Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KEBANYAKAN ORANG MELAYU TOLAK PAN

Sudah tiba masa Amanah buang persepsi buruk pada parti
Parti Amanah Negara
Parti Amanah Negara
SHAH ALAM - Sudah tiba masanya bagi Amanah untuk berjuang menangkis persepsi buruk rakyat terhadap parti itu.

Menurut penganalisis politik, Universiti Utara Malaysia, Md Shukri Shuib, Amanah kini lebih dilihat sebagai parti ikut-ikutan dalam Pakatan Harapan.

"Yang dominan adalah DAP dan PKR, selebihnya termasuk Amanah dan Bersatu adalah parti pengikut dalam pakatan yang dibina itu.

"Amanah kini seolah parti kerdil yang perlu abang besar sebagai pelindung, dan ramai melihat seolah DAP adalah "pemilik" sebenar Amanah, sekiranya ia tidak diatasi persepsi ini maka ia akan berterusan selamanya," katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya lagi,  Amanah akan kekal sebagai parti kerdil pada mata rakyat selagi parti itu tidak menghakis gambaran 'proksi DAP' yang dibawa selama ini.

"Amanah diangkat sebagai pemimpin yang jitu dan setara dalam Pakatan, mereka perlu berperang habis-habisan bagi menangkis persepsi dan label seolah Amanah ini sebuah parti "tadika kepada DAP".

"Usaha utama pengasas dan pimpinan Amanah adalah untuk 'memuliakan' darjat parti itu di kalangan orang awam maka barulah mereka akan dilihat sebagai parti utama dalam negara.

"Selagi Amanah dibayangi gerakan DAP sama ada benar atau tidak, jelas ia akan menjadi duri dalam daging pada parti itu untuk terus mendapat kepercayaan orang awam terutama orang Islam di negara ini," katanya lagi.

27 orang berkata:

Anonymous said...

Teks copy paste itu adalah drp kangkong dgn strategi utk mendorong Amanah dan Bersatu keluar dr PH. Tujuannya supaya PH lemah dan umnobn dan pas dpt tewaskan mereka.


Sebenarnya konsep "Amanah barua Dap" adalah lahir Dr mulut UG, pas dan umno apabila mereka rasa kewujudan PH mengancam kekuatan mereka sedangkan pas Dan umno tidak akan mampu bergabung.


Kpd PH, bersatu Kita teguh, bercerai Kita roboh. Melayu semakin ramai menyokong Amanah dan Bersatu. Tidak hairan pelbagai usaha dibuat untuk melemahkan PH Dan satu daripadanya adalah dgn menakut2kan org melayu kpd Amanah dan Bersatu.


Percayalah usaha itu akan gagal.

Anonymous said...

Pas perlu keluar drp ikatan PIGS jika ingin dihormati oleh orang melayu yg semakin ramai keluar pas. Lebih baik masuk UG drp masuk PIGS jika ingin jadi kuat. Tapi kalau PIGS gabung umno, mesti kompom perintah malaysia. Hi hadi boleh jadi menteri haiwan atau menteri perikanan kerana byk ilmu dalam bidang ini.

Anonymous said...

korang yg bodoh.. baik umno kuat atau lemah baik pkr kuat atau lemah baik pas kuat atau lemah..yg senang dorang, korang hidup sama je merempat terpekik terlolonh. . jgn jadikan parti politik itu hanya 1 1 nye asbab buat korang bahgia, sedang Allah itu maha kaya..berbagai2 asbab boleh korang pilih dan jalani, seperti berniaga kecil2an dan lain2.. ape sebab yg otak korang beku bergantung kat parti politik hehehehe, sedangkan mereka 2x5 sama je barua.. jgn jadi manusia2 bodoh la barua2 taksub politik oi..

Anonymous said...

*terpekik terlolong

Anonymous said...

CAKAP BANYAK PUN TAK GUNA. LAWAN 3 PENJURU SAJA UNTUK BUKTIKAN SIAPA KUAT SIAPA LEMAH. TENGOK KELANTAN TERGOLEK TAK....

Anonymous said...

Ini cerita pasal politik la dol. Ini bukan cerita pasal niaga la. Ini cerita pasal politik kelentong golongan lebai. Kalu nak niaga masuk blog niaga la

Anonymous said...

dia lebai kelentong2, yg ko nak susah hati ape pasal.. ko x kelentong orang? ko baik sangat..dah nama pun manusia x kira la lebai ke ape.. ko tu yg bodoh melihat kepada zahir manusia..
ei pigidah cakap lawa hehe.. geli la aku.. ko g duk depan tv pakai kain pelekat layan astro lagi bagus la dari buat aku muntah..

Anonymous said...

Pemilihan ahli politik yg betul akan pengaruhi iklim ekonomi sama ada baik atau malap. Pilih ahli politik perompak, ekonomi jatuh Dan rakyat susah. Pilih ahli politik lebai, ekonomi jadi cam klate.

Tu pasal jgn pilih perompak dan lebai ngok jadi pemimpin

Anonymous said...

Lebai maki hamun

Anonymous said...

Lebai pakai topi german

Anonymous said...

asal orang tu pakai mcm lebai ko aspek orang tu baik.. ko yg bodoh berpegang dengan kezahiran semata2..sedangkan orang dah tau lama pas jual agama.. ko bila pas x kawan ngan ko baru ko nak tau yg dia jual agama..kan ke bias dan bodoh tu hehe.. ko ludah muka ko sendiri lagi bagus la

Anonymous said...

Kebanyakan orang Islam tolak ajaran sesat PAS. Pas ni dah nampak bunga bunga agongkan pemimpin macam shiah. Ayatollah Hadi tu patut dinyahkan dari PAS.

Anonymous said...

PAN ---Kelompok org2 yg telah tewas dan akan terus tewas--> LOSER

Anonymous said...

Nampak sangat korang nigeram & dendam kat pas.
Lebih bsik bantu pan & bersatu yg masih terkial2 nak cari ahli & tubuh cawangan

Anonymous said...

Ntah.. daripada korang membebel mengutuk pas baik la korang kempen siang malam kyatkan parti oren korang tu.. bodoh piang. Dah tau pas tu degil korang kutuk pun x jadi apa..

Anonymous said...

Yea2...pan paling maju...ahli2 x terkira...semua ganda kuasa 10...jgn percaya artikel ni...teruskan tdo lena

Anonymous said...

Aku melayu dan aku sokong amanah..

Anonymous said...

Betul ini politik. Kau yang bodoh! Politik sememangnya ada kaitan dengan ekonomi dan kemakmuran rakyat. Kalau tetap pilih perompak dan perasuah sebagai ketua jawabnya lingkup negara. Susah nak berniaga, susah nak kerja. Serba serbi Money is the King. No money no talk. Kenapa banggang sangat anon 241. Tak sekolah ke?

Anonymous said...

Umno = Pigs = BANGSAT

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.

Anonymous said...

Hanya org2 melayu makan dedak haram ketua penyamun yg tolak Amanah.

PAS..Pan Malaysian Islamic Party

Anonymous said...

pigi dah kerbau2 bodoh taksub politik..cakap lawa mcm ye2 hehe.. 2x5 je ahli2 poltik tu bangang oi..

Anonymous said...

Anon 7.31...ko salah!, yg sokong PAN tu melayu yg kalah pemilihan dan kaki carut jer, melayu yg jaga solat tak akan sokong PH@PAN...

Anonymous said...

Anon 6:00 Golongan proffesional yg keluar Pas telah diberi hidayah Allah dan celik hati berhijrah ke Amanah dari terus disesatkan ulamak2 suu dlm Pas spt yg terjadi pd walaun2 biol taksub pd manusia dan parti politik.

Nak belajar mencarut dan maki hamun boleh berguru dgn tuan guru Hadi munafik.

Anonymous said...

PAS-PAN Malaysian Islamic Party kelompok lebai2 rasuah jual agama mmg LOSER.

Anonymous said...

Hadi politik menatang...

Anonymous said...

Parti yg ditubuhkan sekadar nak balas dendam takkan dapat sokongan. Hala tuju tak jelas. Perlembagaan parti entah di mana. Ketuanya pernah ditangkap khalwat dgn isteri orang. Tukang angguk Dap.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.