Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BIASA LA, PENYAMUN MEMEKIK . POLIIIS ! .. POLIIIISSSS ! . ADA PENCUUUURIIII !


WOIIT ? PENYAMUUUUN !! TERUSKAN KUTIP
JANGAN TAK KUTIPPP !!!



-Pak Karamu-



Sudah lama bersabar dengan Rafizi
Adam Rosly dan Rafizi
Adam Rosly dan Rafizi

SHAH ALAM - Ketua AMK Ampang, Datuk Adam Rosly bertegas, beliau kini sudah hilang sabar dengan perilaku Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli.

Dalam satu kenyataan Adam berkata, beliau dan beberapa pemimpin parti telah lama bersabar dengan beliau bagi memelihara perpaduan dan reputasi PKR.

"Bagaimanapun, demi kepentingan parti dan orang ramai, saya tidak boleh berdiam diri lagi," katanya dalam satu kenyataan.

Oleh itu menurutnya, beliau kini tidak lagi boleh mendiamkan diri berhubung kutipan dana secara besar-besaran daripada orang ramai bagi pihak Rafizi (NGO Invoke dan NOW).

"Ini koleksi wang daripada orang awam secara berterusan.

"Satu perkara aneh apabila Rafizi telah gagal untuk mendedahkan butiran pengumpulan dana tersebut, walaupun beliau sering menyeru semua pihak, iaitu BN dan pembangkang, untuk mengisytiharkan aset mereka," katanya lagi.

Dalam usaha untuk mengekalkan keyakinan orang ramai terhadap PKR dan pembangkang, dan selaras dengan prinsip yang kerap beliau laungkan iaitu prinsip ketelusan, tegas Adam, beliau menggesa Rafizi mendedahkan dalam masa 48 jam bermula hari ini berkaitan isu berkenaan.

"Iaitu jumlah wang yang telah dikumpulkan daripada orang ramai oleh NGO beliau Invoke dan NOW," katanya.

Dalam pada itu, tegas Adam, Rafizi juga perlu menyatakan bagaimana wang telah dibayar setakat ini.

"Dan menyatakan nama semua individu yang telah menerima dana yang dikumpul oleh Invoke.

"Sekiranya Rafizi  gagal mematuhi tuntutan ini , saya akan mengambil tindakan sewajarnya. Kerana kita perlu memelihara keyakinan orang ramai terhadap PKR dan Pakatan Harapan," katanya lagi.

Sementara itu, Sinar Harian akan mendapatkan komen Rafizi berhubung perkara ini.

49 orang berkata:

Anonymous said...

Harapan TGNA dahulu mahu melihat kemenangan Pakatan Rakyat (PKR + PAS + DAP ) seterusnya mentadbir Putrajaya. Dari kacamata beliau hanya Pakatan Rakyat sahaja dapat memperbetulkan sistem pemerintahan Malaysia yang kian bobrok/rosak dibawah umno/bn ketika itu. Semua rakyat tidak kira agama atau bangsa terbeban akibat salahlaku ini. Ketika itu UG menyembunyikan identiti diri khuatir akan ditemplak oleh TGNA. Tapi Allah sayangkan TGNA, beliau tidak sempat melihat perubahan ini. Inilah 'harapan' TGNA. Oleh itu Pakatan 'Harapan' diberi nama sebagai mengenang
dan meneruskan HARAPAN TGNA.
Ayuh tolak barisan pas kini yang jelas menghianati TGNA.
Semoga roh TGNA dicucuri rahmat.

Anonymous said...

oh yeke mcm tu...tp yg bubarkan PR tu sapa yer? Penyokong PH dah mula meroyan dgn jaja nama TGNA...pasti kalu TGNA masih ada diludahnya muka korang (PH) seluruhnya...

Anonymous said...

Org yg dah meninggal masih pon nak dbabitkan dgn politik...apa la...kan lebih baik doakan utk arwah...udah2 la...tak kmananya politik ni...

Anonymous said...

Pas yg bubarkan pr. Cuma tak formal. Mcm pas putus dgn pkr yg dibuat aecara formal.

Anonymous said...

PKR dlm situasi paling celaru, bergaduh, londeh melondeh, maki hamun sesama sendiri, berpunca drp mamat pondan dan sengal--->RAPIJI

Anonymous said...

Bukan nak babitkan arwah. Nak kaji perbezaan cara politik antara 2 pemimpin.

Mcm kita banding zaman sukarno dgn zaman suharto. Pilih yg baik buat teladan. Sejarah byk mengajar. Kita rujuk sejarah utk jadi lebih baik. Bukan sebaliknya..

Anonymous said...

Yg pondan tu bukan fizi.
Yg pondan tu yg tak berani saman dan 2 ekor unta takut debat

Anonymous said...

Anon 12.58.
Ko dtg dr planet mana ni?...semesta alam tau yg bubarkan PR adalah DAP dan disokong oleh PKR..titik

Anonymous said...

Tak usah buang masa bercakap dengan pemakan dedak DAP

Anonymous said...

yg pondan dan penipu tu mmg Piji la---> pengecut nak saman RPK, tak mcm PAS berani saman SR dan soon very2 soon piji dan huse masam akan kena, tergolek tak leh tanding PRU14...

Anonymous said...

Nak kaji org mati ka jadi doktor forensik la

Anonymous said...

Anon 1.11
Kekadang seronok gak buang masa layan geng2 PH yg kurang membaca nih...

Anonymous said...

Parti lebai2 rasuah mmg pondan. Sampai skrg tak berani nak saman Rafizi atau Husam. Walaun2 biol ikut bersubahat.

Anonymous said...

Punca fitnah jahat 90j tu dr SR, dan PAS dah saman SR. Dgn fakta kes SR akan kalah. Otomatik, penyangak piji dan Huse yg memanjangkan fitnah SR ni, akan kalah saman yg akan difailkan oleh PAS kelak.

Anonymous said...

Kalu kalah??
Kalu kalah camner?
Rasa2 pas kalah.
Sapa nak bayor dlm pound sterling? Hadi nak bayor?

Walaunta jugak kene bayor

Anonymous said...

UNDILAH PH
NEGARA DAN RAKYAT AKAN MAJU
TANPA ADA SENTIMEN AGAMA DAN KAUM
MOH KITA TOLAK PARTI YANG LAIN
SALAM

Anonymous said...

Elehhhh..klu kira kutipan tin milo dah jota2. Mana pergi?

Anonymous said...

Nak bayor loyar saman sr pun kutip jugak. Besok kalah saman pun sama jugak, kutip tin milo kot

Anonymous said...

Kat kelantan masa bah kuning hari tu pun kita kutip jugak. Kutip banyak2 sampai juta2 bantu mangsa banjir klate.

Anonymous said...

Anon 1.42
Ko tak payah risau sapa yg nak bayar krn SR akan kalah--> tuduhan tanpa bukti. Pastu puak2 mu dok ulang fitnah tu. ko ingat rakyat msia ni bodoh nak sokong pakatan yg hidup pun atas fitnah?

Anonymous said...

Kutip duit derma semua negeri buat rumah mangsa banjir dlm khemah. Dap pun ada bagi duit dan tolong buat rumah mangsa banjir jugak. Rumah dap buat dah bertahun siap....

Anonymous said...

Bodoh betul la 1.13.
Kajian pemimikiran dia la.
Falasafah dia. Cara pemerintahan dia. Strategi yg dia guna...

Bodo giler ko ni

Anonymous said...

Pas yg bubarkan. Dap dan pkr ngikut aje.
Ko dari uganda ke? Google la bhaii

Anonymous said...

Kesian tul dgn penyokong PH sengal nih...drp korang dok bising psl kutipan derma tin milo PAS yg tak seberapa tu, ada baiknya korang risaukan pasal PKR dan DAP yg dok rembat rasuah berjota2 tuh..ini fakta dan kes dah masuk mahkamah...

Anonymous said...

Takut hadi kalah plak. Loyar mat saleh kencin dia. Mampuih nak bayor SR dgn pound sterling

Anonymous said...

Bukan kurang membaca. Memang tak baca langsung berita kelentong dari haprakah, meloya dan berita hairan

Anonymous said...

Walak betul ko ni.
Kuat betul hikmat kencing keldai tua.

Anonymous said...

Anon 2.54

Kenapa la ko ni lembam sangat...tak payah la ko nak tukar sejarah...semua org tau DAP yg bubar dan umum bubar...PKR yg tak ada pendirian tu ikut jer telunjuk DAP...parti paling biol pernah ujud di msia!

Anonymous said...

Tak seberapa?
Ada audit?
Ko tau sapa sapu?

Kutip tin milo kat org awam tu ada dapat PERMIT KUTIPAN DRO POLIS ke?

Bayangkan kalu sorang rm5.....

Anonymous said...

anon 2.58
mengaku pun ko tak membaca langsung, patutpun senang kena tipu oleh DAP/PKR/PAN.

Anonymous said...

Google dulu. Rujuk youtube. Pas bubar. Dap dan pkr ikut je.

Youtube: taip "pas bubar pakatan rakyat"

Anonymous said...

Lagi kesian dgn walaon2 tolol Pas. Pemimpin atasan dah kenyang melantak dedak haram, walaon biol bersubahat jd keldai tunggangan.

Kalo rafizi fitnah dah pasti ketua lebai dan lebai2 rasuah Pas berani buat akuan bersumpah atau isytiharkan harta serta pendapatan masing2 mcm rafizi buat setiap tahun.

Anonymous said...

Yup. Skang dah tak baca langsung haprakkah, meloya dan berita hairang. Kelentong byk. Ada ke pm canada masuk islam

Anonymous said...

Anon 3.01
Typical mentaliti penyokong PH...bila tak boleh balas hujah--> mencarut..
Ko ingat dgn carutan ko tu org akan sokong PH ker? katun betul la ko ni

Anonymous said...

Ceramah politik dan tin milo adalah satu perniagaan tradidional lebai dol

Anonymous said...

Biasanya yg kuat mencarut ni walaon2 Parti Ajaran Syaitan. Bila dah mati akal utk berhujah dia akan kafirkan org pulak mcm yg diajar guru Hadi.

Anonymous said...

Haprakah byk menyebarkan cerita tipu dan fitnah sbb tu lingkup. Yg masih percaya cuma walaon2 biol Pas.

Anonymous said...

Tapi tak la sampai tahap mengkafir.

Setakat "kencing keldai tua", kat mana la mencarutnya.

Nak tanya hal mencarut ni, kena wasup fikah lembah pantai

Anonymous said...

Penat melayan wala unta sekor nih

Anonymous said...

Anon 3.07
Ko ni tau baca beita ke x?

baca link nih, kenyataan MP pondan tuh
http://www.themalaysiantimes.com.my/bubar-pakatan-mesyuarat-tergempar-pkr-malam-ini-rafizi/

Asik tengok yutube cerita sengal tak guna la bhaiiii....
tgk yutube ni: https://www.youtube.com/watch?v=a8tno2_8KKw

Terbukti DAP yg secara bersendirian umum PR bubar, slps DAP putuskan hubungan dgn presiden PAS.

Anonymous said...

anon 3.17
Hal2 mencarut, maki hamun, fitnah, putar belit ni di monopoli oleh penyokong PH ler...

Anonymous said...

Bab mengkafir umat Islam, maki hamun, fitnah, putarbelit ni boleh ler berguru dgn tuang guru hadi awang pujaan walaon2 biol PAS.Parti Ajaran Syaitan.

Anonymous said...

tu dia...buktinya puak penyokong PH kaki maki hamun, mcm anon 6.02..teruskanlah kalau dgn maki hamun tu boleh membahagiakan ko..

Anonymous said...

Anon 6:19 kebenaran itu mmg pahitkan? Pakar dlm bab kafir mengkafir, maki hamun dan fitnah adalah ketua lebai Pas parti jual agama.

Tuan guru kencing berdiri, walaon2 biolnya kencing berlari. Terimalah hakikat ni supaya ko akan berasa lapang dada..

Anonymous said...

Anon 8.11
Buktikan dakwaan ko tuh! apa yg rakyat nampak, PH yg kaki fitnah, maki hamun dan yg paling penting jual Ugama dgn menentang RUU355 tuh...Kalau ya pun gila kuasa, tak payahla sampai hal2 berkaitan Islam korang langgar semacam jer, semata2 nak amik hati dan perhatian abg besar DAP..

Anonymous said...

Ssetuju.
Jangan nak kafirkan org je klu org dah tak sokong. Dulu kafkrkan umno. Skang kafirkan org lain pulak.

Jual agama 24 jam.
Anak buah dah terikut2

Anonymous said...

Yg rakyat nampak pemimpin islam PAN dan PKR yg jual Agama...semata2 utk jawatan dan elaun bulanan...kesian, murah sungguh harga keimanan, dgn puluhan ribu RM pun boleh terkulai...

Anonymous said...

Rakyat Msia nak tgk ketua lebai dan lebai2 rasuah dlm Pas mengisytiharkan harta dan pendapatan masing2. Tak pernah lg sekor beruk lebai buat selama ni. Jgn bersikap pondan.

Anonymous said...

Tak der masalah pun pemimpin PAS istihar harta, tak ada apa pun nak sembunyi...tp pemimpin PH yg kompom kaki rasuah duit/betina berani ke x istihar?

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.