Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

POLITIK MATANG

Tak pelik pun pembangkang ke majlis kerajaan
Idris Ahmad
Idris Ahmad

SHAH ALAM - Sudah menjadi satu kebiasaan untuk pemimpin pembangkang hadir ke program-program yang dianjurkan oleh kerajaan jika mendapat jemputan rasmi.

Naib Presiden Pas, Idris Ahmad berkata, tiada apa yang pelik jika ada kehadiran pemimpin pembangkang ini terutamanya jika kawasan tersebut diwakili olehnya.

“Kebiasaannya ahli Parlimen (MP) dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) daripada kerajaan atau pembangkang akan dijemput secara rasmi ke program yang dianjurkan oleh Kementerian atau jabatan kerajaan.


“Kadang-kadang kerajaan negeri juga menjemput MP dan Adun pembangkang untuk hadir terutama di program di dalam parlimen yang diwakili, ia sudah menjadi satu kebiasaaan,” katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.

Minggu lalu, kehadiran Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hadir ke Majlis Pelancaran Program Tukun Tiruan oleh Menteri dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mencuri tumpuan umum.

Tambah Idris lagi, pemimpin yang mengkritik kehadiran Abdul Hadi ke program tersebut merupakan seorang yang ‘pelik’.

“Tidak ada perkara pelik melainkan orang itu adalah seorang yang pelik dan ada penyakit di dalam hatinya, manusia seperti ini, kita berdoa kepada ALLAH SWT semoga sakit jiwanya segera sembuh,” katanya lagi.

33 orang berkata:

Anonymous said...

POLITIK MATANG..NATANG..MALANG.

Anonymous said...

Politik binatang.
Lebai Zimbabwe.
Binawe

Anonymous said...

Range rover, mini cooper, porsche, vellfire, Q7 dan 90juta. TAKBIRRR!!!

Anonymous said...

abang lim belum rayu memujuk dan..sementara dia lum pujuk ko bergayut kat dahan kasih umno la wat abang lim bengang hehe.. ko dakwa ko matang..

esok2 kot ko lentok kalo abg lim pujuk n wat u turn.. pun ko dakwa ko matang..
hahaha.. semua ko matang.. bodoh

Anonymous said...

baru2 lepas ko kawin jadi isteri kepada abg lim dulu, tiba2 ko wat pengumuman yg rupa2nya setelah sekian lama ni negara islam tu xda dalam quran... hehehe
masa tu pun ko kata ko matang..
padahal orang tengok ko puyalah bodoh berpolitik sampai memalukan anak cucu, bebal ngalahkan kerbau kat sawah hehehehe..
ape la barua punya manusia hihihi

Anonymous said...

tahniah PAS atas politik matang...biarkan pemuja pig eater meroyan...tak lama lagi mampus la tu!

Anonymous said...

Tok Pa kena tendang sebab dah TUA. Bila korang nak tendang keluar Ayatollah Hadi si NELAYAN TUA tu??

Anonymous said...

pas luv abang lim so much sebenarnya.. tapi abg lim ego x nak pujuk pas..esok2 abang lim pujuk la tu insyaAllah.. khalifah umar abd aziz pas tu hihihi..

Anonymous said...

daripada aku tendang tuan guru, lebih baik aku tendang keldai.

Anonymous said...

Pas bakal jadi TUKUN.
Simbolik Si Sabery kat Si Lebai.
Si Lebai Huddy juga sama2 rasmikan pas bakal di TUKUN kan oleh umno.
Terbaik.
Berpolitik kena bijak bukan Matang! Bila matang kena makan lah jawabnya.
Hahahaha

Otak lembam lebai Zimbabwe

Anonymous said...

Pas bukan main politik matang. Pas main pilitik malang

Anonymous said...

Kenapa keldai tua dan unta2 main keliling kaki penyanun? Kutip saki baki dedak ke?

Anonymous said...

Padang muke mung.
Parti mung dah jadi tukung tiruang

Anonymous said...

Tua dah nyanyuk tu

Anonymous said...

Hadi jadi PM.
Idris jadi TPM.
Awwww

Anonymous said...

Tuan guru keldai

Anonymous said...

Pujukan kak ros lagi power

Anonymous said...

Harakah jadi Haprakah.
Kahkahkah

Anonymous said...

Keldai tua tengok pada rumput. Mana boleh bagi rumput lebih di situ dia lepak....

Anonymous said...

P romlee dah buat filem lobai musang berjanggut. Sebijik sama.

Lobai masuk dalan peti tukun tiruan

Anonymous said...

Tergolek klate terjun laut jadi tukun tiruan

Anonymous said...

Sejarah tok lobai....

Ada tengganu, tengganu tegolek.
Ada perak, perak tegolek.
Ada kedah, kedah tegolek.
Ada klantang, klantang pung nak tegolek.

Jadi tukung tiruang lagi bagus

Anonymous said...

ape pun pas still the best parti la.. parti yg terbabas berpolitik sehingga tahap memalukan anak cucu, memalukan agama dan bangsa hehehe.. dah terpahat dalam lembaran sejarah hihi..

Anonymous said...

matang dgn umno je...
sb umno byk duit.... dgn pan & dap dok maki laknat.. dulu x pe la lebai2 ni pkai kapcai & keta proton je.. lebai skrg dh pkai audi & porche..bini pulak 2,3.. nk sara bulan2 pun teruk.. nk kawan terus dgn umno takut ahli lari.. kencing je kata politik matang.. ahli bukan taw pun.. semua ahli budak2 pondok je.. spm pun x de....goreng2 je..

Anonymous said...

Ditanya sama ada kerjasama Umno dan PAS itu akan menimbulkan persepsi negatif dan perasaan kurang senang pihak tertentu, Hadi berkata ia akan difahami oleh mereka terutama rakyat di peringkat akar umbi.

“Insya Allah rakyat akan faham bila rakyat menyedari yang kepentingan dan hak mereka dijaga dengan baik. Rakyat boleh berfikir dengan matang di dalam perkara ini kerana pelaksanaan secara praktikal itu lebih penting berbanding teori.

"Stanby rakyat Kelantan. Isyarat Hj Hadi nak serah Kelantan kepada kerajaan BN"

Anonymous said...

Aku rakyat Kelantan tolak Pas kerana mesra umno.
Pantang keturunan aku nak serah Kelantan pada parti warisan British (BN)
Kenapa Pas nak berbaik dgn parti warisan British?

Anonymous said...

korang risau yg pas tu cinta kat umno.. insyaAllah sebenarnya pas memang mencintai dap, korang tggu la nanti.. pas tumpang kasih umno je tu pasal dap ada bini muda(pan) hehe.. kalo abang lim dah start2 rayu pas sikit2 nanti, masa tu korang siap2 sedia cari hujah untuk wat u turn.. sebabnya insyaAllah pas akan berlari kat abg lim tanpa ada rasa malu hehe.. hidup2 dia tggl umno t insyaAllah... hehehe.. pas sebenarnya benci umno sampai ke tulang belulang.. korang jgn wat2 lupa hanya 1-1nye parti demi politik yg tergamak kafirkan sedara sesama muslim didalam umno ialah pas..pas hanya 1-1nye parti yg tergamak doakan sedara sesama muslim didalam umno jahanam.. ini bukan perkara asing lagi.. pkr yg memusuhi umno dlm politik pun x pernah buat hal mcm tu.. jgn sesekali lupa barang ni, ini bukti yg pas hanya tumpang kasih umno kejap je ni.. sementara tggu abg lim merayu.. hahaha

Anonymous said...

duit bro....umno tu cop duit.. awat dia maki pan? sb pan tu x de duit..
kelantan skrg duit dh nazak..
gaji player bola pun x leh byr... rumah mangsa banjir pun x leh buat.. keje kurang.. air bersih pun teruk.... kebajikan rakyat 0... yg dok kalut RUU wayang dia..kalut nk hukum org je guna otak dia sendiri. rakyat susah ade dia pikir.... biasa la org terdesak sanggup buat ape saje demi duit...maruah pun sanggup jual...

Anonymous said...

duit bro....umno tu cop duit.. awat dia maki pan? sb pan tu x de duit..
kelantan skrg duit dh nazak..
gaji player bola pun x leh byr... rumah mangsa banjir pun x leh buat.. keje kurang.. air bersih pun teruk.... kebajikan rakyat 0... yg dok kalut RUU wayang dia..kalut nk hukum org je guna otak dia sendiri. rakyat susah ade dia pikir.... biasa la org terdesak sanggup buat ape saje demi duit...maruah pun sanggup jual...

Anonymous said...

terbaru pas nak putuskan hubungan ngan pkr.. perkara tu ditujukan juga kepada bekas suami pas iaitu abg lim.. tapi abg lim masih x bertindak balas.. strategi pas supaya bekas suaminya iaitu abg lim bertindak merayu padanya masih tidak mengena..
mcm2 dah pas main acah2 ngan abg lim..lepas 1-1 dia acah2 tapi abg lim still wat dono.. agaknya abg lim tgh sedap ngan bini baru(pan) kot.. hahahaha

Anonymous said...

Sokong

Anonymous said...

Pas sayang amno sbb dedak byk

Anonymous said...

Pas tgh mabuk dedak abam penyamun.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.