Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

GARA-GARA ORANG YANG BERKUASA ATAS AGAMA BISU

KEBELAKANGAN INI APABILA AGAMA ISLAM DIHINA DAN DICEMUH MAKA PENGUASA AGAMA TERUS BISU, 

BILA PENGUASA AGAMA BISU MAKA ORANG KAFIR NAIK MUKA, KITA MENGHORMATI AGAMA LAIN, TAPI AGAMA LAIN LANGSUNG TIDAK MENGHORMATI AGAMA ISLAM.

AKIBAT KERANA ADA KEPENTINGAN POLITIK MAKA ISLAM JADI MAINAN

DIHARAP SEMUA PEHAK KENA MEMBUKA MATA DALAM HAL AGAMA. TAK KIRA AGAMA APA SEKALIPUN.

KITA HORMATI AGAMA LAIN SEBAB DISANA ADA KEBEBASAN BERAGAMA DI DALAM NEGARA INI

TUHAN TELAH SEBUT DIDALAM AL QURAN LAKUM DEENUKUM WALIYADEN.
 
WALAU APAPUN DIHARAP MASALAH AGAMA ATAU
MULUT CELUPAR TENTANG AGAMA INI PERLU DITANGANI DENGAN BERKESAN
 
KEKALKAN KEAMANAN DAN KEHARMONIAN !!!
 
=Pak Karamu-
 
 
 
 
Insiden gaduh di Johor tak sepatutnya berlaku
‘Kereta tu hon mungkin sebab tidak dapat lalu’
Masjid di mana dipercayai berlaku kejadian tersebut. - Foto Sinar Harian

SHAH ALAM - Insiden pergaduhan yang berlaku di hadapan sebuah masjid di Johor semalam yang menyaksikan seorang pemandu kereta berbangsa Cina dipukul jemaah masjid tidak sepatutnya berlaku.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, dalam sebuah negara berbilang kaum dan agama, toleransi dan sensitiviti terhadap agama lain amat penting.

“Difahamkan pergaduhan berpunca daripada tindakan pemandu biadap yang membunyikan hon mengganggu jemaah menunaikan solat Jumaat kerana kederaannya tidak dapat melalui jalan berkenaan.

“Kita perlu menghormati toleransi agama yang diamalkan sejak sekian lama. Kita perlu menghormati dan memahami sensitiviti agama masing-masing,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Sebuah video tular di media sosial yang memaparkan keadaan kecoh di sebuah masjid selepas solat Jumaat semalam.

Memetik kenyataan di laman Facebook Malaysian Response Team, video kekecohan itu dikatakan berlaku di Masjid Austin Perdana Johor Bahru.

Difahamkan, kekecohan timbul gara-gara tindakan pemilik sebuah kereta membunyikan hon ketika jemaah sedang menunaikan solat Jumaat.


Sohaimi dalam pada itu meminta semua pihak bertenang dan menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan dan seterusnya mengambil tindakan.

“Jangan ada yang cuba mencetuskan spekulasi serta meniupkan api perbalahan,” katanya lagi.

10 orang berkata:

Anonymous said...

bukan penguasa agama bisu, tapi tukang backup puak yg hina agama tu dah merajuk..wat masa ni tukang backup tu dah x kawan ngan puak tu, kalo x dlu puak tu hina agama,pas tukang backup hehehe.. kadang2 x payah tggu puak tu hina, pas yg hina agama tanpa pas sedar.. x caya tanya hasan ali hahaha.. pas tendang hasan ali mcm kucing kurap, hasan ali kene tendang sebab nak hapuskan arak2.. pas backup tuan punya arak dia tendang hasan ali hahaha.. bila sementara ni tengah putus kawan pas pusing2 fakta, walhal benda ni dah terpahat dalam lembaran sejarah hihi.. mungkin dia nak bohong budak2 muda yg baru lepas spm kot..esok2 kalo dia kawan balik ngan puak tu dia pusing2 fakta balik.. guna topeng agama hahaha.. kita dah biase la hal ni.. hal dari kita kecik lagi ni .. bukan baru semalam hal2 mcm ni..

Anonymous said...

lepas pas kawin ngan puak yg hina agama tu dulu pas selamba je.. rilek je.. buat pengumuman yg negara islam rupa2nya xda dalam al quran..
x caya tanya hasan ali
hahahahaha

Anonymous said...

Hasan masuk amno, pas pun nak masuk amno. Ahli pas bawah2 je tak sedar

Anonymous said...

Hoi korang puak2 anak haram luar nikah ni x sedar ke Hasan Ali kena tendang ngan AJK Pas Pusat yg skrg ni berkampung dlm PH cium mulut ngan geng2 yg nk arak bebas dijual kt kawasan penduduk majoriti Melayu..klu dah anak haram jadah yg x tahu sape mak bapak dia mmg patutlah dok meroyan x tentu hala...yea lah x de didikan mak bapak kan.....cian...Cain...

Anonymous said...

Hoi korang puak2 anak haram luar nikah ni x sedar ke Hasan Ali kena tendang ngan AJK Pas Pusat yg skrg ni berkampung dlm PH cium mulut ngan geng2 yg nk arak bebas dijual kt kawasan penduduk majoriti Melayu..klu dah anak haram jadah yg x tahu sape mak bapak dia mmg patutlah dok meroyan x tentu hala...yea lah x de didikan mak bapak kan.....cian...Cain...

Anonymous said...

yg ko dakwa tendang hasan ali tu bukan ketua besar pas pun.. kalo xda arahan dan kebenaran dari ketua yg paling besar dalam pas camne pulak hasan ali bleh kene tendang barua oi? ..jgn pusing2 membodoh2 kan sedara mara ko sesama muslim la demi politik.. bangang..

Anonymous said...

dengan kata lain.. bukan yg yg lepak dgn ph skrg yg tendang hasan ali.. pas yg tendang hasan ali.. sebab yg dok ngan ph skrg bukan ketua besar pas.. lain kali ko makan kismis banyak sikit bagi otak ko cair mudah berfikir..

Anonymous said...

Parti pas yg tendang. Bukan perti amanah atau pkr.

Klu depa bukan anak luar nikah, apa yg ko sebut tu balik kat cucu cicit ko.

Anonymous said...

Ni ahli pas yg kata masuk syurga ni? Hadoiii

Anonymous said...

Hadey kot buang

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.