Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KUALA KANGSAR MENILAI PARTI MANA YANG BERPENGARUH

MAINKAN KEPALA MELAYU

SUASANA INI JUGA ALANGKAH BAIKNYA BERLAKU DI SUNGAI BESAR, ANDAINYA BERLAKU DI SUNGAI BESAR BN TETAP JUGA MENANG ! DI K. KANGSAR BEBAS PECAHKAN UNDI BN DAN AMANAH PECAHKAN UNDI PAS. DAP,MCA DAN GERAKAN  SENYUM  - Pak Karamu


Lawan empat penjuru pecah undi semua termasuk BN
Nizar Jamaluddin
Mohammad Nizar dalam sidang media, kelmarin.

KUALA KANGSAR - Amanah Perak menyifatkan pertembungan empat penjuru yang berlaku di PRK Parlimen Kuala Kangsar akan memecahkan undi semua parti termasuk BN.


Timbalan Pengerusinya, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, mana-mana parti tidak boleh mendabik dada selain perlu bekerja keras untuk merealisasikan kemenangan di PRK tersebut.


"Empat pihak bertanding maka secara automatik akan berlaku pemecahan undi. Itu realitinya.


"Pemecahan undi itu juga bukan hanya berlaku di kalangan pembangkang. BN juga terpalit sama. Semua kena kerja keras, tiada kelebihan untuk mana-mana parti," katanya.


Menurutnya, beliau juga tidak bersetuju dengan kenyataan Naib Presiden Pas, Idris Ahmad yang menyifatkan penyertaan Amanah dalam PRK berkenaan akan memudahkan BN untuk meraih kemenangan.


Beliau berkata, pihaknya berharap rakyat di Kuala Kangsar akan memilih calon Amanah, Ahmad Termizi Ramli sebagai wakil mereka di peringkat Parlimen nanti.


"Dia anak jati Kuala Kangsar, berkelayakan dan berpengalaman luas dalam aktiviti kemasyarakatan. Jadi di situ kita lihat beliau punya kelebihan tersendiri," katanya.


"Analisa yang mereka buat tak berapa tepat. Kita tak boleh kata BN boleh menang sebab boleh jadi ada ahli BN yang akan sokong kita dan begitu juga sebaliknya," katanya.


Sementara itu, Pengarah Pilihan raya Amanah, Dr Mohd Hatta Ramli pula berkata, beliau melihat BN merupakan lawan yang perlu diberi perhatian pada PRK kali ini.


Katanya, meskipun Parlimen itu merupakan kubu kuat BN sejak dari dahulu namun ia bukan alasan untuk Amanah tidak boleh mencapai kemenangan.


"Kita ada bantuan daripada PKR dan DAP dalam Pakatan Harapan. Kita juga akan pastikan setiap jentera diperkasa dan diperkemaskan untuk menghadapi PRK ini," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.