi di Putrajaya pada 4 Mei lalu.

17 orang berkata:

Anonymous said...

Keluar artikel gantung utk raih sokongan!
Keluar lah kenyataan penuh!

Anonymous said...

Dalam timbangan hukum Islam, lebih baik sepuluh orang lolos dari hukuman duniawi dari pada satu orang yang tidak bersalah terhukum akibat kekeliruan hakim.
Dalam menjalankan tugasnya, seorang hakim tidak boleh terpengaruh oleh perasaan dendam, benci, keberpihakan pada yang beperkara, ataupun kepentingan kekuasaan.
Hakim harus jujur dan adil dalam kondisi apa pun dan kpada siapa pun.

Pada zaman Ibnu Toulun di Mesir, gaji hakim ditetapkan 1.000 dinar emas sebulan.
Dan, di zaman Daulah Fathimiyah di Mesir, gaji hakim ditetapkan 1.200 dinar emas sebulan (setara dengan 3.000 dolar AS sekarang).

Dengan gaji sebesar itu dimaksudkan agar para hakim tidak mudah menerima suap atau gratifikasi.
Pada saat ini, gaji yang besar tidak menjamin seorang hakim kebal terhadap suap dan gratifikasi.
Integritas hakim lebih banyak ditentukan oleh kekuatan mental spiritualnya dalam mencintai kebenaran dan kesetiaan jiwanya terhadap kesadaran hukum serta kebenaran dan keadilan yang harus ditegakkan walaupun langit akan runtuh.

Oleh karena itu, tidak semua sarjana hukum layak untuk mengemban jabatan hakim.

Anonymous said...

Pas pulak parti lebai2 penipu jual agama.

Anonymous said...

Saudara hanya membela hak seorang hakim syariah jauh sekali menghinanya.
Jangan dangkal dalam mentafsir hujah.

Melainkan hati sudah HITAM

Anonymous said...

Saudara Rafizi hanya membela hak seorang hakim syariah jauh sekali menghinanya.
Jangan dangkal dalam mentafsir hujah.

Melainkan hati sudah HITAM

Anonymous said...

Jadi hakim kalau lembam bahaya tau

Anonymous said...

Hakim dan tok lebai manusia biasa jugak yg punya nafsu dan buat dosa.

Anonymous said...

Nah amik ko... piji pondan pemfitnah...

Anonymous said...

Kosong kau ni!

Anonymous said...

kena penjara nnt, minta letak mamat piji ni satu cell dgn bang non..biar menanah kena tut..tut

Anonymous said...

pas marah kat pondan ni sementara je.. esok2 baik ngan abg lim.. pas puji la pondan ni balik mcm dulu2 hehe

Anonymous said...

Rafizi ada data.
Tunjuk data kang semua terkangkang.

Anonymous said...

Bro, mak ko nak naik Q7 ker Velfire? Naik Q7 mantap bro, suspension cantik. Sikit tak gegar masa belayar

Anonymous said...

mak ko taksub politik mcm ko gak ke? hehe.. jgn mak ko wat politik jadi agama cukup la.. nyusahkan orang t haha

Anonymous said...

Anon 1.26
ada data konon...kalu ada dah lama dah dia tunjuk...hahaha, buat lawak hari wesak tul malaun PH nih..

Anonymous said...

Walaon 2:43 belajar2lah bersabar. Jgn ikut mcm perangai gelojoh ketua lebai Pas. Keluar data nnt tak cukup tanah ko dgn lebai2 rasuah nak lari..

Anonymous said...

lebai pun dah pandai maki malaun!!!
kah.. kahh.kahhhhh...
last.. last.. kena BALAun!!! K-O terus.... dh kena ribut taufan pun x insaf2 gi si geng lebai ni.... tobat byk2...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.