Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ADAM TERLEPAS PANDANG ATAU ADAM TAK TAHU NAK PANDANG LAMPIRAN A&B ?

Rafizi kembali 'tenangkan' Adam Rosly
Rafizi Ramli
Rafizi Ramli 
 
SHAH ALAM - Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli hari ini melampirkan pendapatan dan perbelanjaan NGO Invoke dan NOW sejak ditubuhkan, sepertimana yang dituntut oleh Ketua AMK Ampang Datuk Adam Rosly.

Ujar Rafizi, walaupun, beliau tidak perlu melayan karenah Adam, namun sebagai bekas penjawat awam, beliau perlu tangkas memberi jawapan dalam semua isu bersabit ketelusan.

"Oleh yang demikian, saya sertakan penyata pendapatan dan perbelanjaan bagi Invoke dan NOW seperti yang ditunjukkan di Lampiran A dan B," katanya yang melampirkan perkara itu dalam satu kenyataan medianya hari ini.


Terdahulu, Sinar Online melaporkan Adam bertegas bahawa beliau sudah hilang sabar dengan perilaku Rafizi.

Adam berkata, beliau dan beberapa pemimpin parti telah lama bersabar dengan Rafizi bagi memelihara perpaduan dan reputasi PKR.

Oleh itu menurutnya, beliau kini tidak lagi boleh mendiamkan diri berhubung kutipan dana secara besar-besaran daripada orang ramai bagi pihak Rafizi (NGO Invoke dan NOW).

Mengulas lanjut Rafizi berkata Invoke adalah sebuah syarikat berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan tertakluk kepada Akta Syarikat.

"Tahun kewangan Invoke Solutions Sdn Bhd adalah bagi tempoh berakhir 31 Disember 2017," katanya lagi.

Katanya, laporan kewangan yang telah diaudit perlu difailkan dalam tempoh yang ditetapkan mengikut undang-undang.

"Penyata kewangan Invoke hanya boleh diaudit selepas 31 Disember 2017 dan selepas itu, orang ramai boleh menyemak kedudukan kewangan Invoke dari semasa ke semasa mengikut carian di SSM," katanya.

Sementara itu, katanya Now juga adalah sebuah syarikat berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan tertakluk kepada Akta Syarikat.

"Tahun kewangan Oversight and Whistleblowers Sdn Bhd adalah bagi tempoh berakhir 31 Disember 2017," katanya.

Sementara itu, laporan kewangan bagi tahun kewangan 31 Disember 2015 yang telah diaudit dan difailkan dengan SSM mengikut undang-undang disertakan di dalam Lampiran B.

"Laporan kewangan bagi tahun kewangan 31 Disember 2016 sedang disediakan dan diaudit," katanya.

28 orang berkata:

Anonymous said...

KUTIPAN TIN MILO DRP CERAMAH POLITIK JIKA ADA PERMIT KUTIPAN DRP POLIS pun wajib diaudit.

Kalau tak audit ditakuti akan disalah guna atau disapu oleh orang yg tidak boleh dipercayai. Serban bukan bukti kejujuran.

Anonymous said...

Buat atau minta kutipan secara formal drp pihak awam kenalah audit dulu sbelum duit kutipan itu boleh digunakan. Tak boleh la kutip lepas tu buka tin masuk dalam poket. Kena ada ketelusan la. Integriti org panggil.

Anonymous said...

Bukan derma tin milo jer kena audit, tp semua dana yg diterima oleh parti2 politik dimsia kena audit..terutamanya dana utk parti DAP dan PKR. Takut2 DAP n PKR terima dana drp yahudi utk lingkupkan msia, spt yg didedahkan oleh Zuhdi marduki n Razali ex-DAP mmbr.

Anonymous said...

pak karam dah jadi batu api.
dah naik pangkat jadi mcm saitan yg suka buat adu domba.


HUKUM BUAT ADU DOMBA AGAR ORANG BERKELAHI:

Siapa saja yang melakukan adu domba, berarti ia telah melakukan apa yang telah dilarang oleh Allah SWT dan telah berbuat dosa, maka nerakalah baginya sebagai balasan. Sebagaimana sabda Nabi Muhammad SAW yang artinya; “Tidak akan masuk surga bagi Al Qattat (tukang adu domba).” (H. R. Al Bukhari). Oleh Ibnu Katsir kemudian dijelaskan bahwa mereka yang disebut sebagai Al-Qattat ialah orang-orang yang senang mencuri dengan pembicaraan orang lain tanpa sepengetahuan oleh mereka yang didengarkan olehnya akan perbincangannya, kemudian olehnya disebar luaskanlah pembicaraan tersebut kepada orang lain atau ke masyarakat akan tetapi dengan tujuan untuk mengadu domba orang tersebut.

KENAPA ORANG SUKA BUAT ADU DOMBA:

Orang yang sedang mengadu domba pasti memiliki niat atau maksud dan tujuan yang tidak baik terhadap korbannya (orang yang diadu), misalnya agar orang lain dibenci atau dipecat dari pekerjaannya.
Seorang pengadu domba ialah mereka yang senang sekali menyebabkan pertikaian atau menjadi provokatornya. Hal paling mendasar dan yang paling sering menjadi penyebabnya ialah perasaan iri terhadap seseorang sampai muncul keinginan untuk membuat buruk atau menghancurkan orang tersebut. Cara paling mudah ialah dengan menyebarkan berita palsu atau memfitnah sehingga orang lain juga turut membenci orang yang ia benci.
Orang yang suka mengadu domba biasanya juga merupakan orang yang munafik atau bermuka dua, sehingga dihadapan orang yang ia adu domba ia akan tetap terlihat baik padahal dibelakangnya tanpa sepengetahuan orang itu, ia bersikap jahat dengan menjelek-jelekkan orang yang ia adu domba.

APA BALASAN ORANG ADU DOMBA:

Adu domba merupakan perbuatan dosa yang mana surga diharamkan baginya, dengan kata lain neraka adalah balasan daripadanya

Di dalam Al-Qur’an, Allah SWT berfirman;

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِن جَآءَكُمْ فَاسِقُُ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَافَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

Anonymous said...

Bila pula lebai hadi, din ayam, nik amar, nasha jongang, nik abuduh, tontowi dan yg lain2 lebai yg pandu kereta mewah nak istihar harta?

Anonymous said...

Ooooo..puaK PAS jer la kena istihar, puak PH tak yah..tp yg duk kena dakwa rasuah tuh puak PH semuanya, pasti kalu istihar harta, 100% pemimpin PH akan kena dakwa la...

Anonymous said...

pihak PKR, Dap memang dah tiap2 tahun isytihar harta.
Ko tak tau lagi ker?
Tu la, asyik baca haprakkah aje.
Yg ko tau cuma PM Kanada masuk Islam....
Hadoiii susah nak explain kat keldai sekor ni

Anonymous said...

2 Exco pas selangor sambut azmin dan bermesra2.
2 org lagi adun pas pun ikut sama.

Tak guna punya harum manis...ini misti pandap dah jampi nih.
Rosak ana punya programmm

Anonymous said...

betul ke dengor2 cerita kat selangor ada 6 orang nak lompat ke pkr?
suspen betul aku baca tukartiub

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.


Anonymous said...

Pak walaun..bila agaknya org melayu boleh tgk yb2 dari parti lebai jual agama Pas nak isytiharkan harta dan pendapatan masing2?

Anonymous said...

ye ke pemimpin PKR istihar harta tiap2 thn?...tp naper lak piji meroyan suruh Adam rosly tu istihar harta dia? nampak sangat anon 4.59 pembohong!!!

Anonymous said...

Anon 6:16 dari suruh adam rosly lebih baik ko suruh ketua lebai parti jual agama 90juta yg isytiharkan harta dan pendapatan dia dulu. Selama ni sekor beruk lebai tak pernah buat. Baru ko akan tahu sape munafik sebenar.

Anonymous said...

Beruk lebai...hahaha. Terbaik bro
Mcm beruk tersedak dedak
Malu nak saman

Anonymous said...

Hahahaha...faktanya
a) pemimpin PH yg banyak rembat rasuah----> Adam Rosli, LGE, Assmin, Zuraidah.
b) pemimpin PH gak yg kaki zina---> mat sabu n Zairil
c) Pemimpin PH gak kaki fitnah----> Piji n pudin
d) Pemimpin PH gak kaki lubang kunyit ----> bang non

Cukup lengkap keburukan semua dah berkumpul dlm PH...so malaun PH, anon 8.04 dan 8.23 tak payah la nak nyumpah seranah sana sini, sumpah ko tu tak dpt menutup fakta dpn mata...baghal!

Anonymous said...

Nombor togel untuk dijual!! Sila hubungi karamu karam walia.

Anonymous said...

Statement bodoh dari pemakan dedak!

Anonymous said...

PAS can shout as much as they like but the voters have made up their minds a long time ago since they broke off from Pakatan Rakyat, to shy away from PAS.

To the majority of the voters, PAS is apparently a troublesome party which has no direction and can't be trusted.

Anonymous said...

Kuat jugak buat fitnah anak buah sipemakan dedak ni. Ikut perangai tn guru dia agaknya.

Anonymous said...

Dream on la dgn lu punya mimpi basah..DAP supporter, hakikatnya org cina sendiri dah meluat dgn gelagat lu punya pemimpin...dan melayu islam dah tak akan undi lu olg lagi PRU14...

Anonymous said...

Ada sekor lebai bangsat..x sabar2 nk perintah selangor..kalu kat tganu..x nak campur hal orang..dasar lebai jahanam 90juta..balik candat sotong la weh..

Anonymous said...

anon 10.08
Mana adab? kalu sehari tak maki hamun, fitnah dan mencarut tak boleh ke?

Anonymous said...

Biasalah..yg suka buat fitnah, maki hamun, kafir mengkafir org Islam hasil menimba ilmu dari tuang guru Hadi Awang.

Tuang guru kencing berdiri, walaon biol kencing berlari.

Takburrr!

Anonymous said...

Org melayu islam dah meluat dgn pas. Cuma yg suka takfiri je masih bergayut dgn lebai dedak

Anonymous said...

Aku ikut cara hadi

Anonymous said...

Adab 10:08 lebih elok dari ketua lebai Pas dan walaon2 biol dia. Tak caya tgk kat youtube ucapan2 tular ketua lebai munafik maki hamun, memfitnah dan mcm2 lagi. Walaon ikut bersubahat.

Anonymous said...

Ulamak2 suu dan walaon Pas skrg kerjanya mengkafirkan ramai org2 Islam. Nabi dan ulamak2 dulu mengislamkan ramai org2 kafir.

Dasar Parti Ajaran Syaitan.

Anonymous said...

ye la tu org islam dah meluat dgn PAS...dr pemerhatian dan pergaulan aku, org islam meluat, pertama kat DAP, kedua kat khadam DAP (PAN), ketiga kat balaci DAP (PKR)..tak payah dok syok sendiri la malaun PH sekelian...kalu ko nak tau lebih, g la sembang2 dgn jemaah surau/masjid kat tempat ko tu...tak guna dok tanya dgn mamat rempit dan kaki disko..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.