Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA PASAL ORANG CINA SUKA KACAU AGAMA ISLAM ?

Masyarakat Cina ikut perkembangan Pas
Datuk Seri Liow Tiong Lai.
MCA mengakui masyarakat Cina sedang mengikuti serius perkembangan politik membabitkan Pas terutama sekali meluluskan usul supaya memutuskan hubungan kerjasama dengan PKR dalam muktamar parti itu baru-baru ini.

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, hasrat sama ada Pas ingin bekerjasama dengan Umno atau tidak kini jadi isu yang diperhatikan masyarakat Cina.

"Walaupun apa yang akan berlaku nanti, MCA tetap menaruh keyakinan bahawa BN masih mengamalkan semangat consensus," kata Tiong Lai seperti yang disiarkan dalam Sin Chew Daily.

Menurutnya, Ahli Jawatankuasa Kerja MCA turut mengkaji dengan serius perkembangan politik semasa selepas berakhirnya muktamar Pas. 

"MCA mendapat tahu RUU355 yang dibawa Pas telah menerima sokongan yang kuat daripada umat Islam di seluruh negara.  

"Selain itu, MCA turut memerhatikan usaha dirancang Pas untuk menawan lima negeri dalam PRU akan datang sekali gus melaksanakan pindaan pelbagai enakmen undang-undang syariah lain sekiranya Pas berkuasa seperti yang dikatakan oleh bekas Ketua Pemudanya, Nik Abduh Nik Abdul Aziz," kata presiden MCA itu.

3 orang berkata:

Anonymous said...

KENAPA ORANG KAFIR HINA ISLAM?


SEBAB PAS PUN SUKA HINA ORANG KAFIR.
CONTOHNYA - DAPIGS, TOKONG, TN GURU LGC, MURSIDUL AM LKC, MAKAN BABI DAN BANYAK LAGI. AHLI PAS MUNGKIN LUPA HADIS DAN NAS. SO SAYA INGATKAN SEMULA:


1. “Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.” (Qs al-An’am [6]: 108)


2. Imam Ibnu Katsir Rahimahullahu Ta’ala menjelaskan, “Allah Ta’ala melarang Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa sallam dan orang-orang yang beriman untuk mencari maki sesembahan-sesembahan kaum musyrik, meski cacian itu mengandung kemaslahatan.”

Alasan pelarangnnya, masih merujuk kepada penjelasan beliau dalam Tafsir al-Qur’an al-‘Azhim, “(Karena mencaci maki sesembahan orang kafir) menimbulkan kerusakan yang lebih besar dari kemaslahatan itu sendiri.”

Hinaan dan cacian sebagian kaum Muslimin terhadap sesembahan-sesembahan kaum kafir bisa menjadi pemicu bagi orang kafir untuk menghina Allah Ta’ala, padahal Dia Mahasuci dan Mahamulia.


3. وَلا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (١٠٨)

108. dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan Setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.
(QS AL An'am:108)


4.

Anonymous said...

Sebab mereka mewarisi sifat the dirty,ugly and greedy animal..Perangai mereka seperti binatang tersebut.

Kebanyakan kaum ini berugama Budha..dalam kitab dorang tidak diajar akhlak,adab sopan,tatasusila dan peraturan hidup.Kitab mereka hanya maengajar hendak makan,tidur,mengentot sahaja.

Anonymous said...

Shia pun kena jauhi

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.