Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

GEMPA KUAT DI PHILIPHINA


Dua cedera gempa kuat gegar Filipina
Dua cedera gempa kuat gegar Filipina
Beberapa pekerja membersihkan sisa runtuhan bangunan lama yang runtuh akibat gempa di General Santos selatan Filipina, kelmarin.

MANILA - FILIPINA. Gempa berkekuatan 6.8 skala richter menggegar Filipina, awal kelmarin dan turut menyebabkan dua cedera selain beberapa bangunan mengalami kerosakan serta gangguan bekalan elektrik.

Pihak berkuasa memaklumkan gempa tersebut telah mencetuskan panik dalam kalangan penduduk yang mana kebanyakan daripada mereka sedang nyenyak tidur.

Perkhidmatan Geologi Amerika Syarikat turut mengeluarkan amaran gelombang ombak bahaya di Mindanao dan Indonesia selepas gegaran tersebut berlaku pada jam 4.23 pagi (waktu tempatan), namun amaran tsunami telah ditarik balik kurang dua jam selepas insiden itu.

Sementara itu, Institut Vulkanologi dan Seismologi Filipina melaporkan bacaan gegaran itu adalah 7.2 skala Richter dan pusat gempa terletak kira-kira 53 kilometer di luar pantai selatan Mindanao. - AFP

6 orang berkata:

Anonymous said...

Hukum ambik/ guna duit potongan gaji cikgu rm14 juta:


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَن تَكُونَ تِجَارَةً عَن تَرَاضٍ مِّنكُمْ

“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu saling memakan harta sesamamu dengan jalan yang batil, kecuali dengan jalan perniagaan yang berlaku dengan suka sama suka di antara kamu…” [an Nisaa/4 : 29].



Sumber: https://almanhaj.or.id/2891-tinggalkan-pekerjaan-batil.html

Anonymous said...

Hukum ambik/ guna duit potongan gaji cikgu rm14 juta tanpa kebenaran pemiliknya:

وَلَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُوا بِهَا إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُوا فَرِيقًا مِّنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالْإِثْمِ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ

“Dan janganlah sebagian kamu memakan harta sebagian yang lain di antara kamu dengan jalan yang bathil dan (janganlah) kamu membawa (urusan) harta itu kepada hakim, supaya kamu dapat memakan sebagian daripada harta benda orang lain itu dengan (jalan berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui”. [al Baqarah/2 : 188].



Sumber: https://almanhaj.or.id/2891-tinggalkan-pekerjaan-batil.html

Anonymous said...

Hukum ambik/ guna duit potongan gaji cikgu rm14 juta tanpa kebenaran pemiliknya:



sabda Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam.

لَيَأْتِيَنَّ عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ لاَ يُبَالِي الْمَرْءُ بِمَا أَخَذَ الْمَالَ أَمِنْ حَلاَلٍ أَمْ مِنْ حَرَامٍ

“Sungguh akan datang kepada manusia suatu masa, yaitu seseorang tidak lagi peduli dari mana dia mendapatkan harta, dari jalan halal ataukah (yang) haram”. [HR Bukhari]

Anonymous said...

HUKUM AMBIL/ GUNA PAKAI POTONGAN GAJI CIKGU AGAMA RM14 JUTA TANPA KEBENARAN GURU BERKENAAN:



Ketahuilah, seseorang yang memakan harta haram, hidupnya tidak akan tenang dan bahagia. Doa yang dia panjatkan akan tertolak. Rasulullah telah menyebutkan sebuah kisah. Yaitu seorang laki-laki yang telah menempuh perjalanan jauh, sampai keadaannya menjadi kusut dan berdebu, kemudian dia menengadahkan tangannya ke langit seraya berdoa “ya Rabbi, ya Rabbi,” akan tetapi makanannya haram, minumannya haram, pakaiannya haram, dikenyangkan dari yang haram. Lantas, bagaimana mungkin doanya bisa dikabulkan?! [HR Muslim].

Anonymous said...

HUKUM AMBIL/ GUNA PAKAI POTONGAN GAJI CIKGU AGAMA RM14 JUTA TANPA KEBENARAN GURU BERKENAAN:


Sabda Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam

مَنْ اقْتَطَعَ حَقَّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ بِيَمِينِهِ فَقَدْ أَوْجَبَ اللهُ لَهُ النَّارَ وَحَرَّمَ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ وَإِنْ كَانَ شَيْئًا يَسِيرًا يَا رَسُولَ اللهِ قَالَ وَإِنْ قَضِيبًا مِنْ أَرَاكٍ

“Barangsiapa merampas hak seorang muslim dengan sumpahnya, maka Allah mewajibkan dia masuk neraka dan mengharamkan baginya surga,” maka salah seorang bertanya,”Meskipun sedikit, wahai Rasulullah?” Rasulullah menjawab,”Ya, meskipun hanya setangkai kayu sugi (siwak).”[HR Muslim]

Anonymous said...

HUKUM AMBIL/ GUNA PAKAI POTONGAN GAJI CIKGU AGAMA RM14 JUTA TANPA KEBENARAN GURU BERKENAAN:




Barangsiapa merampas hak seorang muslim dengan sumpahnya, maka Allah mewajibkan dia masuk neraka dan mengharamkan baginya surga..

(Sendiri mau ingat. Jangan sokong buta tuli. Nak sangat makan share dengan lobai2 biawak?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.