Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DIBAKAR,MEMBAKAR HANGUS HABISSSS !

Shabery, Abdul Hadi sarapan bersama nelayan
Shabery, Abdul Hadi sarapan bersama nelayan
Shabery (dua kanan) dan Abdul Hadi bersarapan bersama nelayan di Marang Waterfront, Marang, hari ini.
 
MARANG - Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meluangkan masa bersama bersarapan dengan warga nelayan di sini, pagi ini.

Abdul Hadi hadir sebagai jemputan sempena Majlis Pelancaran Tukun Rig To Reef dan Majlis Menandatangani Memorandum Persefahaman Antara Jabatan Perikanan Malaysia (DOF) dan Petronas di Marang Waterfront.

Ketibaan Abdul Hadi disambut Shabery yang diiringi Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani, Perusahaan Perladangan dan Komoditi negeri, Datuk Muhammad Pehemi Yusoff serta Naib Presiden (Pengurusan Petroleum) Petronas.

Kesemua pemimpin terbabit tidak melepaskan peluang menikmati nasi dagang, iaitu antara pilihan ‘pengisi perut’ warga nelayan di daerah itu selain kuih tradisional Melayu.

Shabery dan Abdul Hadi meluangkan masa kira-kira satu jam bersama golongan nelayan sebelum berlepas ke Pulau Kapas. 

Majlis turut dihadiri​ Ketua Umno Bahagian Marang, A Latiff Awang.

9 orang berkata:

Anonymous said...

DARI SEGI ISLAM, PERTEMUAN ITU SANGAT BAGUS SEBAB MENGUKUHKAN PERPADUAN ISLAM.

DARI SEGI POLITIK PAS DAN UMNO DI MALAYSIA, PERTEMUAN ITU TIDAK BAGUS. SEBAB APA:

I. SEBAB DALAM PRU 14 NANTI PAS AKAN LAWAN UMNO. MASA KEMPEN, PAS KUTUK UMNO, UMNO KUTUK PAS. JADI PERPADUAN SUDAH PECAH BALIK, MAKLUMLAH SEMUA TAHU PENYOKONG PAS DAN UMNO TENGGANU NI ANTARA YANG PALING TOTOK (NO 2 PALING TOTOK DI MALAYSIA). LEPAS TU TIMBUL NANTI KAPIR MENGKAPIR BALIK.

2. SEBENARNYA PERTEMUAN INI PATUT MENJADI ASAS BAHAWA UMNO DAN PAS ADALAH SALING MENYOKONG. MAKNANYA PRU 14 UMNO TAK LAWAN PAS. PAS TAK LAWAN UMNO. JADI KAWAN SEJATI SEBAGAI MANA DIKEHENDAKI ISLAM.


APA GUNA HARI INI BERCIUM PELUK, MASA PRU 14 MEMAKI BARUA...
DAP, PKR, AMANAH, BERSATU PERNAH RASA PENGALAMAN ITU..

Anonymous said...

Tanda2 penyatuan pas-umno yang diprogramkan oleh UG memang sudah kelihatan. Mudah2an berjalan dengan lancar

Anonymous said...

Lepas pru 14 nanti Hj Dol boleh jadi Menteri Perikanan kerana beliau banyak pengalaman dalam dunia perikanan. Beliau juga sesuai dengan jawatan menteri pertanian sebab beliau juga berpengalaman dengan pelbagai jenis binatang seperti barua, anjing dalam bukit, biawak..

Anonymous said...

ULARMAK DONIA
TAKBIR

Anonymous said...

JUAL AGAMA UNTUK POLITIK Q7 DAN VELFIRE:
NASYAALLAH......


APAKAH HUKUMNYA/:


Tanda akhir zaman ke? Dari Abu Hurairah Ra. ia berkata: Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda. ";Akan keluar di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka berpakaian di hadapan orang lain dengan pakaian yang dibuat dari kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang banyak, dan perkataan mereka lebih manis dari gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang buruk).

TANDA-TANDA ITU SUDAH SEMAKIN JELAS DAN NAMPAK.......

Anonymous said...

HUKUM SUKA MENCACI MAKI, MEMBARUA, MENGANJING, MEMBABI, MENJAHANAM, MENGKAFIR DAN HAL LAIN YANG SEHALUAN DENGANNYA, YANG SELALU DIUCAPKAN OLEH TN GURU HAJI DOLL::


Terjemahan Surah Al-Humazah Ayat 1 :
"Kecelakaan besar bagi setiap pengumpat lagi pencela,"
Ayat ini boleh juga diterjemahkan seperti berikut :
"Neraka Wail buat manusia yang suka mencela dan mengejek"
Mesej kedua-dua terjemahan tersebut sangat mengutuk orang yang melakukan perbuatan mencela, mengejek, mengumpat dan sebagainya. Pengertian 'humazah' adalah orang yang suka mencela (memburuk-burukkan sesuatu atau seseorang) sedangkan lumazah adalah orang yang suka mengejek (menghina kekurangan orang lain untuk ditertawakan).

Anonymous said...

HUKUM SUKA MENCACI MAKI, MEMBARUA, MENGANJING, MEMBABI, MENJAHANAM, MENGKAFIR DAN HAL LAIN YANG SEHALUAN DENGANNYA, YANG SELALU DIUCAPKAN OLEH TN GURU HAJI DOLL:


Dari Abu Hurairah r.a. bahwasanya ia mendengar Nabi s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya seseorang hamba itu niscayalah berbicara dengan suatu perkataan yang tidak ia fikirkan – baik atau buruknya, maka dengan sebab perkataannya itu ia dapat tergelincir ke neraka yang jaraknya lebih jauh daripada jarak antara sudut timur dan sudut barat.” (Muttafaq ‘alaih

Anonymous said...



HUKUM SUKA MENCACI MAKI, MEMBARUA, MENGANJING, MEMBABI, MENJAHANAM, MENGKAFIR DAN HAL LAIN YANG SEHALUAN DENGANNYA, YANG SELALU DIUCAPKAN OLEH TN GURU HAJI DOLL



Imam al-Ghazali pernah berkata: “Menuruti lidah akan berlakulah pendustaan atau pembohongan, buruk sangka, permusuhan, fitnah, mencarut, mencela, mengutuk, bertelingkah, mengumpat, melaknat dan membicarakan sesuatu dalam keadaan kesat, kasar dan penuh dengan kesombongan.” Namun persoalannya pada hari ini, ada kalangan kita yang kaya di dunia, tetapi miskin di akhirat. Dengan kata lain, mereka banyak melakukan amalan kebaikan dan kebajikan ketika di dunia, tetapi di akhirat mereka dikira sebagai golongan miskin ataupun muflis. Dengan lidah kita dibenarkan, dan dengan lidah pula kita banyak melakukan dosa. Kita harus berhati-hati dalam menggunakan lidah kita. Ada banyak hal yang menyebatkan lidah kita suka berucap silat dan ujungnya berakhir dosa

Anonymous said...

Amiin. Nanti pm topup lagi 90juta.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.